Zafira A boordcomputer

Forumindex Forums Modellen Zafira, Sintra (MPV’s) Zafira A boordcomputer

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Auteur
    Berichten
  • #18356607
    Mr Jaxxs
    Deelnemer
      Lid sinds:
      20 May 2018

      Hallo allemaal

      Ik heb een Zafira A uit 2001 met een Siemens NVCD 1100 radio navigatie er in met wisselaar. Althans die zat er in. Deze radio heeft geen bluetooth dus mijn telefoon kan ik daar niet mee koppelen. Nu zit mijn eigen radio er in, te weten een Pioneer DEH-4600BT maar nu werkt dus de boordcomputer niet meer. Ik heb ergens gelezen dat ze in de garage aan kunnen geven in de auto zelf dat er een andere radio in zit dan de originele zodat de boordcomputer gewoon functioneert. Daar komt bij dat mijn stuurbediening nu dus niet werkt, maar ik heb ergens gelezen dat daar connectors voor zijn die dat wel weer mogelijk kunnen maken.

      Mijn vraag is dus of ik dus En mijn boordcomputer weer kan laten werken zonder originele radio en of ik dan iig de stuurwielbediening weer op kan laten werken. Is nogal eens handig als ik moet ‘bevestigen’dat de ruitensproeiervloeistof laag staat.

       

      grtz Mr Jaxxs

      #18357144
      Dolby
      Deelnemer
        Lid sinds:
        1 May 2008

        Dit zou ik ook graag willen weten. Dit heb ik me al vaker afgevraagd.

        Ik zou namelijk nog na mijn Zafira A nog een andere Zafira A willen aanschaffen van bouwjaar rond 2004 / 2005. En daar zie je inderdaad alleen maar Zafira bijna die zo’n navigatie systeem hebben en dan heb je geen boordcomputer hendel waarmee je dingen kunt instellen. Dat houd mij ook tegen. Want ik zou graag zoals ik nu heb een eigen radio ingebouwd hebben met daarbij de boordcomputer die ik met de hendel gewoon kan bedienen.

         

        #18357271
        PVB
        Deelnemer
          Lid sinds:
          25 April 2006

          De boardcomputer wordt bedient door de NCDR1100, tenzij je op de ruitenwisser hendel 2 knopjes hebt. Maar er staat me bij dat bij de NCDR1100 er geen knopjes op de ruitenwisser hendel zitten.

          Je kunt overigens bij de dealer wel het display op geen radio laten programmeren.

          #18358152
          Mr Jaxxs
          Deelnemer
            Lid sinds:
            20 May 2018

            Er zijn wel stekkers in de handel die iig stuurwielbediening mogelijk maken, maar geld dat alleen voor de radio? Dan ander vraagje…. is het mogelijk om een handeltje met knopjes te monteren en het zo mogelijk te maken?

            grtz Mr Jaxxs

            #18358153
            PVB
            Deelnemer
              Lid sinds:
              25 April 2006

              Stuurwielbediening is voor bediening van de radio.

              Het plaatsen van een andere ruitenwisserhendel met beide knopjes heeft alleen zin als de bedrading er op voorbereid is, alleen je GID of CID ondersteund alleen bediening via de NCDR en niet via de hendel.

            5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
            • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.