Zafira A (andere radio inbouw behoud info dashboard)

Forumindex Forums Modellen Zafira, Sintra (MPV’s) Zafira A (andere radio inbouw behoud info dashboard)

  • Dit onderwerp is leeg.
3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
  • Auteur
    Berichten
  • #17255208
    rolleman
      Lid sinds:
      19 July 2009

      Hello luitjes

      ik had een 2 vraagjes eigenlijk
      om te beginnen hoe moet ik die inbouw radio van een zafira a netjes uitbouwen kan nergens een handleiding vinden

      En dan de grote vraag
      hoe kan ik uiteindelijk mijn andere radio een sony xplod
      aansluiten in de zafira a (2000) zodat ik nog mijn radio zenders / volume etc te zien krijg in het dashboard
      ik weet dat het te doen is maar weet niet hoe
      als iemand hier een voorbeeld van heeft of uit kan liggen door middel van tekst en of fotos
      zou ik heel erg geholpen zijn !

      alvast bedankt mannen (en vrouwen !)

      gr
      piet

      #18104433
      Cobus
      Deelnemer
        Lid sinds:
        28 February 2010

        Hi Rolleman,

        Wat jij wilt gaat alleen met een originele Opel radio.
        Indien een andere radio gemonteerd word zal het info display wel de nodige info van tijd/datum/temperatuur weergeven.
        Maar wat betreft het volume en de zenders zal helaas niet gaan werken.

        Wat betreft het uitbouwen.
        Aan de linker en rechter zijkant van het front paneel van de radio zitten twee gaatjes, twee links, tweerechts
        Hier in zou je vb in elk gat een spijker of lange dunne pennetjes in steken.
        Op het moment dat je de spijker en of pennetjes hier in steekt moet je ze langzaam doorduwen totdat hij niet verder gaat.
        Hierdoor word als het ware de radio ontgrendels.
        Als alle 4 de spijkers en of pennen erin zitten kun je de radio er uit pakken.
        Let wel er bestaat een kans dat de 4 gaatjes zijn opgevuld met inbus schroefjes.
        Dan moeten deze er eerst uit natuurlij.

        Zo ik hoop dat je hier iets mee kunt.
        Succes.

        #18104434
        midnight black
        Deelnemer
          Lid sinds:
          14 December 2011

          Er zijn voor sommige merken autoradio’s wel interfaces te koop waarmee je afhankelijk van de de radio/interface met je originele stuurbediening de radio kunt bedienen en ook sommige radiogegevens op je display kunt toveren.
          Kijk bijvoorbeeld maar eens hier: http://www.youtube.com/watch?v=Vztlum5Wids” onclick=”window.open(this.href);return false;
          Let wel: die interfaces zijn meestal behoorlijk prijzig.

        3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
        • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.