zafira kopen, alle hulp is welkom

Forumindex Forums Modellen Zafira, Sintra (MPV’s) zafira kopen, alle hulp is welkom

  • Dit onderwerp is leeg.
25 berichten aan het bekijken - 1 tot 25 (van in totaal 37)
  • Auteur
    Berichten
  • #17239546
    miral astra
      Lid sinds:
      9 June 2010

      goeie middag Zafira rijders.

      ik heb kennissen die altijd franse auto’s rijden en die willen nu iets anders.
      ik probeer ze in een opel te krijgen, en nu hebben ze hun oog op de zafira laten vallen.
      ik zelf heb er nu ook mee gereden en rijdt heerlijk.

      ben er nu bij 3 wezen kijken en er vielen mij een paar punten op.
      roest overal waar ik kijk.
      temperatuur problemen.

      de roest is overal onder de auto, als of ik naar een kadett aan het kijken ben.

      1e redelijke auto met weinig onderhoud gehad. volgens de garage altijd onderhoud gehad maar dat was een leuk verhaal.
      deze was ingevoerd en voorschade gehad, aan de buitenkant kon je dat niet zien, maar toen de auto op de brug stond kon je het mooi zien.

      de 2e zafira was een erg nette auto, en voor zover ik kon vinden ook weinig roest, na een proef rit gaat het lampje branden met een auto en een sleutel erin en komt de temepratuur bijna niet omhoog pas bij stoplicht gaat deze omhoog. na het laten draaien van de motor, knijp ik in de slangen en die zijn niet hard maar komt het water wel via de kleine aansluiting direct inn het koel resevior. als of er geen teromstaat in zat. klopt dit? is dit normaal. dat de tempratuur niet omhoog komt?

      de 3e zafira komt de tempratuur helemaal niet omhoog, maar was deze in wat slechtere staat vond ik.

      en welke type zafira moet ik niet nemen (bouwjaar)

      ik zoek een 18 16 goed benzine onderhouden weinig kilometers , en heb hier 4000 euro voor over!

      ik stel alle info over deze type auto op prijs, zelf nooit aan een zafira gesleuteld en ben daarom ook niet op de hoogte van de kwaaltjes die een zafira kan hebben.

      #17899241
      Cobus
      Deelnemer
        Lid sinds:
        28 February 2010

        Ik heb een Zafira uit 1999 1.8 Elegance
        Alleen het subframe heeft wat lichte roest plekkjes
        Temperatuurnaald komt niet echt hoog( Komt een kwart uit de hoek), maar als ik hem uitlees met een opcom geeft hij wel 80 graden aan, maar dit schijnt een opel kwaaltje te zijn.
        Verder prima wagen eigenlijk.

        #17899242
        Ger Reinders
          Lid sinds:
          24 March 2012

          Ik heb een Zafira 1.6 16V gehad van 10-2000. De deuren zaten aan de onderkant vol roestblaren. Gelukkig viel dat door zijn kleur (donker-blauw) niet op. Geregeld
          moest ik de EGR schoonmaken en schrik niet…………… Bij elke tankbeurt een liet olie!!!!
          Succes, Groeten, Ger

          #17899243
          GRSBK
            Lid sinds:
            12 January 2011

            uit ervaring:

            1.8 benzine verbruikt veeeeeel olie

            2.2 benzine slechts gemaakte auto (motorisch) ooit, aldus de opeldealer.

            eerlijk gezegd beter een Zafira A te kopen dan een Zafira B.
            type B zit te vol met milieutechnische snufjes.

            vergeet niet, iedere auto en merk heeft wel wat.
            De roest moet je echt even door zoeken. Eenmaal een goede gevonden:
            De lak goed onderhouden.

            succes met zoeken en kopen.

            #17899244
            Vinci
            Deelnemer
              Lid sinds:
              3 August 2009

              Interessant topic, was ook al met een schuin oog aan het kijken naar Zafira’s, maar dan om over een jaar of twee pas te kopen… De 2.2 leek me nou juist interessant, maar beter afblijven dus!

