Zafira

  • Dit onderwerp is leeg.
5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Auteur
    Berichten
  • #17223687
    Rene vd v
      Lid sinds:
      19 July 2010

      Hallo, ik heb een Zafira 1.6 elegance uit 2004. Gekocht in 2005. In 2007 LPG G3 gas in laten bouwen bij 45000 km. nu in 2010 bij 175000 km is de motor wat bijgeluid aan het maken, na wat leeswerk op het forum zeggen ze dat Gas een hogere verbrandingtemp. heeft en dat er speciale kleppen voor nodig zijn. Ik sta nu aan het begin van een zoektocht wat de rammel is. Nu zit er Olie in die de motor schoon maakt aan de binnen kant “GYNS” , Maar de rammel wordt erger. Nu denken ze Klep stoters / Tuimelaars. Gezien de KM en GAS wat zou het kunnen zijn ? Het is geen resunatie van de inlaat of Airco. Het komt vanuit de kop. Bij hoger toeren meer als in ondertoeren.(nieuwe rijden) alvast bedankt voor een antwoord

      #17701429
      Jerk
      Deelnemer
        Lid sinds:
        9 July 2004

        Kleppen (laten) stellen?
        Dat moet ook nog weleens gebeuren bij auto’s op gas

        #17701430
        erwin78
          Lid sinds:
          23 May 2009

          Het gaat om een zafira-a neem ik aan, deze heeft hydraulische klepstoters en zijn dus niet te stellen.

          Een kundige autogarage / monteur kan toch lokaliseren waar de rammel vandaan komt!

          #17701431
          Rene vd v
            Lid sinds:
            19 July 2010

            Ja het is een Zafira A, Het probleem zit niet in de inlaat niet in het spruitstuk niet in de airco. Klepstooters of tuimelaars wordt aan gedacht. Nu ben ik ook verder met informeren bij een revisiebedrijf die zegt dat het de drijfstanglagers en of de pistonpen zijn. Maar voor ik hem laat openschroeven met alle kosten van dien, zou toch iemand hetzelfde voorval moeten gehad hebben. Of heb ik nu net die eerste auto waarbij dit voorkomt. Nergens vind je wat over. Ook staan in dit forum dat een Zafira B met klepopen stellen elke 40000 km met Euro 540 per keer. Maar het was een lease auto dus dat maakte niet uit. Hmmm mij wel !!

            #17701432
            erwin78
              Lid sinds:
              23 May 2009

              Tja een geluid beoordelen via een forum is natuurlijk erg moeilijk!!, vraag bij meerdere bedrijven eens of ze willen luisteren, en het verschil tussen een klepstoter of een drijfstanglager moet toch wel te onderscheiden zijn lijkt mij.

            5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
            • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.