Zelf motorkap wrappen, is het te doen?

Forumindex Forums Overige Opel algemeen Zelf motorkap wrappen, is het te doen?

  • Dit onderwerp is leeg.
5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Auteur
    Berichten
  • #17257549
    sander2.5v6
    Deelnemer
      Lid sinds:
      7 April 2011

      Hallo mensen,
      Ik zit te denken om zelf mijn motorkap te wrappen met 3d carbon folie van 3m. Nu vraag ik me af of het te doen is voor iemand die die nog nooit eerder heeft gedaan.

      Is het net zo’n klote werkje als ramen tinten? Daar ben ik namelijk twee keer aan begonnen maar haak bij mijn achterruit toch altijd weer af met een hoop gevloek!

      Dus heeft er iemand ervaring met wrappen? En als je dan toch heb gewrapt laat dan ook even wat :kewlpics zien

      #18140072
      Fearless
      Deelnemer
        Lid sinds:
        9 January 2005

        Het is te doen, ik heb een corsa gedaan met 3m carbonfolie.
        Het is alleen wel verrekte lastig als er een grote bolling in zit (zoals bij de corsa aan de voorkant)

        een fohn erbij en een 2e paar handen is zoiezo een must!

        #18140073
        sander2.5v6
        Deelnemer
          Lid sinds:
          7 April 2011

          Okej, ja ik vroeg me af of die scherpe lijn op de motorkap een probleem zal zijn. Als ik het goed verwarm zal het wel lukken hoop ik!

          #18140074
          Fearless
          Deelnemer
            Lid sinds:
            9 January 2005

            Het spul laat zich ook goed uitrekken dus dat is ook weer een voordeel.

            #18140075
            McKaamos
            Deelnemer
              Lid sinds:
              10 December 2009

              Het is inderdaad prima te doen.
              Je moet wel heel secuur werken en zorgen dat je iemand erbij hebt die je helpt (o.a. folie omhoog houden).
              In je eentje lukt het je in ieder geval niet.

              Ik heb het pasgeleden ook gedaan op een 1994-er BMW 316, met goedkope folie (3 tientjes voor 2×1,5m).
              Grote verschil is dat 3M folie koud rekt en de lijmlaag activeert met warmte, waar goedkope folies in essentie een gigantische sticker zijn en rekken met warmte.
              3M werkt dus makkelijker (beter te corrigeren), maar als je een beetje secuur werkt kan je goedkope folie ook prima verwerken op een motorkap.
              Dingen als bumpers zijn een stuk lastiger met goedkope folies, want dan kom je wel te zitten met de details.

            5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
            • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.