              Zijn wel erg mooi ruime auto’s! :wub

              #17899245
              midnight black
              Deelnemer
                Lid sinds:
                14 December 2011

                Heb een Zafira A 1.8 uit 2000 gehad en nu een A 2.2 (die slechte motor :hmmz ) uit 2001 en allebei geen spatje roest. Persoonlijk vind ik de X18Xe motor nogal rauw en heeft ook maar 15pk meer als de 1.6 (die echt onder de maat is voor deze auto) deze 1.8 luste bij mij circa elke 5000km een litertje olie. De 2.2 heeft power zat en loopt heel mooi, gebruikt ongeveer een liter olie op 4000km. (ik zorg dat ie altijd strak op de bovenste streep staat) 1.8 was goed 1 op 12 mee te rijden, met de 2.2 kom ik meestal ergens 1 op 10/ 1 op 11 uit.
                Motorisch zou ik proberen te gaan voor een Z18 , deze heeft meer vermogen en loopt mooier dan de oudere, volgensmij zitten deze er ongeveer vanaf de facelift in.
                Kwaaltjes: reactiearmen stabilisatorstang voor, draadbreuk in kabelboom naar achterportieren, slijtage claxonknoppen, scheurtjes in plaatwerk bij portieren (bij deurvangers en onderaan de raamstijlen)
                Bij autobild/autoweek ooit Zafira A uit elkaar geschroefd en conclusie was dat het een goed doortimmerd product was, ik ben het er helemaal mee eens.

                #17899246
                pieterrademakers
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  10 August 2011

                  Ik heb een zafira 1.8 uit 2000, de x1.8xe1 motor met 147000 km.Geen enkele roest te vinden! Temperatuur komt ook gewoon omhoog tot 85/90 graden.
                  Deze motor maken best wat toeren bij 120 Km, 3700 toeren en dat hoor je een beetje. Prima auto om te kopen. De mijne verbruikt blijkaar als een van de weinige opels 0 olie! dus het kan dus wel.
                  Slechte punten bij zafira’s (en meerdere opels) zijn de krakerige rubbers, egr problemen (gewoon afdoppen) en ook worden soms ecu problemen genoemd. Voor mij is roest gewoon slecht onderhoud en dus gewoon laten staan, er zijn er genoeg! En voor 4000 euro zelfs die van mij ;)

                  #17899247
                  Silver
                    Lid sinds:
                    7 July 2006

                    Hoi, Ik heb sins maart 2011 een Zafira 2.2 automaat uit 2001, ook dus met die slechte motor.. heb er nu bijna 17000km erbij gereden. staat nu op 161000km. enigste probleempje wat ik gehad heb is dat de spanningsregelaar van de dynamo kapot is gegaan.
                    voor de rest helemaal niks.
                    2.2motor is heerlijk soepel en veel koppel alleen hij lust een aardige slok benzine, olieverbruik is normaal, ik heb 1 keer wat bij moeten vullen.
                    de mijne heeft ook nergens roest.
                    gewoon een hele fijne ruime vlotte wagen.

                    #17899248
                    miral astra
                      Lid sinds:
                      9 June 2010

                      @Cobus wrote:

                      Ik heb een Zafira uit 1999 1.8 Elegance
                      Alleen het subframe heeft wat lichte roest plekkjes
                      Temperatuurnaald komt niet echt hoog( Komt een kwart uit de hoek), maar als ik hem uitlees met een opcom geeft hij wel 80 graden aan, maar dit schijnt een opel kwaaltje te zijn.
                      Verder prima wagen eigenlijk.

                      goeie morgen Cobus,

                      bedankt voor u reactie,

                      als de auto dan stationeer draait dus met koude motor, loopt het koel water dan direct via het kleine pijpje terug het koel resivior in dan?
                      en als je voor de auto staat en dan de linker koelwater slang in drukt zie je dan ook het koelwater in je ressevior bakje omhoog komen?

                      #17899249
                      miral astra
                        Lid sinds:
                        9 June 2010

                        @Ger Reinders wrote:

                        Ik heb een Zafira 1.6 16V gehad van 10-2000. De deuren zaten aan de onderkant vol roestblaren. Gelukkig viel dat door zijn kleur (donker-blauw) niet op. Geregeld
                        moest ik de EGR schoonmaken en schrik niet…………… Bij elke tankbeurt een liet olie!!!!
                        Succes, Groeten, Ger

                        goeie morgen Ger Reinders,

                        bedankt voor u reactie,

                        dit klinkt als mijn astra g, moet ik ook een liter olie bij doen om de 600 km zo’n beetje, raad jij is wat voor motor in mijn astra zit.

                        1.6 16 x16xel blok, weet niet wat voor blok u heeft.

                        en hoe zit het met de thempratuur meter bij u auto?

