zafira B vraag

Forumindex Forums Modellen Zafira, Sintra (MPV’s) zafira B vraag

  • Dit onderwerp is leeg.
6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Auteur
    Berichten
  • #17218582
    HiTmAn
      Lid sinds:
      10 February 2005

      hoi ik wil een zafira B gaan kopen.

      heb me oog laten vallen op een 2.2 benzine automaat

      hebben jullie nog tips voor waar ik op moet letten.

      heeft er iemand ervaring met deze auto?( automaat inc. met de 2.2)

      thanks alvast

      grzzzzzzz

      #17629268
      iceberg
        Lid sinds:
        16 May 2010

        weet niet of je er al 1 hebt maar ik heb er pas 1 gekocht en ..ben helemaal niet bekend verder met de zafira maar ik vind het een lekkere rijdende auto met erg veel ruimte in de kofferbak

        en ja echte tips heb ik ook niet kijk bij een dealer of een auto particulier met een goed verhaal onderhoud en facturen

        misschien tips van de echte opel experts???

        #17629269
        Anoniem
          Lid sinds:
          1 January 1970

          Ik heb zelf een Zafira 2.2. automaat uit juni 2006. Die auto rijdt geweldig, zeker als je V-Power tankt.
          2 kleine tips:
          – origineel zaten er bij mij Firestone banden onder. Dat bleek een en al ellende te veroorzaken, vooral vwb trillen. Nadat ik er 4 Michelins onder had gezet reed hij weer geweldig
          – bij de eerste series Zafira B blijkt dat de hogedruk benzineinjector NIET goed is. Als je normal rijdt is er misschien niets aan de hand, maar als je net zoals ik regelmatig (bij invoegen bijvoorbeeld) de kick-down gebruikt, kan de injector de hoge druk niet aan. Gevolg is dat de automaat eerst even terug schakelt, maar nagenoeg direct met een harde knal weer opschakelt. En dat wil je niet hebben en kan dus levensgevaarlijk zijn. Zover ik weet houdt Opel dit nog steeds stil. Er is een nieuwe injector op de markt, maar kijk uit: men probeert toch eerst de “oude” serie te gebruiken (maar daar trapte mijn dealer niet in…)

          Verder idd enorm veel ruimte en zelfs achterin kan ik best zitten om een ritje te maken (ben 1.84 m.) Zeker met 6 volwassenen in die auto (en 2 grote mannen achterin) kan dat soms leuke gezichten opleveren van andere weggebuikers ;)

          #17629270
          HiTmAn
            Lid sinds:
            10 February 2005

            heb er 1 gekocht

            ben er nog steeds tevreden mee.

            kijk voor foto’s bij Show je zafira A rubriek

            thanks voor de tips

            #17629271
            jsgsi
            Deelnemer
              Lid sinds:
              1 July 2004

              @Divers

              Het gaat niet om de injector maar om de brandstofdrukregelaar.
              Hiervoor zijn inmiddels gemodificeerde versies van in productie is ook een schrijven voor vanuit opel.

              Ene eh vraag merk je zoveel verschil met V-power benzine? Ga ik ook maar eens proberen.

              #17629272
              Anoniem
                Lid sinds:
                1 January 1970

                origineel gepost door jsgsi
                @Divers

                Het gaat niet om de injector maar om de brandstofdrukregelaar.
                Hiervoor zijn inmiddels gemodificeerde versies van in productie is ook een schrijven voor vanuit opel.

                Ene eh vraag merk je zoveel verschil met V-power benzine? Ga ik ook maar eens proberen.

                OK, dan was dat het onderdeel, maar dat er een schrijven is, is eigenlijk iets in de doofpot houden. Want dit is echt een groot en gevaarlijk probleem; dat hebben we zelf ondervonden bij het invoegen op een korte invoegstrook. Na dit gemeld te hebben aan mijn dealer werd de auto gelijk stilgezet (wat uiteindelijk 2 weken duurde omdat het gemodificeerde onderdeel nog niet direct beschikbaar was)

                V-Power werkt echt lekker. Ook mijn Opeldealer G. in B.N. adviseert het. De motor loopt echt lekkerder en is iets zuiniger. Mijn broer heeft dat ooit eens getest in een Peugeot: hij reed 10% zuiniger, maar V-Power is niet 10% duurder dan 95, dus tel uit je winst. Ook onze Corsa GSi rijdt nu op V-Power. Wij tanken intussen niets anders…:thumbup

              6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
              • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.