Zafira-B 1.9CDTi met een startprobleem

Forumindex Forums Modellen Zafira, Sintra (MPV’s) Zafira-B 1.9CDTi met een startprobleem

  • Dit onderwerp is leeg.
10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
  • Auteur
    Berichten
  • #17210109
    Garfield0107
      Lid sinds:
      11 March 2009

      Mijn Zafira-B 1.9CDTi start soms niet. Het contact maken gaat normaal maar als ik dan de sleutel omdraai om te starten blijt het stil. Als de startmotor wel gaat draaien dan gebeurt het soms dat deze vervolgens direct weer afvalt voordat de motor is gestart. De indicatie is dat het autotje met de sleutel dan gaat knipperen.
      Iemand een idee wat dit kan zijn en of het vaker voorkomt?

      #17487669
      stillekracht
      Deelnemer
        Lid sinds:
        23 May 2007

        Hoi, welkom opp dit Opel forum, neem ff de moeite en stel je zelf eens voor.
        we zijn ook gek op :kewlpics van je wagen !!

        Je probleem; Als het lampje met het autotje en sleutel gaat knipperen terwijl je start, is er een probleem met je startonderbreker. Probeer de reservesleutel, werkt deze wel goed is 1 van de sleutels defect. Echter is het bij bijde sleutels dan heb je een probleem in de BCM [is niet te hopen voor je].

        Succes !!

        #17487670
        sandro
          Lid sinds:
          30 June 2004

          Eerder een probleem in de CIM(stuurkolommodule) of met de sleutel.BCM is voor de Zafira B nvt…..

          #17487671
          stillekracht
          Deelnemer
            Lid sinds:
            23 May 2007

            ook goed… CIM of BCM als het beesje maar een naampje heeft

            #17487672
            Opelkees
            Deelnemer
              Lid sinds:
              11 September 2007

              klinkt als transpondersleutel die vaak kapot gaan of inderdaad de CIM stuurkolommodule

              BCM is inderdaad niet van toepassing bij Zafira

              #17487673
              Garfield0107
                Lid sinds:
                11 March 2009

                Bedankt voor de reacties!
                Vandaag weigerde ze weer te starten maar het viel me wel op dat de voorgloei-indicatie wel gewoon eventjes normaal aanging.
                Kan dit nog een indicatie zijn?

                #17487674
                stillekracht
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  23 May 2007

                  nee, probeer eerst maar eens of ook deze problemen hebt met de 2e sleutel hebt.

                  #17487675
                  stillekracht
                  Deelnemer
                    Lid sinds:
                    23 May 2007

                    origineel gepost door Opelkees
                    BCM is inderdaad niet van toepassing bij Zafira

                    Bedankt Kees voor het nogmaals vertellen…… :sleeping

                    #17487676
                    Garfield0107
                      Lid sinds:
                      11 March 2009

                      Het heeft even geduurd maar zo vaak komt het niet voor en ik wilde het zeker weten. Het resultaat is dat beide sleutels er af-en-toe last van hebben. Wat ik uit de reacties begrijp zit het probleem misschien in de CIM.

                      Wat mij verder opviel is dat soms de startmotor gaat draaien maar even later stil valt met de genoemde indicatie.

                      Is het nog slim om de dealer te vragen om de sleutels omnieuw in te lezen of moet nu de CIM vervangen worden?

                      Alvast bedankt voor de reacties.

                      Groetjes,
                      Marco.

                      #17487677
                      Nick-GSI
                      Deelnemer
                        Lid sinds:
                        30 June 2004

                        ik heb het vaker meegemaakt. Je moet dan de sleutels opnieuw laten programmeren, dus zorgen dat je een securty code hebt. Dan alle 2 de sleutels in de cim laten verwijderen en opnieuw laten programmeren

                      10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
                      • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.