Zafira a koplamp

Forumindex Forums Modellen Zafira, Sintra (MPV’s) Zafira a koplamp

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • Auteur
    Berichten
  • #18372180
    Sandertol
    Deelnemer
      Lid sinds:
      26 April 2018

      Hallo,

       

      Ik heb een zafira a. Nu is in de koplamp aan stuurkant het schotje los, het gaat om he tussenschotje tussen knipperlicht en de rest. Is er een manier om dat weer vast te kunnen maken of moet ik een hele nieuwe koplamp monteren, dat is nogal een klus begreep ik vam dit forum. Hele bumper los enzo?

      Iemand een idee?

      Mvg Sander

      #18372185
      Sandertol
      Deelnemer
        Lid sinds:
        26 April 2018

        20200128_171657

        #18372335
        McKaamos
        Deelnemer
          Lid sinds:
          10 December 2009

          De bumper los maken is geen grote klus hoor. Dat doe je in 5 minuten, en dan loop je te treuzelen ;)

          Paar schroefjes in de wielkuip, paar boven langs op de sluitbalk van de motorkap en onderlangs een paar clips/schroefjes. Daar na komt de hele bumper er af.
          Dan een paar schroefjes voor de koplamp, stekker los en dan heb je de hele koplamp in je handen.

          Wat ik zou proberen, is de hele koplamp unit uit de auto halen zoals ik beschreef en het knipperlicht lampje er uit halen. Dan een rubber slangetje op het einde van de stofzuiger zetten en dan het vacuum gebruiken om het glaasje aan het einde van het slangetje vast te houden zodat je ‘m kan verplaatsen.

          Met een injectiespuitje met een dun slangetje of een lange naald op het einde een paar drupjes lijm aan de rand van het glaasje doen en dan met het de slang/vacuum het glaasje op z’n plek bewegen en aangetrokken houden tot de lijm droog genoeg is.

          #18372477
          Sandertol
          Deelnemer
            Lid sinds:
            26 April 2018

            Ga ik proberen, bedankt voor uw reactie.

            Mvg Sander

          4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
          • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.