                        #17899250
                        miral astra
                          Lid sinds:
                          9 June 2010

                          @GRSBK wrote:

                          uit ervaring:

                          1.8 benzine verbruikt veeeeeel olie

                          2.2 benzine slechts gemaakte auto (motorisch) ooit, aldus de opeldealer.

                          eerlijk gezegd beter een Zafira A te kopen dan een Zafira B.
                          type B zit te vol met milieutechnische snufjes.

                          vergeet niet, iedere auto en merk heeft wel wat.
                          De roest moet je echt even door zoeken. Eenmaal een goede gevonden:
                          De lak goed onderhouden.

                          succes met zoeken en kopen.

                          goeie morgen GRSBK,

                          bedankt voor u reactie,
                          zolang het oppervlakte roest is kunnen we er altijd wat aan doen, zodra en roest veranderd in rot, dan zijn we te laat en kunne we gaan lassen. dus volgens u een ZAFIRA A kopen, maar als ik deze mensen moet gaan vertellen dat het mogelijk is dat
                          ze om de 1-2 of 3 tank beurten olie erbij moeten doe, nemen ze vast geen Zafira.

                          #17899251
                          miral astra
                            Lid sinds:
                            9 June 2010

                            @Vinci wrote:

                            Interessant topic, was ook al met een schuin oog aan het kijken naar Zafira’s, maar dan om over een jaar of twee pas te kopen… De 2.2 leek me nou juist interessant, maar beter afblijven dus!

                            Zijn wel erg mooi ruime auto’s! :wub

                            goeie morgen Vinci,

                            mijn vrouw wil ook graag een Zafira, maar ik vind ze nog erg duur. nu willen kenissen van ons wel zo’n auto, maar ik denk niet dat het gaat gebeuren.

                            de 1.8 drinkt dus liters olie en de 2.2 is een waardeloos blok.
                            1 ding is zeker, alle ruimte van de wereld in zo’n auto en het rijd heerlijk.

                            #17899252
                            miral astra
                              Lid sinds:
                              9 June 2010

                              @midnight black wrote:

                              Heb een Zafira A 1.8 uit 2000 gehad en nu een A 2.2 (die slechte motor :hmmz ) uit 2001 en allebei geen spatje roest. Persoonlijk vind ik de X18Xe motor nogal rauw en heeft ook maar 15pk meer als de 1.6 (die echt onder de maat is voor deze auto) deze 1.8 luste bij mij circa elke 5000km een litertje olie. De 2.2 heeft power zat en loopt heel mooi, gebruikt ongeveer een liter olie op 4000km. (ik zorg dat ie altijd strak op de bovenste streep staat) 1.8 was goed 1 op 12 mee te rijden, met de 2.2 kom ik meestal ergens 1 op 10/ 1 op 11 uit.
                              Motorisch zou ik proberen te gaan voor een Z18 , deze heeft meer vermogen en loopt mooier dan de oudere, volgensmij zitten deze er ongeveer vanaf de facelift in.
                              Kwaaltjes: reactiearmen stabilisatorstang voor, draadbreuk in kabelboom naar achterportieren, slijtage claxonknoppen, scheurtjes in plaatwerk bij portieren (bij deurvangers en onderaan de raamstijlen)
                              Bij autobild/autoweek ooit Zafira A uit elkaar geschroefd en conclusie was dat het een goed doortimmerd product was, ik ben het er helemaal mee eens.

                              goeie morgen midnight black,

                              bedankt voor u positieve reactie,

                              om de 4000 kilometer een liter olie is niet erg.

                              volgens u heeft de Zafira eigenlijk helemaal geen olie drinkende motor, niet u auto dan.
                              had u problemen met u Zafira 1.8 tempratuur, of niet.

                              #17899253
                              2.2 16v
                                Lid sinds:
                                12 June 2011

                                Ik heb een zafira A 1.6 16v uit 2000 en een 2.2 16v uit 2001 gehad en rij nu in een B uit 2007.

                                De 1.6 16v is gewoon een degelijke auto en je kan ermee mee komen in het dagelijks verkeer

                                De 2.2 16v was wel een apparte verschijning irmscher pakket erop rood en 147 pk als je wilt gaat tie lekker af zuipt ook wat meer
                                en idd ik heb ook gehoort dat het de slechste opel motor ooit is.

                                Misschien moet je tussenin gaan zitten 1.8 16v?

