zafira kopen, alle hulp is welkom

Forumindex Forums Modellen Zafira, Sintra (MPV’s) zafira kopen, alle hulp is welkom

  • Dit onderwerp is leeg.
12 berichten aan het bekijken - 26 tot 37 (van in totaal 37)
  • Auteur
    Berichten
  • #17899265
    HiTmAn
      Lid sinds:
      10 February 2005

      heb zelf ook een B 2.2 automaat en tot nu tot nog geen problemen me gehad! heb hem al bijna 2 jaar

      gewoon een goeie auto. sommige auto’s kunnen ook op maandag morgen van de band af rollen :wtf

      #17899266
      miral astra
        Lid sinds:
        9 June 2010

        @HiTmAn wrote:

        heb zelf ook een B 2.2 automaat en tot nu tot nog geen problemen me gehad! heb hem al bijna 2 jaar

        gewoon een goeie auto. sommige auto’s kunnen ook op maandag morgen van de band af rollen :wtf

        en zulle we wedden dat ik die dan krijg, een maandag morge editie met een dik knal weekend er voor. veelste veel drank en …… en dan de zafira van de band, gefelictiteerd u bent de gelukkige eigenaar van een sleutel bak.

        #17899267
        miral astra
          Lid sinds:
          9 June 2010

          @Cobus wrote:

          Ha Miral,

          Er zit maar een thermostaat in het systeem.
          Als je in de slang knijp word hij aan een kant tegen gehouden door de thermostaat als hij gesloten is.
          Dus de druk al de andere kant op werken lijkt mij.
          Eigenlijk moet je in de slang knijpen als de motor warm, dan staat het geheel onder druk en zal de slang stijf zijn.
          Althans bij mijn Zafira wel.
          Maar ik denk zoals ik jou verhaal lees dat je te malken hebt met een defecte thermostaat.
          Deze blijft dus open staan.
          Dit verklaart ook dat hij tijdens het rijden niet optiaal warm word, en bij stilstaan wel.
          Dit omdat je bij het stilstaan geen koeling hebt van rij wind.
          Ik hoop dat je hier wat aan hebt.

          beste Cobus,

          bedankt voor u reactie,

          ik heb hier zeker wat aan, de termostaat was dus stuk, eigenlijk denk ik altijd een stap verder, waarom alles vervangen bij de opel dealer. heb de rekening gezien voor de db kit en nokkenas seals , dus ook water pomp en niet de termostaat.
          ik weet wel dat als je druk heb in het koelsysteem, je dan de termostaat eruit haalt. stel je voor dat je denkt gauw weg met die auto, zal hij met proefrijden niet direct problemen geven. dat is pas later als je een mooi stuk heb gereden een paar keer en dan alle elende komt. het zal misschien wel aan mij liggen, maar ik moet ze wel een goeie auto aanbieden, anders vergeven ze me het nooit. al die grapjes over opel die je gaat krijgen op een verjaardag! neej dankje.

          #17899268
          2.2 16v
            Lid sinds:
            12 June 2011

            Ik heb mijn a ingeruild voor een b een in de a zat een 2.2 16v en bij de inruil zei de verkoper dat het een heel slecht blok was omdat de yanken ze gieten in piepschuim mallen.

            Ik weet niet wat ervan waar is misschien verkooppraatje?(alhoewel hij wel de meeste inruil gaf :D )

            #17899269
            miral astra
              Lid sinds:
              9 June 2010

              @2.2 16v wrote:

              Ik heb mijn a ingeruild voor een b een in de a zat een 2.2 16v en bij de inruil zei de verkoper dat het een heel slecht blok was omdat de yanken ze gieten in piepschuim mallen.

              Ik weet niet wat ervan waar is misschien verkooppraatje?(alhoewel hij wel de meeste inruil gaf :D )

              is ik niet begrijp deze zin :thumb yanken ze gieten in piepschuim mallen.

              moesten ze huilen terwijl ze aan het gieten waren :cry

              #17899270
              2.2 16v
                Lid sinds:
                12 June 2011

                2.2 16v is een amerikaans blok ;) en het blok wordt gegoten in een piepschuim mal.

