Zafira B Z19DT foutcode P2279

Forumindex Forums Modellen Zafira, Sintra (MPV’s) Zafira B Z19DT foutcode P2279

  • Dit onderwerp is leeg.
4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • Auteur
    Berichten
  • #17261629
    C00kie
    Deelnemer
      Lid sinds:
      11 June 2013

      Hallo, sinds enige tijd een probleem met een Zafira B 2007 met een Z19DT (120PK) motor. Motor schiet regelmatig in noodloop P2279 luchtinlaat. Dit probleem doet zich meteen voor bij het starten of bij na het maken van een bocht.Motor heeft is gechipt door M-Tech en heeft daarbij controle van EGR gedaan en was “schoon” tijdens het chippen. Heeft aangegevens de EGR uit te schakelen maar afdichten was niet nodig volgens hem.

      Heb inmiddels het volgende gecontroleerd maar niks gevonden

      – Turboslangen gecontroleerd
      – Intercooler gecontroleerd

      Ook controle van een slang die vanuit de uitlaat naar een sensor tegen het inlaatspruitstuk loopt. Hierbij viel me op dat de sensor niet goed vastgeschroefd was en dat er al een een stukje slang was afgeknipt daar deze nu met een ty-rip aan de sensor vast zit. Heb de sensor nu goed vastgeschroefd en het probleem komt nu stuk minder vaak voor.

      Heeft iemand hier ervaring mee en waar zou het probleem zich in voor kunnen doen?

      Groet Tom

      #18185052
      my ride
      Deelnemer
        Lid sinds:
        27 September 2010

        ik zou de egr toch ff check als ik jou was;)

        heeft deze motor ook niet van die wervelkleppen? die begeven het ook wel eens :(

        #18185053
        C00kie
        Deelnemer
          Lid sinds:
          11 June 2013

          Voor zover ik weet heeft alleen de 16V wervelkleppen, niet de 8v.

          Het vreemde is dat die foutcode vooral aangaat zodra je een bocht neemt, wat voor mij een idee geeft dat er iets los zit wat beweegt waardoor de code aangaat.

          #18185054
          PaulAstra
          Deelnemer
            Lid sinds:
            13 August 2013

            Controleer de EGR klep maar eens door hem er af te schroeven en dan kijken of de klep nog wel goed sluit. Het komt wel eens voor dat er een heel klein spleetje zichtbaar is als je er met een lamp achter schijnt.
            Dan lekt er als het ware turbodruk rechtstreeks naar je uitlaat.

            De 8v heeft geen wervelkleppen…

          4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
          • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.