                                Roest heb ik weinig last van gehad(of gewoon niet goed gekeken :D ) voor de rest het gewone onderhoud en dan heb je soms een andere uitlaat nodig of nieuwe accu maar niks meer als andere model en andere merken.
                                Als je een willekeurig merk + model in de google gooit met de term klachten of problemen ervoor of achter krijg je een waslijst met gezeik denk ik.

                                Het verhaal van de tempratuur heb ik ook meer gehoord en kraken de rubbers had ik ook last van maar ja de auto`s waren ook rond de 10 jr toen ik ze had.

                                De zafira B bevalt tot nu toe prima had toevalig een meevaller anders had ik nog gewoon in de 2.2 16v gereden het blijft een mooi model de A vind ik en een zafira is ideaal als je een paar kinderen hebt.

                                #17899254
                                miral astra
                                  Lid sinds:
                                  9 June 2010

                                  @pieterrademakers wrote:

                                  Ik heb een zafira 1.8 uit 2000, de x1.8xe1 motor met 147000 km.Geen enkele roest te vinden! Temperatuur komt ook gewoon omhoog tot 85/90 graden.
                                  Deze motor maken best wat toeren bij 120 Km, 3700 toeren en dat hoor je een beetje. Prima auto om te kopen. De mijne verbruikt blijkaar als een van de weinige opels 0 olie! dus het kan dus wel.
                                  Slechte punten bij zafira’s (en meerdere opels) zijn de krakerige rubbers, egr problemen (gewoon afdoppen) en ook worden soms ecu problemen genoemd. Voor mij is roest gewoon slecht onderhoud en dus gewoon laten staan, er zijn er genoeg! En voor 4000 euro zelfs die van mij ;)

                                  nou dat klinkt goed, en we kunnen het altijd over de prijs hebben natuurlijk, als jij je Zafira weg wil doen. maar dan moet je ook een auto terug nemen, ze willen hun oude auto erop in ruilen.

                                  ecu is blijkbaar met elke opel, zodra er een bobine brug op de motor zit kan je misschien de geluk krijgen dat de ecm stuk gaat, zoals met mijn astra.
                                  en EGR precies zelfde probleem!

                                  #17899255
                                  miral astra
                                    Lid sinds:
                                    9 June 2010

                                    @Silver wrote:

                                    Hoi, Ik heb sins maart 2011 een Zafira 2.2 automaat uit 2001, ook dus met die slechte motor.. heb er nu bijna 17000km erbij gereden. staat nu op 161000km. enigste probleempje wat ik gehad heb is dat de spanningsregelaar van de dynamo kapot is gegaan.
                                    voor de rest helemaal niks.
                                    2.2motor is heerlijk soepel en veel koppel alleen hij lust een aardige slok benzine, olieverbruik is normaal, ik heb 1 keer wat bij moeten vullen.
                                    de mijne heeft ook nergens roest.
                                    gewoon een hele fijne ruime vlotte wagen.

                                    goeie morgen Silver,

                                    bedankt voor u reactie,

                                    de 2.2 is zal best wel een goeie blok hebben maar ik denk niet dat de benzine prijs intresant is.
                                    als ik u begrijp heeft u een fijne Zafira gekocht met tot nu toe geen problemen.

                                    #17899256
                                    miral astra
                                      Lid sinds:
                                      9 June 2010

                                      @2.2 16v wrote:

                                      Ik heb een zafira A 1.6 16v uit 2000 en een 2.2 16v uit 2001 gehad en rij nu in een B uit 2007.

                                      De 1.6 16v is gewoon een degelijke auto en je kan ermee mee komen in het dagelijks verkeer

                                      De 2.2 16v was wel een apparte verschijning irmscher pakket erop rood en 147 pk als je wilt gaat tie lekker af zuipt ook wat meer
                                      en idd ik heb ook gehoort dat het de slechste opel motor ooit is.
                                      Misschien moet je tussenin gaan zitten 1.8 16v?
                                      Roest heb ik weinig last van gehad(of gewoon niet goed gekeken :D ) voor de rest het gewone onderhoud en dan heb je soms een andere uitlaat nodig of nieuwe accu maar niks meer als andere model en andere merken.
                                      Als je een willekeurig merk + model in de google gooit met de term klachten of problemen ervoor of achter krijg je een waslijst met gezeik denk ik.
                                      Het verhaal van de tempratuur heb ik ook meer gehoord en kraken de rubbers had ik ook last van maar ja de auto`s waren ook rond de 10 jr toen ik ze had.
                                      De zafira B bevalt tot nu toe prima had toevalig een meevaller anders had ik nog gewoon in d

                                      goeie morgen 2.2 16v

                                      bedankt voor u reactie, wij waren al aan het kijken naar een 1.8 16v , is zo’n 1.6 16v eigenlijk niet te ligt, voor zo’n zware auto?

