Zafira B sigarettenaansteker vervangen

Forumindex Forums Modellen Zafira, Sintra (MPV’s) Zafira B sigarettenaansteker vervangen

8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Auteur
    Berichten
  • #17274735
    JME
    Deelnemer
      Lid sinds:
      13 October 2014

      De sigarettenaansteker van mijn Zafira B is defect. Het gaat om de 12V aansluiting onder de handrem. Hoe vervang ik die? Moet dan de hele console los (en hoe dan) of kan ik op een of andere manier de aansteker eruit draaien?
      Ik heb de aansteker eigenlijk helemaal niet nodig, maar een plaats om een USB converter in te kunnen pluggen vind ik wel handig. Zit er dan ook over te denken om de aansteker helemaal niet te vervangen, maar er een dubbel USB inbouwstopcontact voor in de plaats te zetten. Iemand daar ervaring mee?

      #18306174
      Tinus84
      Deelnemer
        Lid sinds:
        20 December 2015

        Meestal kun je deze van buitenaf eruit klikken zou je zeggen.

        #18306175
        JME
        Deelnemer
          Lid sinds:
          13 October 2014

          Zou je zeggen ja. Maar dan moet je wel weten hoe, anders breekt er wat af als je kracht zet. Zal het nog eens van dichtbij bestuderen…

          #18306176
          JME
          Deelnemer
            Lid sinds:
            13 October 2014

            Nog altijd stuk. Iemand een instructie hoe je zo’n ding eruit wipt?

            #18306177
            dutch
            Deelnemer
              Lid sinds:
              13 July 2005

              Niets kunnen vinden via internetzoekmachine van keuze? B.v. met de zoekwoorden “remove lighter plug opel zafira” of als je Duits beheerst “entfernen zigarettenanzünder zafira b” oid. Ook als je iets vindt van een Astra of zo, goed kans dat het bij de Zaf hetzelfde zit. In principe is het tenslotte ook maar een verhoogde Astra stationwagen king: En zelfs van Vectra of andere Opel kon wel eens hetzelfde zijn.

              #18306178
              JME
              Deelnemer
                Lid sinds:
                13 October 2014

                Ja hoor, ik heb het al lang gevonden maar het leek me leuk om een half jaar later de vraag gewoon nog eens te stellen ;)
                Ik krijg de houder ruim een centimeter omhooggewipt (trek je zo door de eerste klemmetjes heen) maar dan blijft ie ergens achter steken, iets wat groter is dan een simpel klemmetje. Draaien lukt ook niet, dus hij lijkt echt ergens goed vast te zitten.

                #18523536
                Gerard Hultermans
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  28 April 2023

                  Ik heb het zelfde maar zie hierboven niet hoe het wel moet

                  #18524144
                  computerbug
                  Deelnemer
                    Lid sinds:
                    26 April 2011

                    Hoi, Jongens

                    Achter de aansteker zit een bekerhouder, die kan je oplichten met een schroevendraaier. (voorzichtig hier mee)

                    Ik heb kunststof gereedschap hier voor en kan je de bodem oplichten en je kunt bij de aansteker. :good:

                  8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
                  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.