Zafira Tourer : Navi 900 vervangen door Navi 950 ?

Forumindex Forums Overige I.C.E. en navigatie Zafira Tourer : Navi 900 vervangen door Navi 950 ?

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • Auteur
    Berichten
  • #17276534
    BartDG
      Lid sinds:
      8 May 2016

      Ik kocht in sept 2013 een nieuwe Zafira Tourer, Cosmo uitvoering. Deze kwam geleverd met een Navi 900. Op zich ben ik heel tevreden van de auto, maar één ding baal ik echt van: enkele maanden nadat ik mijn wagen had gekocht deed Opel een update van het entertainment systeem en kwam de Tourer vanaf dan geleverd met de Navi 950.

      De Navi 900 die ik heb kan (voor zover ik weet) geen Bluetooth audio streamen. Dat betekent dat ik geen muziek van mijn iPhone kan streamen naar mijn radio. De Navi 950 doet dat wel. Ik luister VEEL naar muziek op mijn iPhone, en doe dit voorlopig nu met een Kinivo BTC450 Bluetooth kit op de Aux-in van de Navi 900. Dat werkt op zich wel, maar heeft toch enkele belangrijke nadelen : zo krijg je geen trackinfo over de gespeelde track op je scherm en kan je de boel niet aansturen met je controls op je stuur. Bovendien doet zo’n ding ook Bluetooth telefoongesprekken, en durft hij daarvoor dan ook overnemen van mijn BT Carkit van de Navi 900 zelf, hetgeen nogal lullig is want de kwaliteit van de Navi900 carkit is uiteraard beduidend beter die dan van een accessoire van 30 euro.

      Daarom vroeg ik mij af of het niet mogelijk is om de Navi 900 te gaan vervangen door een Navi 950? Qua plaatsing lijkt mij dat perfect mogelijk gezien beiden identiek zijn qua dashboardinstallatie, maar ik weet niet of er nog andere verschillen zijn. Of als het überhaupt mogelijk is, voor één of andere technische reden? Dan is er natuurlijk nog een kwestie van het prijskaartje. Ik ga hier geen duizenden euro’s aan spenderen enkel voor deze functie. (maar wil enkele honderden euro best overwegen)

      Ik heb de vraag al gesteld aan Opel zelf, maar die verwijzen enkel door naar mijn dealer, die er in feite ook niet op kan antwoorden.

      Heeft iemand hier er een antwoord op aub?

      Ohja, BTW, ik gebruik de aansluiting met een kabel van de iPhone rechtstreeks op de USB aansluiting nauwelijks, omdat de interface echt om te huilen is. Maar deze week heb ik het nog eens geprobeerd en het werkt zelfs niet meer. Vermoedelijk heeft dit te maken met Apple iOS 9.3 die niet meer ondersteund wordt door de Navi 900?

      #18318358
      Opel_Bjorn
      Deelnemer
        Lid sinds:
        4 May 2008

        Niet doen!! Navi 950 heeft een zééééér slechte GPS en infotainement besturing! Niks dan problemen mee! Dus laat je Navi 900 maar zitten en prijs je gelukkig dat je die nog hebt.

        http://www.opel-forum.nl/viewtopic.php?f=28&t=186001&hilit=Navi+950

        #18318359
        BartDG
          Lid sinds:
          8 May 2016

          Ja, ik heb inderdaad ondertussen dat draadje ook eens doorgenomen en het is werkelijk niet te geloven! Ik denk dat ik inderdaad eieren voor mijn geld ga kiezen en ga blijven voortdoen met hetgeen ik heb + mijn adaptertje van 30 euro…

          Voor mij is dit echter wel belangrijk, in die mate zelfs dat ik zou overwegen om GEEN Opel meer te kopen als ze dit niet op orde krijgen. (hoewel ik verder heel tevreden ben van de wagen)

          #18548940
          FrankyS
          Deelnemer
            Lid sinds:
            30 December 2022

            De GPS van mijn Zafira Tourer bouwjaar april 2016 werkt niet meer. GPS denkt dat hij in de Adam-Opel-Strasse in Rüsselheim ( D) is.

            Dus iedere route vanuit Belgie is meer dan 380 km… In de garage werd reeds de antenne vervangen en de software upgedate en vlgs garagist zouden de kosten te hoog zijn om gans de Navi 950 te vervangen.

            Heeft er iemand dit al voorgehad?

            alvast bedankt voor de respons.

          4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
          • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.