[zafira-a] putlucht bij het achteruit rijden

Forumindex Forums Modellen Zafira, Sintra (MPV’s) [zafira-a] putlucht bij het achteruit rijden

  • Dit onderwerp is leeg.
1 bericht aan het bekijken (van in totaal 1)
  • Auteur
    Berichten
  • #17235490
    jeroeno
    Deelnemer
      Lid sinds:
      20 August 2009

      Ik heb een Zafira 1.8 benzine uit 2004.

      Nou wil het feit dat als ik achteruit rij, en vooral als ik dan wat gas geef, dat er in de auto een soort van rotte eier lucht te ruiken is. Beetje riool achtig.

      “technisch” als ik ben, dus maar eens op gaan googlen. De eerste keer dat ik het hard, stond ik namelijk in de bagger/gras/modder, en dacht dat het daar aan lag. Maar ook op een verharde weg ruik je het.

      Google leerde mij dat een hoop mensen meteen naar de katalysator wijzen. En dat je dat met achteruit rijden zou merken omdat je dan door je uitlaat-wolkje heen rijd.

      Mijn eerste ingeving is dan om even met m’n koppie achter de uitlaat te hangen terwijl iemand anders het gaspedaal intrapt, gewoon op de parkeerplaats. Maar wat denk je? Dan ruik ik helemaal niks raars. Terwijl het volgens mij voor de katalysator niet uit zou mogen maken of je voor of achter uit rijdt, toch?

      Het is verder geen probleem, maar ik ben toch benieuwd of iemand het hier bekend in de oren klinkt.

      Vanmorge mocht ik al bijna 300 euro dokken, en vorige week 60 vanwegen een kapotte lambda-sonde, dus ik zit momenteel niet te wachten op nog meer kosten.

    1 bericht aan het bekijken (van in totaal 1)
    • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.