                                      en heeft u last met de tepratuur meter of niet?

                                      e 2.2 16v gereden het blijft een mooi model de A vind ik en een zafira is ideaal als je een paar kinderen hebt.

                                      #17899257
                                      2.2 16v
                                        Lid sinds:
                                        12 June 2011

                                        Goeie morgen miral astra,

                                        Als je alleen van a naar b wilt volstaat de 1.6 16v, maar eigenlijk is tie iets te licht ja als je wilt inhalen en je geeft gas moet tie nadenken wat tie moet doen
                                        de 2.2 16v is dan meteen vertrokken en volgens mij heeft een 1.8 16v 125pk dat zijn er toch zo`n 24 meer dan de 1.6 16v dus die is prima lijkt mij.

                                        Ik ben helemaal niet technisch maar had het verhaal van de tempratuur eens gehoord toen ben ik erop gaan letten het duurt idd lang voor dat de tempratuur rond de 80 graden staat heb het toen aan een opel monteur gevraagd en die zei dat het bij opel bekend is maar geen kwaad kan

                                        #17899258
                                        Cobus
                                        Deelnemer
                                          Lid sinds:
                                          28 February 2010

                                          @miral astra wrote:

                                          @Cobus wrote:

                                          Ik heb een Zafira uit 1999 1.8 Elegance
                                          Alleen het subframe heeft wat lichte roest plekkjes
                                          Temperatuurnaald komt niet echt hoog( Komt een kwart uit de hoek), maar als ik hem uitlees met een opcom geeft hij wel 80 graden aan, maar dit schijnt een opel kwaaltje te zijn.
                                          Verder prima wagen eigenlijk.

                                          goeie morgen Cobus,

                                          bedankt voor u reactie,

                                          als de auto dan stationeer draait dus met koude motor, loopt het koel water dan direct via het kleine pijpje terug het koel resivior in dan?
                                          en als je voor de auto staat en dan de linker koelwater slang in drukt zie je dan ook het koelwater in je ressevior bakje omhoog komen?

                                          Ja klopt, als ik in de linker slang knijp komt het koelwater in het expansievat omhoog.
                                          Maar dit is ook de bedoeling.
                                          Wat betreft het olie verbruik van mijn Zafira, ik heb hem nu ruim 2 jaar en buiten zijn beurt heb ik nog nooit olie bij hoeven vullen.
                                          Ik heb er nu bijna 20.000Km mee gereden
                                          Wel heb ik in deze twee jaar beide voorwiel lagers, Distributieriem, remschijven en blokken voor en een remleiding hoeven vervangen.
                                          Wat ik nu nog moet doen is de Egr klep, en misschien het gasklephuis reingen.
                                          Dit ivm met het af en toe terug vallen van het toerental nadat ik afgeremd heb op de motor en daarna het koppelingspedaal intrap.
                                          Waar ik momenteel wel last van heb is van een benzinelucht aan de achterkant van de auto.
                                          Maar daar ga ik zo een topic over starten, omdat we de oorzaak niet kunnen vinden.
                                          de benzinelucht is niet continu aanwezig.
                                          Verder zoals eerder gezegd een prima wagen.

                                          #17899259
                                          miral astra
                                            Lid sinds:
                                            9 June 2010

                                            @Cobus wrote:

                                            @miral astra wrote:

                                            @Cobus wrote:

                                            Ik heb een Zafira uit 1999 1.8 Elegance
                                            Alleen het subframe heeft wat lichte roest plekkjes
                                            Temperatuurnaald komt niet echt hoog( Komt een kwart uit de hoek), maar als ik hem uitlees met een opcom geeft hij wel 80 graden aan, maar dit schijnt een opel kwaaltje te zijn.
                                            Verder prima wagen eigenlijk.

                                            goeie morgen Cobus,

                                            bedankt voor u reactie,

                                            als de auto dan stationeer draait dus met koude motor, loopt het koel water dan direct via het kleine pijpje terug het koel resivior in dan?
                                            en als je voor de auto staat en dan de linker koelwater slang in drukt zie je dan ook het koelwater in je ressevior bakje omhoog komen?

