Zafira B achterklep gaat niet meer open

Forumindex Forums Modellen Zafira, Sintra (MPV’s) Zafira B achterklep gaat niet meer open

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • Auteur
    twannes

sinds vandaag 24-7 gaat mijn achterklep niet meer open.als ik de cv gebruik hoor je hem wel schakelen bij open en dicht doen.maar als ik hem open doe via de cv en wil de klep open doen via de handgreep doet hij niks en kan ik hem vanuit de kofferbak zelf open maken met een platte schroevendraaier.
      is dit bekend bij de zafira b of is het iets simpels?
      ook heb ik de binnenbekleding eruit gehad en alle draden nagekeken maar niks te zien of te ruiken. wie o wie kan mij helpen.

Opeltje17
      Deelnemer

Micro switch(schakelaar die je indrukt om de klep te openen) waarschijnlijk stuk.

Ralph noniem
        Deelnemer

Hey ik heb het zelfde probleem. Volledig slot is vervangen. Microswitch..geen beterschap. Blijft stuk.

Iemand een oplossing?

R

Tornyborny
          Deelnemer

Ik heb gelezen dat het (ook) een probleem kan zijn van de zekeringkast / electronicamodule links achterin. Hier kan lekkage optreden (waarschijnlijk van dakrail en/of antenne???) direct op de zekeringen en connectoren.
            Misschien is het zelfs alleen maar een zekering.
            Als het vochtig is, drogen en goed inspuiten met contactspray (evt. WD40) kan wellicht helpen.
            Voorzichtigheid is geboden bij eventueel loshalen van de connectoren, omdat door corrosie aangetaste pinnetjes dan kunnen afbreken (dit op dit forum gelezen: https://opel-forum.nl/forums/topic/zekeringkast-opel-zafira-b-2006/).

Hopelijk is het op te lossen,

Tornyborny

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
          • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.