Zafira A: airco koelt niet meer

Forumindex Forums Modellen Zafira, Sintra (MPV’s) Zafira A: airco koelt niet meer

  • Dit onderwerp is leeg.
6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Auteur
    Berichten
  • #17258372
    TigraTunerke
      Lid sinds:
      23 November 2004

      Mijn airco van mijn Zafira A koelt niet meer.
      Als ik mijn airco aanzet, voel je wel dat er meer lucht binnen komt,
      maar die lucht is niet kouder dan wanneer de airco uit staat.
      Kan het zijn dat het koelgas op is?

      #18150777
      johanhummer9
      Deelnemer
        Lid sinds:
        21 May 2011

        Kan zijn dat er een lek zit meestal is dan de condensor lek, hoor je de pomp nog wel aanslaan, ff ventilator op 1 radio even uit en als je hem daan aanzet hoor je meestal een tik

        #18150778
        udo
        Deelnemer
          Lid sinds:
          31 January 2007

          Vaak is het bijvullen. Hij blaast waarschijnlijk nog wel, maar is het koudemiddel te laag. Ik zou hem bij laten vullen. Kost je 100 euro maar dan doet hij het ook weer. En mocht er toch iets zijn, dan komen ze er dan wel achter.

          #18150779
          johanhummer9
          Deelnemer
            Lid sinds:
            21 May 2011

            vraag wel of ze ook UV er bij doen , dat is makkelijker met zoeken als er een lek zit

            #18150780
            Red-evil
              Lid sinds:
              16 June 2013

              Ja het kan aan het bijvullen liggen. Ik heb het bij mijn 2 zafira’s gehad, daar waren het de condensators die stuk waren.
              Gelukkig voor mij dat ik het constateerde bij de aankoop dus viel het binnen de garantie. Zo’n condensator kwam toch al op €600,- excl.
              Ben wel beniewd of het opgelost is.
              Alleen heb ik wel een muffe lucht als ik de airco uitzet, misschien weet iemand daar iets van?

              #18150781
              Hills
                Lid sinds:
                16 April 2013

                Bij mijn Zafira was dus ook 2 weken terug de condensator stuk (gelukkig ook garantie).
                Bij mij hoorde je ook niet de airco aanslaan als ik de airco aanzette.

              6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
              • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.