                Ik ben a-technisch dus mij kunnen ze alles wijs maken maar het blok gieten ze normaal niet in piepschuim lijkt mij

                snap je :D

                #17899271
                midnight black
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  14 December 2011

                  Grappig zo’n verkoper met verstand van techniek ;) Bij de Z22SE is zowel het blok als de cilinderkop van aluminium, (alle moderne Opel blokken zijn voor zover ik weet gietijzeren blok en alu kop, alleen de 2.4 uit de Antara (ook weer geen Opelblok) heeft een gietijzeren blok en kop!
                  Maargoed de aluminium blokken worden niet in piepschuim gegoten maar in zand: ze hebben een vorm van inderdaad piepschuim, in dit geval het motorblok, dit wordt in een gietblok geplaatst en de omliggende ruimtes worden gevuld met gietzand, men gaat gieten en het piepschuim smelt weg/verdampt en het vloeibaar aluminium komt ervoor in de plaats. (daarom ziet het gietsel eruit als piepschuim maar dat is alleen de buitenkant)

                  #17899272
                  harrynijhof
                    Lid sinds:
                    29 March 2012

                    http://www.wolvestrading.nl/auto_s/opel/zafira/opel_zafira_elegance-750300.html
                    Leuke zwarte Zafira.

                    En dan heb ik er nog eentje, bij een officiele Opel dealer.
                    Deze heb ik persoonlijk nog nagekeken, mankeert niets aan, zitten nieuwe banden op, nieuwe aircokoeler, nieuwe remleidingen wat ook een kwaal is bij die Zafira’s, en tevens een nieuwe accu.
                    http://www.wolves-autoservice.nl/SITE/voorraad/occasions/2/opel/zafira/opel_zafira_elegance_1_8_16v-730074.html

                    #17899273
                    miral astra
                      Lid sinds:
                      9 June 2010

                      bedankt voor de info, heb het direct door gestuurd naar hun!
                      heb je hier zelf de onderhoud aan gedaan?

                      @harrynijhof wrote:

                      http://www.wolvestrading.nl/auto_s/opel/zafira/opel_zafira_elegance-750300.html
                      Leuke zwarte Zafira.

                      En dan heb ik er nog eentje, bij een officiele Opel dealer.
                      Deze heb ik persoonlijk nog nagekeken, mankeert niets aan, zitten nieuwe banden op, nieuwe aircokoeler, nieuwe remleidingen wat ook een kwaal is bij die Zafira’s, en tevens een nieuwe accu.
                      http://www.wolves-autoservice.nl/SITE/voorraad/occasions/2/opel/zafira/opel_zafira_elegance_1_8_16v-730074.html

                      #17899274
                      harrynijhof
                        Lid sinds:
                        29 March 2012

                        Nee, deze is dealeronderhouden!
                        Toen deze werd ingeruild, is er een verkoopcheck opgedaan.
                        De reden dat deze niet de handel is in gegaan, is dat de technische staat zo goed is.

                        #17899275
                        miral astra
                          Lid sinds:
                          9 June 2010

                          dank jullie allemaal voor de info en tijd die jullie erin hebben gestoken.
                          maar helaas het is geen opel geworden, na alle reactie’s en Zafira, die we gezien hebben is het uit eindelijk een volvo geworden.

                          ik wil er verder nie over praten -offtopic :cry :cry :cry

                          de volvo heeft meer optie’s dan eeen opel :cry :cry :cry

                          #17899276
                          midnight black
                          Deelnemer
                            Lid sinds:
                            14 December 2011

                            Gefeliciteerd, (met lichte tegenzin :jerry ) maareh een ECHTE Volvo of een halve Ford of Mitsubishi?

                          12 berichten aan het bekijken - 26 tot 37 (van in totaal 37)
                          • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.