Zafira schokbrekers achter

Forumindex Forums Modellen Zafira, Sintra (MPV’s) Zafira schokbrekers achter

  • Dit onderwerp is leeg.
5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Auteur
    Berichten
  • #17255733
    opel-hen
      Lid sinds:
      27 September 2012

      Hallo opel liefhebbers,

      Ik heb een Zafira 1.6 16V uit 1999, ik vroeg mij af of iemand mij kan vertellen of het goed te doen is om zelf de schokbrekers aan de achterzijde te vervangen ? Hebben jullie ook een tip voor welke schokbrekers te gebruiken, in de zomermaanden worden ze meer belast dan in de wintermaanden ?

      in afwachting van jullie reactie’s, alvast bedankt !!!!

      groet Hen

      #18111581
      GRSBK
        Lid sinds:
        12 January 2011

        Pas op met zelf schokbrekers vervangen!!!!!

        Het wil nog wel eens gebeuren dat er onderdelen in het gezicht springen.
        Met als gevolg een ritje naar de EERSTE HULP
        (door een gebrek aan kennis, wil natuurlijk niet zeggen dat iedereen dat gebrek heeft)

        #18111582
        bandido
        Deelnemer
          Lid sinds:
          7 February 2010

          Achterkant steld helemaal niets voor.
          Ik heb ze twee weken geleden nog vernieuwd.
          Twee bouten per schokbreker, en er zijn echt geen onderdelen die in je gezicht springen.
          De voorkant wel, daar zitten de veren om de schokbrekers heen, en zal je een klem moeten gebruiken.

          #18111583
          Joskuh
            Lid sinds:
            21 February 2013

            Ik heb welliswaar een zafira uit 2006 maar dat maakt volgens mij niet uit v.w.b. de schokbrekers (achter).
            Ik heb nieuwe originele schokbrekers gevonden in Heese NBr, via Marktplaats. Daar worden Zafira’s aangepast voor invalidenvervoer en hiervoor moeten verstelbare schokbrekers gemonteerd worden. Kosten daar 10 Euro/stuk. Heb helaas het adres niet meer.
            Wel heb je een zgn uitwendige torx sleutel nodig. En de bovenste en onderste maat verschillen. Even kijken dus.
            2 krikken is wel handig; 1 krik voor onder de auto en de 2e onder de as zodat je de “spanning” van de schokbreker kunt halen.
            Ik heb beide schokbrekers vervangen in 20 minuten. Suc6 ermee.

            #18111580
            dutch
            Deelnemer
              Lid sinds:
              13 July 2005

              Het zal in elk geval de moeite waard zijn. Jaren geleden al de schokbrekers van de ’99 die we toen hadden vervangen. Bij de eerste de beste verkeersdrempel wist ik al dat het een goede investering was :D

            5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
            • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.