zafiran houdt in tijdens rit op snelweg

Forumindex Forums Modellen Zafira, Sintra (MPV’s) zafiran houdt in tijdens rit op snelweg

  • Dit onderwerp is leeg.
7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Auteur
    Berichten
  • #17221568
    levent
      Lid sinds:
      23 May 2010

      zafira 2.0dti automaat 2004

      Hoi,

      Tijdens het rijden op de snelweg hield de zafira plotseling in en ging het onderhoudslampje branden,na een kleine 10 seconden ging het lampje weer uit en was alles weer normaal.
      ik heb het de zafira nog afgelopen donderdag uit laten lezen en was er geen storing te vinden?
      Iemand enig idee waqt het kan zijn?

      waneer ik plankgas/kickdown rijdt komt er wel een zwarte rook uit het uitlaat.

      grt

      #17677409
      twistam
        Lid sinds:
        18 June 2007

        Ik denk niet dat de zwarte rook er wat mee te maken heeft. Want de 2.0DTI staat normaal gesproken als een blok dat toch wel wat wil roeten en olie verbruikt. Zeker wanneer er veel rustig gereden wordt zal er roet achterblijven in het blok & uitlaat. Wanneer je dan even flink gas geeft heeft dit vaak het gevolg van een behoorlijk zwarte rookpluim.

        #17677410
        sonny1969
          Lid sinds:
          10 April 2010

          origineel gepost door levent
          zafira 2.0dti automaat 2004

          Hoi,

          Tijdens het rijden op de snelweg hield de zafira plotseling in en ging het onderhoudslampje branden,na een kleine 10 seconden ging het lampje weer uit en was alles weer normaal.
          ik heb het de zafira nog afgelopen donderdag uit laten lezen en was er geen storing te vinden?
          Iemand enig idee waqt het kan zijn?

          waneer ik plankgas/kickdown rijdt komt er wel een zwarte rook uit het uitlaat.

          grt

          ik heb dit ook meegemaakt met mijn zafira 2,2dti voornamelijk als ik veel kracht vroeg van de auto, in duitsland waar dit voor het eerst gebeurde werd de egr klep vervangen in italie waar ik vervolgens heen reed en de storing er nog steeds was werd het gasklephuis gereinigd en uiteindelijk terug in nederland want het probleem was nog steeds niet met deze 2 dingen opgelost werd er uitindelijk een vacuumklep vernieuwd.
          Het kwam erop neer dat mijn turbo te vroeg afblaasde waardoor de motor in noodloop ging lopen als ik dan even een tijdje onder de 2200 toeren ging rijden ging het lampje uit en kon ik weer normaal rijden totdat het euvel zich bij hogere toeren ( kracht) weer voordeed.

          wat ik ook nog even wil zeggen is, contoleer goed je vacuum slangetjes wat dit wil ook nog wel eens een oorzaak zijn.

          gr sonny:D

          P.S. de zwarte rook waar je het over heb dat heb ik ook :o

          #17677411
          levent
            Lid sinds:
            23 May 2010

            thx voor de reply’s.

            ik heb inderdaad een slang gevonden waar lucht uit ontsnapt als ik deze beweeg.(verbonden aan de vacuumpomp).

            Het valt me ook op dat de automaat bak pas bij 3000 toeren schakeld,ik denk dat dit ook niet juist is.

            grt:(

            #17677412
            hennyw
              Lid sinds:
              18 June 2009

              origineel gepost door sonny1969

              origineel gepost door levent
              zafira 2.0dti automaat 2004

              Hoi,

              Tijdens het rijden op de snelweg hield de zafira plotseling in en ging het onderhoudslampje branden,na een kleine 10 seconden ging het lampje weer uit en was alles weer normaal.
              ik heb het de zafira nog afgelopen donderdag uit laten lezen en was er geen storing te vinden?
              Iemand enig idee waqt het kan zijn?

              waneer ik plankgas/kickdown rijdt komt er wel een zwarte rook uit het uitlaat.

              grt

              ik heb dit ook meegemaakt met mijn zafira 2,2dti voornamelijk als ik veel kracht vroeg van de auto, in duitsland waar dit voor het eerst gebeurde werd de egr klep vervangen in italie waar ik vervolgens heen reed en de storing er nog steeds was werd het gasklephuis gereinigd en uiteindelijk terug in nederland want het probleem was nog steeds niet met deze 2 dingen opgelost werd er uitindelijk een vacuumklep vernieuwd.
              Het kwam erop neer dat mijn turbo te vroeg afblaasde waardoor de motor in noodloop ging lopen als ik dan even een tijdje onder de 2200 toeren ging rijden ging het lampje uit en kon ik weer normaal rijden totdat het euvel zich bij hogere toeren ( kracht) weer voordeed.

              wat ik ook nog even wil zeggen is, contoleer goed je vacuum slangetjes wat dit wil ook nog wel eens een oorzaak zijn.

              gr sonny:D

              P.S. de zwarte rook waar je het over heb dat heb ik ook :o

              Ook bij mij valt ie in zijn noodloop.
              onder de 2200 toeren nog niet geprobeerd, wel ujit laten lezen.
              iets van een klep met de turbo, zal wel de vacumklep zijn denk ik.
              vrijdag gaat er een nieuwe in.
              hopelijk gaat ie dan weer als een speer.:cool:

              #17677413
              hennyw
                Lid sinds:
                18 June 2009

                kan het zijn dat de klep soms wel werkt?
                lichtje is uitgegaan en hij gaat weer als een speer.
                weet nu even niet wat ik moet doen?
                vrijdag toch laten repareren?
                de laatste keer ging het ook uit maar bij een lange rit weer last.
                wie heeft antwoord???:wors:wors

                #17677414
                Dafkes24
                  Lid sinds:
                  20 October 2007

                  Ik heb dit ook meegemaakt, maar hij viel uit en wilde niet meer starten.
                  Nadat de ANWB gekeken had stelde hij vast dat mijn Pomp stuk zou zijn. De auto werd afgesleept en toen hij neergezet werd, dacht ik laat me eens kijken of hij nu wel starte en ……

                  VROEM!!!! ????

                  Sindsdien rij ik gewoon alsof er niks aan de hand is. Het gebeurde wel bij een harde regenbui.
                  Volgens de garage kan er water bij een stekker gekomen zijn en toen de auto ff stil stond is dit waarschijnlijk opgedroogd.

                  Kan dit?

                7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.