zafira B nieuwe bak cruis controle werkt niet in 5

Forumindex Forums Modellen Zafira, Sintra (MPV’s) zafira B nieuwe bak cruis controle werkt niet in 5

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Auteur
    Berichten
  • #18438256
    Bvtsl
    Deelnemer
      Lid sinds:
      24 September 2021

      Hoi ik heb een vraag onder mijn zafira B 1,8 uit 2008 140 pk.

      Is een ruilbak/ 2de hands gegaan bij een garage bedrijf gedaan. Nu werkt mijn cruise controle niet meer in zijn 5 de versnelling en 2,3 en 4 wel alleen soms in laag toeren valt hij daar in ook uit.

      Kan het zijn dat er een verkeerd type bak onder gegaan is. Ik heb namelijk het idee dat mijn toerental lager is in de hogere versnellingen ik rij nu in zijn 5 100km per uur en zit rond de 2200.

      Veder een vraag weet de auto aan de hand van een sensor in welke versnelling hij staat of gebruikt hij de motorbelasting KENveld . Toerental, snelheidvoertuig en de map sensor dit soort info.

      Ik ben namelijk bang dat er een verkeerde bak onder zit en dit nu het probleem geeft ( dat hij buiten zijn waardes komt en daarom de cruis controle er niet op gaat)

       

       

       

      #18438288
      liviu2004
      Deelnemer
        Lid sinds:
        6 April 2014

        Zafira B weet ik niet meer, maar Astra G, Zafira A, Corsa C, Tigra B, je kan binnen motor ecu kiezen: wide ratio of close ratio bak. Dus iets te maken met cruise control, zeker!

        #18438544
        Bvtsl
        Deelnemer
          Lid sinds:
          24 September 2021

          Hoi liviu2004 bedoel je dat je de ecu kan configureren welk type bak eronder zit.

          Ik weet dat dit bij andere soms merken wel kan.

          Gaat dit gewoon met de computers van opel.

          Snap one of tech

          #18438831
          Bvtsl
          Deelnemer
            Lid sinds:
            24 September 2021

            Bij de garage geweest daar kwamen ze met het verhaal dat de oudebak een cr de verkeerde was en dat er een wr onder moest volgens chassisnummer

            Vond ik vreemd dus even nagekeken via een dealer en dat was dus een leugen er hoorde een f 17 cr 3,95 onder.

            Nu de vraag wat zijn de nadelen en de voordelen. Van cr naar wr

            Ik trek in de zomer een caravan door de bergen normaal in zijn 4 zit ik netjes op toeren. Dat ga ik nu niet meer halen dus dat zal in zijn 3 worden bij een lagere snelheid.

            Kan dit kwaad. Kan ik nog even veel trekken?

            Zal ik iets in zijn 1 merken met optrekken op een helling met caravan of is de kracht nog het zelfde?

            Veder zou de motor stiller draaien door een lager toerental bij 100 km per uur.

            Verbruik zou in theorie minder kunnen zijn.

            Vraag mij af of dit weer niet meer is met caravan met de wr ten opzichte van de cr.

            Heb ik nu een voordeel of een nadeel met deze bak.

            Even de leugen van de garage buiten beschouwing gelaten. Want daar ga ik zeker nog een praatje overhouden met hun.

             

            #18438844
            liviu2004
            Deelnemer
              Lid sinds:
              6 April 2014

              Wat is jouw chassis nummer? En welke ratio zit nu op auto?

              #18438848
              Bvtsl
              Deelnemer
                Lid sinds:
                24 September 2021

                Oude bak was een cr  nieuw is een wr

                W0L0AHM758G147036.

                 

                De cruise controle werkt nu hebben ze omgezet naar wide.

                 

              6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
              • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.