Zafira A waar Afdekhoes kofferbak opbergen

Forumindex Forums Modellen Zafira, Sintra (MPV’s) Zafira A waar Afdekhoes kofferbak opbergen

  • Dit onderwerp is leeg.
25 berichten aan het bekijken - 1 tot 25 (van in totaal 25)
  • Auteur
    Berichten
  • #17265974
    Dolby
    Deelnemer
      Lid sinds:
      1 May 2008

      Ik heb een vraagje. Als je alle 7 zitplaatsen hebt uitgeklapt. Waar kan ik dan mijn afdekhoes opbergen in de auto. Kan nergens een plek vinden om hem op te bergen namelijk?
      Heb wel gezien dat je onder de achterbank een bagagenet/honden net kunt opbergen. Maar de afdekhoes van de kofferbak krijg ik nergens opgeborgen.

      Ze hebben veel dingen goed doordacht. Qua stoelen weg klappen, achterbank verschuiven, vloerkleed wat in 3 stukken kunt inklappen zodat altijd je kofferbak netjes uitziet. Handige opberg vakjes. enzo
      Maar waar kan ik mijn afdekhoes van de kofferbak opbergen in de auto als je 7 zitplaatsen in gebruik heb?

      #18234884
      bandido
      Deelnemer
        Lid sinds:
        7 February 2010

        Als ik goed heb moet hij passen onder de bank. Daar zit een koker.

        #18234885
        JanW75
        Deelnemer
          Lid sinds:
          29 August 2008

          Die is dus voor het hondennet, ik ben ook wel benieuwd waar die afdekhoes geplaatst kan worden.

          Ik laat hem nu meestal thuis als ik alle stoelen nodig heb

          #18234886
          bandido
          Deelnemer
            Lid sinds:
            7 February 2010

            Ok had ik het fout dus.
            Ik heb het zelf nog nooit geprobeerd, dacht dat ie daar wel inpaste :(

            #18234887
            Astralfred
            Deelnemer
              Lid sinds:
              3 November 2004

              Schuin overdwars achterin. Wat ik ook wel eens doe als ik alleen de kids bij heb is in de voetenruimte van de achterbank. Maar meestal laat ik hem dan thuis. Is ook wel het makkelijkst om m thuis te laten als je de ruimte achterin vol nodig hebt ;) .

              #18234888
              Family man
              Deelnemer
                Lid sinds:
                21 August 2012

                bij de zafira b kun je m achterin opbergen, achter de 3e zitrij (boven) een 2e uitsparing om in te klikken, onder achter de 3e rij vouw je het vloertapijt op.

                Maar zo werkt t niet denk ik bij zafira a… google eens op “kofferbak zafira a” (afbeeldingen) en je zit meteen wat ik bedoel (1e plaatje is zafira a, 2e een zafira b” (en staat er misschien iets in het instruktieboekje?)

                #18234889
                midnight black
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  14 December 2011

                  Is inderdaad geen opbergmogelijkheid voor, dus zoals al gezegd schuin in de kofferbak, achter de voorstoelen of thuislaten of gewoon opgerold op zijn plaats clicken maar dat is niet echt makkelijk instappen voor de derde zitrij :hmmz

                  #18234890
                  midnight black
                  Deelnemer
                    Lid sinds:
                    14 December 2011

                    Oja heb er wel eens aan gedacht om de cassete voor het bagagenet er af te schroeven / te modificeren zodat de afdekhoes daar past aangezien ik het net nooit gebruik en dus in de garage heb liggen. Maar vooralsnog is dit nog altijd in de idee fase…(rij al 6 jaar Zafira….)

                    #18234891
                    Family man
                    Deelnemer
                      Lid sinds:
                      21 August 2012

                      @midnight black wrote:

                      Oja heb er wel eens aan gedacht om de cassete voor het bagagenet er af te schroeven / te modificeren zodat de afdekhoes daar past aangezien ik het net nooit gebruik en dus in de garage heb liggen. Maar vooralsnog is dit nog altijd in de idee fase…(rij al 6 jaar Zafira….)

                      ja b.v. op 2 plaatsen bv 30 cm uit de zijkanten in de cassette 2×2 gaatjes boren, dikke lange tyrap er door en als die lus dan groot genoeg is kan je de “Rollo” misschien daar in hangen.. (en past het niet..die gaatjes zie je toch niet)

                      #18234892
                      midnight black
                      Deelnemer
                        Lid sinds:
                        14 December 2011

                        Ja maar hij moet wel strak onder de zitting zitten anders zit de middelste bankgeleiding in de weg!

                        #18234893
                        Astralfred
                        Deelnemer
                          Lid sinds:
                          3 November 2004

                          En je kunt hem net niet op de richel leggen onder de opberghoes, want dan zit je ook met het schuifmechanisme in het midden. Zie de foto hierboven. Op vakantie gaat die trouwens wel gewoon mee (in de skibox……) ;) .

                          #18234894
                          Mirage
                          Deelnemer
                            Lid sinds:
                            20 July 2004

                            Dit ding zit er bij mij niet. Komt het omdat ik een leren OPC interieur heb?
                            @bandido wrote:

                            Als ik goed heb moet hij passen onder de bank. Daar zit een koker.

