Zafira: CC blijft aan! gaat er niet vanaf!

Forumindex Forums Modellen Zafira, Sintra (MPV’s) Zafira: CC blijft aan! gaat er niet vanaf!

  • Dit onderwerp is leeg.
13 berichten aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)
  • Auteur
    Berichten
  • #17210930
    rosser5000
      Lid sinds:
      26 July 2009

      Hallo,

      Ik heb een vraag:

      Ik reed van de week van frankrijk terug naar NL CC op 130km/h rijd een auto op een paar honder meter voor ons.
      Ik wil remmen, maar de cc gaat er niet af en blijft met dezelfde gang doorgaan. -> Ongeluk pas toen we de andere auto raakten kond ik weer remmen????

      Bij de autoschade verklaren ze me voor gek… maar ook mijn andere familileden zagen het gebeuren. Ik kon gelukkig doorrijden maar wel zonder CC!!!???

      #17504023
      Opel_Bjorn
      Deelnemer
        Lid sinds:
        4 May 2008

        Lijkt me raar, als je remt springt hij toch gewoon af (moest hij toch niet afspringen zou je hem volgens mij met de rem ook nog kunnen vertragen). En zet hem anders gewoon in neutraal. Véél schade aan de wagen?

        #17504024
        erwin78
          Lid sinds:
          23 May 2009

          De cc kan op 2 manieren “afgebroken” worden, namelijk door de schakelaar van het rempedaal te activeren (gewoon te remmen), en een schakelaar op je koppelings pedaal.

          Mogelijk 1 van deze schakelaars kapot??

          #17504025
          Astraman
          Deelnemer
            Lid sinds:
            14 July 2004

            Jah en op je keuzehendel kun je hem ook uitzetten.

            #17504026
            wim-v6
            Deelnemer
              Lid sinds:
              12 August 2005

              uitschakelen kan op meerdere manieren:

              1. Remmen (werkte niet)
              2. koppeling in trappen / automaat in N
              3. 0 knop op de hendel indrukken
              4. snelheid minderen knop inhouden op de hendel
              5. Contanct 1 tikkie terug draaien, ontsteking onderbroken.

              zou zomaar het geval geweest kunnen zijn dat de remlichtschakelaar dienst heeft geweigerd.

              is er iemand die heeft gezien of de remlichten gingen branden toen je aan het remmen wou.

              @ Goossens Bjorn:

              – Als de Cruise niet uitschakeld door remmen, gaat ie bij minderen van snelheid juist extra gasgeven om zijn snelheid te behouden, net zoals je bijvoorbeeld een heuvel omhoog gaat.

              Willem

              #17504027
              stillekracht
              Deelnemer
                Lid sinds:
                23 May 2007

                Koppeling intrappen, en dan maar even in de overtoeren en het contact uit.
                wel uitkijken voor het verlies van stuurbekrachtiging en stuurslot :P

                wel een raar verhaal, om welk type zafira gaat en, en is het een orginele cc ??

                #17504028
                tijgetje57
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  7 July 2004

                  dit is een lekker slim verhaal..

                  Als je dit hebt dan draai je toch gewoon contact uit….

                  Dan heb je nog voldoende power om op de vluchtstrook te komen en te remmen.

                  CC uit: Rem, koppeling en knopje op hendel.

                  #17504029
                  AstraElvis
                  Deelnemer
                    Lid sinds:
                    14 August 2007

                    ja heb het ook nog nooit gehoord….

                    maar ik zou zo ie zo ff naar de garage gaan want je hebt ergens dan een storing zitten….

                    Maar inderdaad wat iedereen wil weten wat voor zafira gaat het motor type bouwjaar….

                    #17504030
                    Opelkees
                    Deelnemer
                      Lid sinds:
                      11 September 2007

                      inderdaad vaag verhaal.

                      eigenlijk als er wat met de cruise control is is t dat ie nie aangaat ipv uit. als er een rem of koppelingschakelaar kapot zou zijn heeft er zowieso een lampje gebrand en zou de cruise control niet werken

                      #17504031
                      AstraElvis
                      Deelnemer
                        Lid sinds:
                        14 August 2007

                        ja heb het nu met mijn astra de koppelings schakelaar is kapot en ik heb dus geen cc meer..

                        word dinsdag gemaakt te gelijk met de subframe en nieuwe apk

                        #17504032
                        Jerremy
                        Deelnemer
                          Lid sinds:
                          29 October 2004

                          origineel gepost door stillekracht
                          Koppeling intrappen, en dan maar even in de overtoeren en het contact uit.

                          Als die schakelaar gewoon zou werken, dan zou die geen overtoeren maken toch.. :hmmz

                          Wél als je CC achteraf in zou bouwen zonder koppelings(pedaal)schakelaar.. Als je dan op de CC zou rijden en je trapt koppeling in, gaat ‘ie als een idioot toeren maken tot aan de begrenzer..

                          Kan je wel zeggen dat je tot in de toerenbegrenzer op de CC hebt gereden..

                          Leuk verhaal voor op een verjaardag :jerry

                          Echter het verhaal van Rosser5000 is een mindere.. :(

                          Al nieuws met wat er aan de hand was o.i.d. Rosser5000 ??

                          #17504033
                          wim-v6
                          Deelnemer
                            Lid sinds:
                            12 August 2005

                            ik denk dat rosser5000 niet meer terug gezien gaat worden op dit forum.

                            misschien een rijder van een ANDER niet nader te noemen merk die een leuk verhaaltje wou vertellen, iets als een marcobakkertje haha…

                            Willem

                            #17504034
                            tijgetje57
                            Deelnemer
                              Lid sinds:
                              7 July 2004

                              idd newbie en eerste post.

                              Gewoon jezelf blijven joh en geen sterke verhalen ophangen. Je kan alleen maar je kop stoten of tegen de lamp lopen.

                              Wees jezelf dan doe je al gek genoeg!!

                              What a bullshit story….

                              Als je dit nou gebeurd draai je toch gewoon het contact uit met de koppeling in zoals al eerder gezegd is…… Tenminste dat is het eerste waar ik aan denk hoor. Of koppeling in en remmen….

                            13 berichten aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)
                            • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.