zafira staat 1 jaar stil,waar moet ik voorzichting mee zijn?

Forumindex Forums Modellen Zafira, Sintra (MPV’s) zafira staat 1 jaar stil,waar moet ik voorzichting mee zijn?

  • Dit onderwerp is leeg.
5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Auteur
    Berichten
  • #17246738
    Vectra-gts C
      Lid sinds:
      19 January 2012

      wij hebben een zafira A staan in ons vakantiehuisje in marokko(Agadir). hier gaan wij elke zomervakantie heen.
      dus de rest van het jaar staat hij stil. waar moet ik nou opletten als ik de auto weer start en hoe moet ik de 1e paar kilometers rijden? zijn er nog dingen die echt vervangen moeten worden na 1 jaar stilstaan.

      de accu kabels demonteren wij altijd voordat we weer terugkomen naar nederland en we demonteren de banden/velgen en laten de auto op blokken/krikken staan. dus de banden krijgen geen ei vorm ofzo.

      alle tips en hints welkom. alvast bedankt

      #17995380
      Vectra-gts C
        Lid sinds:
        19 January 2012

        helemaal niemand die iets weet over de zafira a? lijkt me sterk of niemand wil even de moeite nemen om wat uit te leggen wat wel heel jammer is want bij het vectra deel krijg je binnen een paar minuten antwoord.

        #17995381
        Ghanz
        Deelnemer
          Lid sinds:
          31 July 2005

          hm…. volgens mij is er niks specifieks zafira aan vervanging toe.

          controle van de staat van de vloeistoffen lijkt me wel wat, maar voor de rest volgens mij weinig apparts

          #17995382
          Marc O
            Lid sinds:
            4 December 2011

            Niks spannends

            Auto op blokken prima, let wel op scheurtjes op de wangen ivm uitdrogen van de banden gezien ze niet veel worden gebruikt

            Accu af en toe even op de druppellader, sowiesi – pool los.

            Voordat je gaat rijden controleer alle vloeistoffen, belangrijker…..goed stukje snelweg/warm rijden voordat je de auto weg zet

            #17995383
            asconahobbyist
            Deelnemer
              Lid sinds:
              23 June 2008

              voor het stilzetten de olie verversen,zodat ie stilstaat met nieuwe olie,óf voor de eerste keer starten de olie aftappen en verversen.
              Maar laat m dan wel een uurtje uitdruppelen,zodat er veel uit is.

            5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
            • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.