                            #18234895
                            Family man
                            Deelnemer
                              Lid sinds:
                              21 August 2012

                              als je geen scheidingsnet(meer) hebt, of geen opbergcassette dan zitten er in de onderzijde (stalen plaat) waar de cassette zeg maar op geklikt en geschroefd zit ook gaatjes, dus dan evt daar tyraps bevestigen.. dan win je een paar cm, wellicht past het dan wel.

                              #18234896
                              Dolby
                              Deelnemer
                                Lid sinds:
                                1 May 2008

                                Leuk dat er zoveel reactie zijn op dit onderwerp. Ik had eigenlijk gehoopt dat iemand me kon vertellen dat doe je zo. En klaar is kees. ;)

                                Dat ze bij de Zafira B er wel over na gedacht hebben is echt top. Had ik inderdaad al op google gevonden daar kun je gewoon de afdekhoes achter de 3de rij stoelen inklikken. :thumb
                                Had gehoopt dat ik iets over het hoofd had gezien en dat het ook mogelijk zou zijn bij de Zafira A. Maar helaas. Dat onder de 2de rij stoelen die koker zat wist ik wel maar daar past inderdaad
                                alleen maar de bagagenet opgerold in. Dan zal ik eens moeten gaan kijken wat mogelijk is om die koker aan te passen zodat ik wel de afdekhoes zou kunnen opbergen. Zelf ben ik nog altijd onder
                                de indruk hoe multi-inzetbaar de Zafira is. Maar net op dit puntje hebben ze een steekje laten vallen. ;)

                                Bedankt voor de reactie en tips. Ik ga kijken wat mogelijk is om iets te verzinnen om de koker aan te passen zodat het misschien wel mogelijk zou zijn om mijn afdekhoes te kunnen opbergen.

                                #18234897
                                Famempeters
                                  Lid sinds:
                                  8 March 2008

                                  Je heb al meer als ik !!
                                  ik merk dat hoe jonger de Zafira A is hoe meer er is weg gelaten ???
                                  ik heb een van 2004 en heb niet eens die opberg koker wel bagage net en de Rolo ??? nu gebruik ik het net niet is thuis op zolder de 2 losse extra stoelen komen ook niet te voorschijn maar ik vind dit wel een punt .

                                  ook heb ik wat ik zie bij verschillende de bak onder de rechter stoel niet ???? nu schijnt het dat bij de Up Grade een ander stoel type is gebruikt daar doe ik het dan maar mee , ook kan ik zo,n bak niet vinden en niemand weet of dat zou passen ??????

                                  dus ja ruimte auto met een ??? handvaatje !!!!!

                                  Bert

                                  #18234898
                                  nova….
                                  Deelnemer
                                    Lid sinds:
                                    30 June 2004

                                    En als de 3de rij stoelen naar voren staan kan je hem daar achter ook nie neer leggen?

                                    #18234899
                                    midnight black
                                    Deelnemer
                                      Lid sinds:
                                      14 December 2011

                                      @Famempeters wrote:

                                      Je heb al meer als ik !!
                                      ik merk dat hoe jonger de Zafira A is hoe meer er is weg gelaten ???
                                      ik heb een van 2004 en heb niet eens die opberg koker wel bagage net en de Rolo ??? nu gebruik ik het net niet is thuis op zolder de 2 losse extra stoelen komen ook niet te voorschijn maar ik vind dit wel een punt .

                                      ook heb ik wat ik zie bij verschillende de bak onder de rechter stoel niet ???? nu schijnt het dat bij de Up Grade een ander stoel type is gebruikt daar doe ik het dan maar mee , ook kan ik zo,n bak niet vinden en niemand weet of dat zou passen ??????

                                      dus ja ruimte auto met een ??? handvaatje !!!!!

                                      Bert

                                      Is bekend: bij de facelift hebben ze een aantal zaken “verbeterd” ondermeer de grepen achter op de leuningen van de derde zitrij, de achterbank kreeg eindelijk de derde 3 puntsgordel, de kofferafdekking is gewijzigd, de voorstoelen kregen actieve hoofdsteunen… Natuurlijk moet het ook bij Opel uit de lengte of uit de breedte dus hebben ze elders beknibbelt: rolnet en opbergkoker, opbergbak onder rechter voorstoel en de lendesteunen in de voorstoelen hebben op de meeste versies het veld moeten ruimen.

                                      #18234900
                                      Dolby
                                      Deelnemer
                                        Lid sinds:
                                        1 May 2008

                                        @john, Nee gaat helaas niet passen. Als je de 3de rij stoelen hebt uitgeklapt staan is de afdekhoes veel te breed om daar weg te leggen helaas.

                                        @nova…. wrote:

                                        En als de 3de rij stoelen naar voren staan kan je hem daar achter ook nie neer leggen?

                                        #18234901
                                        Dolby
                                        Deelnemer
                                          Lid sinds:
                                          1 May 2008

                                          Ik heb een Zafira A Elegance uit Bouwjaar: 2002.

