zekering ????

Forumindex Forums Modellen Corsa zekering ????

  • Dit onderwerp is leeg.
12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)
  • Auteur
    Berichten
  • #17216701
    dennisw
      Lid sinds:
      26 January 2010

      Ik zal me eerst even voorstellen, ik ben dennis en heb een corsa uit 2005.

      Nu heb ik het volgende probleem. De radio, de electrische ramen en electrische buitenspiegels doen het niet meer. Het boekje van de auto heb ik niet, kan iemand mij helpen welke zekering ik hier voor moet hebben.

      Alvast bedankt

      #17600174
      Anoniem
        Lid sinds:
        1 January 1970

        staat op de binnenkant van het klepje van je zekering kast
        ;)

        #17600175
        dennisw
          Lid sinds:
          26 January 2010

          op de binnenkant staan alleen de nummers, niet waar ze voor zijn.

          #17600176
          black champion
            Lid sinds:
            18 July 2004

            dan zal je ze 1 voor 1 langs moeten gaan welke er stuk is

            #17600177
            2e-c14nz
              Lid sinds:
              5 June 2009
              #17600178
              Stornie
                Lid sinds:
                8 November 2009

                Een Corsa uit 2005 zal ongetwijfeld geen Corsa D zijn, maar een C.
                Er zal vast wel iemand met een Corsa C een boekje hebben die je dat kan vertellen. De mijne heb ik niet meer.

                #17600179
                Shania
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  30 June 2004

                  MMM vreemd, ik heb ff mijn boekje (corsa c) erbij gepakt.

                  Elec. ruit bediening LINKS nr 5 = 20A
                  Radio is zekering nr 12 = 20A
                  buitenspiegel nr 14 = 7.5A
                  Elec ruit bediening RECHTS nr 20 = 20A

                  dus beetje vreemd als dat allemaal tegelijk kapot gaat.

                  #17600180
                  Blue Corsa
                    Lid sinds:
                    2 August 2009

                    gewoon 1 voor 1 nagaan , mijn kachel deed het laatst ook niet meer alle zekeringen eruit gehad , allemaal er weer in en hij deed weer zal wel geen goed contact hebben gemaakt.
                    en misschien is er biu wel 1 gesprongen ?

                    #17600181
                    dennisw
                      Lid sinds:
                      26 January 2010

                      Ik heb de zekeringen nagekeken, maar deze zijn allemaal goed.
                      Er zitten ook gekleurde blokken bij, kunnen deze kapot zijn dan.

                      Het word helaas dan toch naar de dealer.:cry

                      #17600182
                      RonaldH
                        Lid sinds:
                        30 June 2004

                        een zekering kan je beter doormeten,of op beide meetpunten (van de zekering)meten.

                        visueel kan je er naast zitten,als er een klein breukje in zit.

                        regel een multimeter of testlampje en meet nog eens

                        #17600183
                        PimL
                          Lid sinds:
                          8 February 2010

                          Hallo, ik heb precies hetzelfde probleem alleen komt mijn corsa uit ’95

                          Heb hem 2 dagen geleden gehaald

                          Alles werkte prima totdat ik er voor de 2e keer mee wilde rijden.
                          * De radio werkt niet meer
                          * De electrische spiegels werken niet meer
                          * De electrische ramen werken niet meer

                          Het lampje van de accu brand, maar de lampen en ruitenwissers werken wel gewoon dus de accu zal het probleem niet zijn.
                          Ik heb de zekering vervangen maar na het starten van de auto sprong die er meteen weer uit.

                          Ik heb weinig verstand van electra bij auto’s dus is er misschien iemand die mij wel kan helpen? Achterin liggen nog kabels voor geluidsinstallatie, (die er (nog) niet inzit) maar die wel aangesloten zijn op de auto.

                          mvg Pim

                          #17600184
                          PimL
                            Lid sinds:
                            8 February 2010

                            De problemen zijn nu als het goed is verholpen,

                            De zekeringen zijn doorgemeten en sommige van die zekeringen bleken helemaal verkeerd te zitten, de losse kabels zijn verwijdert en de radio is opnieuw aangesloten omdat de vorige eigenaar dit blijkbaar niet goed had gedaan. Ook is er een schapje onder het dashboardkastje gemaakt (wat ik had gezien) maar die is vast gezet met schroeven die tot in de bedrading komen (had ik niet gezien).

                            Zodra de auto terugkomt krijg ik meer uitleg over de problemen maar dit waren een paar van de grootste oorzaken.

                            De zekeringen zijn opnieuw en goed erin gezet, de losliggende kabels zijn verwijdert en de radio is goed aangesloten. Het probleem met het schapje onder het dashboardkastje is verholpen maar hoe is mij nog niet verteld dat word binnenkort uitgelegd als de auto terug is, zodat ik ook kan zien wat hij bedoelt.

                            Misschien helpt het ook bij jou dennisw?

                          12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)
                          • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.