Zafira A OPC op gas ?

Forumindex Forums Modellen OPC-Modellen Zafira A OPC op gas ?

  • Dit onderwerp is leeg.
6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Auteur
    Berichten
  • #17207392
    paazhaaz
      Lid sinds:
      11 November 2007

      Weet iemand of het blok van een Zafira A OPC geschikt is om op gas te rijden?

      Zoja, dan gaat de Astra station diesel er binnenkort uit, en maakt plaats voor een Zafira OPC :D

      #17416804
      Opel_Bjorn
      Deelnemer
        Lid sinds:
        4 May 2008

        dat zou ik nu eerlijk gezegd precies niet doen :hmmz. Lijkt me nogal raar. Het is natuurlijk wel mogelijk

        #17416805
        tijgetje57
        Deelnemer
          Lid sinds:
          7 July 2004

          Het is niet raar kan wel natuurlijk maar de kop die erop zit met de zettingen zijn er af fabriek niet op berekend. Dus je loopt de kans op dure dingen als je dit doet.

          Nou is dat bijna met elke wagen zo, behalve af fabriek zoals volvo bi-fuel die heeft een speciale kop erop zitten.

          #17416806
          paazhaaz
            Lid sinds:
            11 November 2007

            Als je een volvo 2.5T op gas zet, dan kun je na ongeveer 100.000 km de kop reviseren.

            Als dit ook geldt voor een Zafira OPC, dan is het natuurlijk niet interessant.

            #17416807
            Dolby
            Deelnemer
              Lid sinds:
              1 May 2008

              origineel gepost door paazhaaz
              Als je een volvo 2.5T op gas zet, dan kun je na ongeveer 100.000 km de kop reviseren.

              Als dit ook geldt voor een Zafira OPC, dan is het natuurlijk niet interessant.

              Ik heb zelf ervaring met een Daewoo Nubira 2.0 16V 136PK vanuit fabriek met G3 gas installatie. En moest al bij 80.000KM de koppakking vervangen voor mij nooit meer Gas.
              Lijkt goedkoop maar dat is maar voor even. Tanken is leuk maar de onderhoud en beurten worden uiteindelijk echt niet
              meer goedkoop. Zelfs na een tweede gereviseerd blok weer na 85.000KM koppakking lek. Daarna gestopt met Gas rijden.
              En dit probleem ligt niet aan Daewoo maar dat hebben bijna alle auto’s op gas.

              Veel succes met jouw keuze. Maar een OPC op gas lijkt me echt geen goed idee.

              #17416808
              1985
              Deelnemer
                Lid sinds:
                3 January 2006

                als het niet fabrieks standaard is moet je lekker op gas blijven koken ! ga er dan zeker niet meer op rijden ;):D

              6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
              • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.