zafira2001 probleem met oliepeil

Forumindex Forums Modellen Zafira, Sintra (MPV’s) zafira2001 probleem met oliepeil

  • Dit onderwerp is leeg.
7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Auteur
    Berichten
  • #17214053
    mirani
      Lid sinds:
      11 November 2009

      hoi
      ik heb mijn opel zafira kort geleden nieuwe apk gedaan en olie verwisseld,maar na kleine maand krijg ik oliepeil controle.ik heb daarna de motor laat reingen en weer nieuwe olie in maar weer na 3 weken oliepeil controle,en de auto heeft geen lekage.
      waar kan aan het liggen zo een probleem?

      #17549547
      mirani
        Lid sinds:
        11 November 2009

        hoi
        ik heb mijn opel zafira kort geleden nieuwe apk gedaan en olie verwisseld,maar na kleine maand krijg ik oliepeil controle.ik heb daarna de motor laat reingen en weer nieuwe olie in maar weer na 3 weken oliepeil controle,en de auto heeft geen lekage.
        waar kan aan het liggen zo een probleem? [/quote]

        #17549548
        VectraSport
          Lid sinds:
          14 June 2005

          Maar moet je dan ook echt steeds olie bijvullen? of is het alleen de indicator die steeds aangeeft dat het oliepijl te weinig is en daadwerkelijk zit er genoeg in??

          Het is namelijk een bekend euvel bij de Zafira dat de sensor al gaat zeuren over het oliepijl ook als er nog genoeg in zit.

          gr, ZafiraSport.

          #17549549
          mirani
            Lid sinds:
            11 November 2009

            origineel gepost door VectraSport
            Maar moet je dan ook echt steeds olie bijvullen? of is het alleen de indicator die steeds aangeeft dat het oliepijl te weinig is en daadwerkelijk zit er genoeg in??

            Het is namelijk een bekend euvel bij de Zafira dat de sensor al gaat zeuren over het oliepijl ook als er nog genoeg in zit.

            gr, ZafiraSport.

            het is wel ietsjes minder geworden dab het begin maar dat oliepeil controle stedees aangeeft is wel raar zou het aan iets anders ook kunnen liggen?

            #17549550
            2e-c14nz
              Lid sinds:
              5 June 2009

              Wat voor motor zit er in je zafira? Maak je veel korte ritten?
              Heb zelf ook zo’n soort vraag gesteld. Ze zafira van mn schoonouders verbruikt ook veel olie. Dit kan onderandere door het volgende komen.

              – Kleprubbers die wat harder slijten dan normaal (komt vaker voor)
              – Zuigerveren: door koud hard rijden of veelal in te laag toeren de motor laten werken
              – Cilinderwanden: Zelfde als bij zuigerveren.
              – Carterventilatie verstopt

              gr

              #17549551
              Clemensm
                Lid sinds:
                16 February 2005

                Ik heb er ook wel eens last van, er is ook al eens eerder een topic over geweest, zie >>KLIKKIE<<

                #17549552
                ackuijt
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  19 February 2008

                  Hallo,

                  Ik hoor dat die carterventilatie wel eens vakker dicht zit, waar kan je dat vinden?

                7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.