                                          -Heb wel onder passagier stoel een opberglade.
                                          -Heb verstelbare hardheid in de stoel bij je rug
                                          -Grote opbergvakken naast te voorstoelen.
                                          -Opbergkoker onder 2de rij stoel waar je helaas alleen standaard de rolhoes kunt in opbergen.

                                          Vanaf bouwjaar 06/2003

                                          – Heb je een 3 puntsgordel op de 2de zitrij (die had ik heel graag willen hebben). Maar helaas was daar mijn budget niet voldoende voor.
                                          – Verbeterde handgrepen om de 3de rij stoelen te gebruiken. (weet helaas hiervan niet het verschil).
                                          – Active hoofdsteunen.
                                          – andere gril
                                          – andere achterlichten. (achterlichten zonder oranje kleur knipperlicht). Die wil ik ook nog ooit hebben is veel mooier dan de standaard.
                                          – Handgrepen in kleur van de auto mee gespoten.

                                          #18234902
                                          midnight black
                                          Deelnemer
                                            Lid sinds:
                                            14 December 2011

                                            Verschil handgrepen in de derde stoelenrij: de verbeterde grepen lijken enigzins op de grepen die aan het plafond zitten ipv die goedkope plastic stripjes.

                                            #18234903
                                            Dolby
                                            Deelnemer
                                              Lid sinds:
                                              1 May 2008

                                              OKe dan heb ik ook de verbeterde versie handgrepen want het zijn bij mij mooi plastice handgrepen net zoals je in het plafond heb zitten zeg maar. Verzinkt in de achter stoelen. Moet ook eerlijk zeggen dat de 3de rij stoelen heel makkelijk uithaalt en weer opbergt. :thumb Daar hebben ze wel goed over nagedacht. Heb zelf ook tijdje geleden gekeken hoe ze de reserveband hebben bedacht maar dat ziet er ook netjes uit. Via kofferbak met sleutel de schroef draaien zodat de beugel met reserveband omlaag komt. Daarna verligheids kabel loshalen en dan komt de bant netjes met een plastic kap onder de auto vandaan. Dit soort dingen hebben ze wel goed bedacht.

                                              Het enige wat me dus nu is opgevallen de mogelijkheid om de afdekhoes op te bergen wanneer je de 3de rij stoelen in gebruik hebt. Maar daar ga ik voor kijken wat we daarmee kunnen doen. ;)
                                              Hopelijk heb ik dit weekend tijd om eens te kijken wat mogelijk is voor de afdekhoes.

                                              #18234904
                                              Mirage
                                              Deelnemer
                                                Lid sinds:
                                                20 July 2004

                                                Dus die opbergkoker voor het net zal je uit een sloper moeten halen als die er niet zit?

                                                #18234905
                                                midnight black
                                                Deelnemer
                                                  Lid sinds:
                                                  14 December 2011
                                                  Dolby wrote:
                                                  OKe dan heb ik ook de verbeterde versie handgrepen want het zijn bij mij mooi plastice handgrepen net zoals je in het plafond heb zitten zeg maar. Verzinkt in de achter stoelen. Moet ook eerlijk zeggen dat de 3de rij stoelen heel makkelijk uithaalt en weer opbergt. :thumb Daar hebben ze wel goed over nagedacht. Heb zelf ook tijdje geleden gekeken hoe ze de reserveband hebben bedacht maar dat ziet er ook netjes uit. Via kofferbak met sleutel de schroef draaien zodat de beugel met reserveband omlaag komt. Daarna verligheids kabel loshalen en dan komt de bant netjes met een plastic kap onder de auto vandaan. Dit soort dingen hebben ze wel goed bedacht.

                                                  Mooi dat je het aanhaalt, nu we toch al -offtopic zijn kan ik best over het reservewiel even een tip geven: zorg dat de schroefdraad van de bout waarmee je de wieg voor het reservewiel naar beneden draait goed roestvrij is en goed in het vet zit!
                                                  Ik heb deze bij mijn vorige Zafira namelijk al eens kapot gedraaid en zoiets komt altijd op het moment dat je er niet op zit te wachten.

                                                  #18234906
                                                  nova….
                                                  Deelnemer
                                                    Lid sinds:
                                                    30 June 2004

                                                    Jos het weekend is bijna voorbij..
                                                    Weet je al waar je de afdekhoes kan neer leggen ;)

                                                    #18234907
                                                    Dolby
                                                    Deelnemer
                                                      Lid sinds:
                                                      1 May 2008

                                                      @John, Helaas afgelopen weekend geen tijd gehad. Had een competitie met een online spelletje. ;) Met mijn clan hebben we een speciale tank ingame gewonnen. :thumb
                                                      Ik zal kijken of ik tijd heb om nu donderdag (Hemelvaart) er naar te kijken. Heb dan namelijk lang weekend. :D

                                                      @nova…. wrote:

                                                      Jos het weekend is bijna voorbij..
                                                      Weet je al waar je de afdekhoes kan neer leggen ;)

                                                    25 berichten aan het bekijken - 1 tot 25 (van in totaal 25)
                                                    • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.