                                            Ja klopt, als ik in de linker slang knijp komt het koelwater in het expansievat omhoog.
                                            Maar dit is ook de bedoeling.
                                            Wat betreft het olie verbruik van mijn Zafira, ik heb hem nu ruim 2 jaar en buiten zijn beurt heb ik nog nooit olie bij hoeven vullen.
                                            Ik heb er nu bijna 20.000Km mee gereden
                                            Wel heb ik in deze twee jaar beide voorwiel lagers, Distributieriem, remschijven en blokken voor en een remleiding hoeven vervangen.
                                            Wat ik nu nog moet doen is de Egr klep, en misschien het gasklephuis reingen.
                                            Dit ivm met het af en toe terug vallen van het toerental nadat ik afgeremd heb op de motor en daarna het koppelingspedaal intrap.
                                            Waar ik momenteel wel last van heb is van een benzinelucht aan de achterkant van de auto.
                                            Maar daar ga ik zo een topic over starten, omdat we de oorzaak niet kunnen vinden.
                                            de benzinelucht is niet continu aanwezig.
                                            Verder zoals eerder gezegd een prima wagen.

                                            bedankt voor de reactie,

                                            wat ik niet begrijp is dus, wanneer de auto staioneer draait hij eigenlijk direct het koel water rond pomp, dus kan je iegenlijk niet testen of de koppaking er tussen uitligt als je de termostaat eruit haalt?
                                            deze Zafaira die ik mee heb gereden werd niet warm, pas toen hij stil stond kwam de tempratuur meter omhoog naar de 90 graden en zodra ik ging rijden zakte hij weer helemaal naar beneden.
                                            als ik zo iets zal hebben met een astra weet ik al genoeg, maar blijkbaar bij een zafira is dit normaal?

                                            en wat houd dat lampje in met een auto en een sleutel erin?

                                            #17899260
                                            Cobus
                                            Deelnemer
                                              Lid sinds:
                                              28 February 2010

                                              Ha Miral,

                                              Er zit maar een thermostaat in het systeem.
                                              Als je in de slang knijp word hij aan een kant tegen gehouden door de thermostaat als hij gesloten is.
                                              Dus de druk al de andere kant op werken lijkt mij.
                                              Eigenlijk moet je in de slang knijpen als de motor warm, dan staat het geheel onder druk en zal de slang stijf zijn.
                                              Althans bij mijn Zafira wel.
                                              Maar ik denk zoals ik jou verhaal lees dat je te malken hebt met een defecte thermostaat.
                                              Deze blijft dus open staan.
                                              Dit verklaart ook dat hij tijdens het rijden niet optiaal warm word, en bij stilstaan wel.
                                              Dit omdat je bij het stilstaan geen koeling hebt van rij wind.
                                              Ik hoop dat je hier wat aan hebt.

                                              #17899261
                                              GRSBK
                                                Lid sinds:
                                                12 January 2011

                                                xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx
                                                xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx
                                                xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

                                                Die slechte 2.2 :hmmz zit in het type B, niet in type A dusssssssssss.

                                                xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx
                                                xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx
                                                xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

                                                #17899262
                                                Silver
                                                  Lid sinds:
                                                  7 July 2006

                                                  @GRSBK wrote:

                                                  xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx
                                                  xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx
                                                  xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

                                                  Die slechte 2.2 :hmmz zit in het type B, niet in type A dusssssssssss.

                                                  xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx
                                                  xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx
                                                  xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

                                                  Ohh oke, dat wist ik niet.

                                                  #17899263
                                                  RISL
                                                  Moderator
                                                    Lid sinds:
                                                    24 January 2011

                                                    Die x18xe1 en de z18xe zijn een smallblock 16v’s, dus ja, gevoelig voor olieverbruik.
                                                    De 2,2-liter is een heel goede motor, maar in de Zafira pastie maar net. Onderhoud is dus duur, omdat er veel arbeid nodig is.

                                                    #17899264
                                                    Silver
                                                      Lid sinds:
                                                      7 July 2006

                                                      Dus als ik het goed begrijp is de oude 2.2 16v met 147 pk de betere motor dan de nieuwere 150 of 155pk uit de vectra C en zafira b.

                                                    25 berichten aan het bekijken - 1 tot 25 (van in totaal 37)
                                                    • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.