Forumindex › Forums › Modellen › Zafira, Sintra (MPV’s) › zafira kopen, alle hulp is welkom
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
26 maart 2012 om 18:58 #17899265
heb zelf ook een B 2.2 automaat en tot nu tot nog geen problemen me gehad! heb hem al bijna 2 jaar
gewoon een goeie auto. sommige auto’s kunnen ook op maandag morgen van de band af rollen :wtf
26 maart 2012 om 19:37 #17899266@HiTmAn wrote:
heb zelf ook een B 2.2 automaat en tot nu tot nog geen problemen me gehad! heb hem al bijna 2 jaar
gewoon een goeie auto. sommige auto’s kunnen ook op maandag morgen van de band af rollen :wtf
en zulle we wedden dat ik die dan krijg, een maandag morge editie met een dik knal weekend er voor. veelste veel drank en …… en dan de zafira van de band, gefelictiteerd u bent de gelukkige eigenaar van een sleutel bak.
26 maart 2012 om 19:43 #17899267@Cobus wrote:
Ha Miral,
Er zit maar een thermostaat in het systeem.
Als je in de slang knijp word hij aan een kant tegen gehouden door de thermostaat als hij gesloten is.
Dus de druk al de andere kant op werken lijkt mij.
Eigenlijk moet je in de slang knijpen als de motor warm, dan staat het geheel onder druk en zal de slang stijf zijn.
Althans bij mijn Zafira wel.
Maar ik denk zoals ik jou verhaal lees dat je te malken hebt met een defecte thermostaat.
Deze blijft dus open staan.
Dit verklaart ook dat hij tijdens het rijden niet optiaal warm word, en bij stilstaan wel.
Dit omdat je bij het stilstaan geen koeling hebt van rij wind.
Ik hoop dat je hier wat aan hebt.beste Cobus,
bedankt voor u reactie,
ik heb hier zeker wat aan, de termostaat was dus stuk, eigenlijk denk ik altijd een stap verder, waarom alles vervangen bij de opel dealer. heb de rekening gezien voor de db kit en nokkenas seals , dus ook water pomp en niet de termostaat.
ik weet wel dat als je druk heb in het koelsysteem, je dan de termostaat eruit haalt. stel je voor dat je denkt gauw weg met die auto, zal hij met proefrijden niet direct problemen geven. dat is pas later als je een mooi stuk heb gereden een paar keer en dan alle elende komt. het zal misschien wel aan mij liggen, maar ik moet ze wel een goeie auto aanbieden, anders vergeven ze me het nooit. al die grapjes over opel die je gaat krijgen op een verjaardag! neej dankje.28 maart 2012 om 14:33 #17899268Ik heb mijn a ingeruild voor een b een in de a zat een 2.2 16v en bij de inruil zei de verkoper dat het een heel slecht blok was omdat de yanken ze gieten in piepschuim mallen.
Ik weet niet wat ervan waar is misschien verkooppraatje?(alhoewel hij wel de meeste inruil gaf :D )
28 maart 2012 om 14:54 #17899269@2.2 16v wrote:
Ik heb mijn a ingeruild voor een b een in de a zat een 2.2 16v en bij de inruil zei de verkoper dat het een heel slecht blok was omdat de yanken ze gieten in piepschuim mallen.
Ik weet niet wat ervan waar is misschien verkooppraatje?(alhoewel hij wel de meeste inruil gaf :D )
is ik niet begrijp deze zin :thumb yanken ze gieten in piepschuim mallen.
moesten ze huilen terwijl ze aan het gieten waren :cry
28 maart 2012 om 15:24 #178992702.2 16v is een amerikaans blok ;) en het blok wordt gegoten in een piepschuim mal.
Ik ben a-technisch dus mij kunnen ze alles wijs maken maar het blok gieten ze normaal niet in piepschuim lijkt mij
snap je :D
28 maart 2012 om 20:18 #17899271Grappig zo’n verkoper met verstand van techniek ;) Bij de Z22SE is zowel het blok als de cilinderkop van aluminium, (alle moderne Opel blokken zijn voor zover ik weet gietijzeren blok en alu kop, alleen de 2.4 uit de Antara (ook weer geen Opelblok) heeft een gietijzeren blok en kop!
Maargoed de aluminium blokken worden niet in piepschuim gegoten maar in zand: ze hebben een vorm van inderdaad piepschuim, in dit geval het motorblok, dit wordt in een gietblok geplaatst en de omliggende ruimtes worden gevuld met gietzand, men gaat gieten en het piepschuim smelt weg/verdampt en het vloeibaar aluminium komt ervoor in de plaats. (daarom ziet het gietsel eruit als piepschuim maar dat is alleen de buitenkant)1 april 2012 om 16:27 #17899272http://www.wolvestrading.nl/auto_s/opel/zafira/opel_zafira_elegance-750300.html
Leuke zwarte Zafira.En dan heb ik er nog eentje, bij een officiele Opel dealer.
Deze heb ik persoonlijk nog nagekeken, mankeert niets aan, zitten nieuwe banden op, nieuwe aircokoeler, nieuwe remleidingen wat ook een kwaal is bij die Zafira’s, en tevens een nieuwe accu.
http://www.wolves-autoservice.nl/SITE/voorraad/occasions/2/opel/zafira/opel_zafira_elegance_1_8_16v-730074.html2 april 2012 om 19:35 #17899273bedankt voor de info, heb het direct door gestuurd naar hun!
heb je hier zelf de onderhoud aan gedaan?@harrynijhof wrote:
http://www.wolvestrading.nl/auto_s/opel/zafira/opel_zafira_elegance-750300.html
Leuke zwarte Zafira.En dan heb ik er nog eentje, bij een officiele Opel dealer.
Deze heb ik persoonlijk nog nagekeken, mankeert niets aan, zitten nieuwe banden op, nieuwe aircokoeler, nieuwe remleidingen wat ook een kwaal is bij die Zafira’s, en tevens een nieuwe accu.
http://www.wolves-autoservice.nl/SITE/voorraad/occasions/2/opel/zafira/opel_zafira_elegance_1_8_16v-730074.html4 april 2012 om 07:28 #17899274Nee, deze is dealeronderhouden!
Toen deze werd ingeruild, is er een verkoopcheck opgedaan.
De reden dat deze niet de handel is in gegaan, is dat de technische staat zo goed is.6 april 2012 om 17:05 #17899275dank jullie allemaal voor de info en tijd die jullie erin hebben gestoken.
maar helaas het is geen opel geworden, na alle reactie’s en Zafira, die we gezien hebben is het uit eindelijk een volvo geworden.ik wil er verder nie over praten -offtopic :cry :cry :cry
de volvo heeft meer optie’s dan eeen opel :cry :cry :cry
6 april 2012 om 19:57 #17899276Gefeliciteerd, (met lichte tegenzin :jerry ) maareh een ECHTE Volvo of een halve Ford of Mitsubishi?
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.