Zafira Windgevoelig??

Forumindex Forums Modellen Zafira, Sintra (MPV’s) Zafira Windgevoelig??

  • Dit onderwerp is leeg.
3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
  • Auteur
    Berichten
  • #17237632
    Cobus
    Deelnemer
      Lid sinds:
      28 February 2010

      Hallo,

      Wij hebben sinds anderhalf jaar een Zafira 1.8 uit 1999
      Nu is mij van de week pas opgevallen, dat hij best wind gevoelig is.
      Klopt dit, of zit dit tussen mijn oren.
      Ik heb twee weken geleden de wiellagers vervangen, omdat links voor begon te zingen.
      Alles is weer goed vast gezet met de juist aanhaal momenten.
      Ik heb van de week gecontroleerd of alles wel echt vast zat en alles zit vast.
      Ook de Opeldealer heeft van het weekend even alles gechecked (gratis) of alles vast zat en alle was oke op de bouten van de fusee kogel na, die waren aan in staat van ontbinding.
      Deze heb meteen mee gekregen en ik heb ze meteen vervangen.
      Dit heeft de wind gevoeligheid niet verbeterd.
      Verbeeld ik het mij nou of heb ik nu een ander probleem.
      Ik verneem het graag

      #17878333
      R_phAn
        Lid sinds:
        2 March 2011

        Hoi,

        Ik heb zelf een Zafira A uit 2002, een diesel. Ik kan me wel vinden in wat je zegt; dat wil zeggen: Zaffie heeft de neiging wat te zwabberen bij wind(stoten). In mijn beleving vooral bij veel wind van voren, dan gaat ie een beetje schommelen. Dat wordt beter bij lading / als er mensen meerijden.

        Mijn vriendin rijdt een Renault Kangoo, zo’n hoog bestelbusachtig ding. Prima auto, maar bij veel wind moet je wel goed je stuur vasthouden.
        En in het kader van ‘het kan altijd erger’: een collega heeft zo’n leuk knaloranje volkswagenbusje anno oud. Als die aankomt in Zuid-Frankrijk en het heeft gewaaid onderweg, heeft ie een week spierpijn :-D

        #17878334
        Cobus
        Deelnemer
          Lid sinds:
          28 February 2010

          Klopt wel wat je zegt.
          Ik heb vandaag weer vrolijk rond gereden, en nu geen last gehad.
          Ik vind het alleen raar dat het mij nooit eerder opgevallen is en ik al ruim 10.000Km gereden heb het afgelopen anderhalf jaar.
          Dus maar even genieten van de rustige wind.

        3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
        • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.