zafira met elektrisch probleem

Forumindex Forums Modellen Zafira, Sintra (MPV’s) zafira met elektrisch probleem

  • Dit onderwerp is leeg.
7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Auteur
    Berichten
  • #17226340
    kaydb
      Lid sinds:
      25 September 2010

      Een raar probleem, ik heb laatst mijn alterantor laten vervangen van mijn zafira B, als ik nu aan het rijden ben hapert de radio soms en de dvd speler valt ook uit onder het rijden, laatst ging zelfs mijn licht uit toen ik de oprit opreed en ook direct weer aan.
      Kan dit aan de aansluiting van de alternator liggen of heb ik ergens anders een massaprobleem of slecht contact ?

      #17733346
      Laagvlieger
      Deelnemer
        Lid sinds:
        30 June 2004

        Kan maar zo.
        Is maar een manie rom daarachter te komen.
        Kijken en voelen.

        Wat ook voorkomt is dat de accupoolklemmen niet goed meer zijn.
        Die worden warm waar de dikke plus/min kabel in de pool zit geperst. Voel maar een smet draaiende motor en verbruikers aan. Wordt de pool warm dan moeten er nieuwe polen op.
        En mocht dat het geval zijn……was je dynamo überhaupt wel kapot? Een overgangsweerstand in de pool kan er ook voor zorgen dat de dynamo niet meer bij kan laden.

        #17733347
        kaydb
          Lid sinds:
          25 September 2010

          Mijn auto is nu al 3 keer naar de garage geweest, andere alternator gestoken, andere batterij, draden bij getrokken en het probleem blijft.
          Kan het niet dat de stuurbediening of iets in de stuurkolom een kortsluiting maakt en zo alles even zonder spanning zet ?
          Zitten in de stuurkolom allemaal draadjes of is dit met een soort koolborstelsysteem ?:wors

          #17733348
          Laagvlieger
          Deelnemer
            Lid sinds:
            30 June 2004

            Dat is een lint in je stuurkolom.

            Het kan ook zijn dat de CAN bus volledig wegvalt.
            Maar ding moet gewoon aan de computer.

            Zo op afstand is hier nix mee te doen. Zelfs als je de auto hebt zijn zulke storingen al lastig zat.

            #17733349
            svdk20
            Deelnemer
              Lid sinds:
              24 August 2009

              doet dit probleem zich sneller voor als je over hobbels rijdt zoals je oprit wat je beschreef?
              dan zou ik is gaan zoeken naar losse contacten of kabel breuk in eventueel extra optie artikelen waar meestal geen zekering tussen zit.
              waar kom je vandaan als ik vragen mag?

              #17733350
              kaydb
                Lid sinds:
                25 September 2010

                Hij heeft al verschillende keren aan de computer gehangen maar niets te vinden, ik ga eens proberen om de stuurbediening los te koppelen, volgens mij zit hier een kortsluiting in bij een bepaalde positie van het stuur.
                :afro

                #17733351
                kaydb
                  Lid sinds:
                  25 September 2010

                  Bij de garage hebben ze eindelijk de oplossing gevonden, na 4 verschillende alternatoren geplaatst te hebben is er eindelijk iemand te bereiken bij opel die vertelt dat ze een ander type moeten gebruiken. Nu werkt alles weer perfect. Dank u aan de garage voor de service, alle vervangingen hebben mij niets gekost, zelfs geen werkloon. Hopelijk vinden mensen met hetzelfde probleem hierin een oplossing.

                7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.