Zafira 2001 diesel 2.0 zonder vermogen ??!!

Forumindex Forums Modellen Zafira, Sintra (MPV’s) Zafira 2001 diesel 2.0 zonder vermogen ??!!

  • Dit onderwerp is leeg.
8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Auteur
    Berichten
  • #17229600
    tanja
      Lid sinds:
      11 December 2010

      Geloof dat er iets niet goed is gegaan, kan mijn vorige vraag nl. niet terug vinden.
      Vandaar dat ik hem maar opnieuw ga stellen hier.
      Onze zafira heeft vermogensverlies. Na een klein stukje rijden gaat er een lampje branden met een motorblokafbeelding, de toerenteller gaat naar 0. Doorrijden kan wel, maar auto heeft weinig vermogen meer.
      Lampen, radio, airco, alles blijft het doen
      Garage heeft computer uitgelezen, krukassensor vervangen, nu geeft ie geen foutcodes meer, maar ’t probleem blijft bestaan.
      Leidingen zijn gecontroleerd, ook de vacuum, geen problemen aangetroffen.
      Nu denken ze aan de brandstofpomp, maar dan zou de auto het toch helemaal niet meer moeten doen ????
      Wat zou het kunnen zijn ?

      #17775454
      noci
      Deelnemer
        Lid sinds:
        26 March 2010

        Als het lampje gaat branden zit er een foutcode in die ze moeten kunnen uitlezen !
        Kan ook de luchtmassa meter zijn die niet goed funcioneert dan gaat het lampje ook niet aan !

        #17775455
        OPC Turbo
          Lid sinds:
          7 June 2009

          Als je toerental wegvalt zal het toch aan de krukassensor liggen lijkt mij…

          Als deze al is vervangen zal ik het zoeken in de bedrading…

          Of de nokkenas sensor… die zit in dr brandstofpomp… maar volgens mij geeft die geen toerental een je toerenteller op het dashboard af…

          Je kan je vraag beter in het diesel gedeelte stellen grotere kans dat je daar een oplossing kan vinden…

          #17775456
          tijgetje57
          Deelnemer
            Lid sinds:
            7 July 2004

            Kan je gelijk uit je droom helpen…. Brandstofpomp als die stuk is dan rijdt hij niet meer hoor. (Bij een 2.0DTL ben je bij Buchli goedkoper uit met een nieuwe pomp dan bij de dealer ;-))

            Laat je vacuumkleppen maar eens testen. Vooral diegene rechts naast je blok.

            Heb hetzelfde gehad met mijn astra destijds. Koste mij 264 euro destijds.

            Je kunt ze ook tijdelijk doorlussen als het probleem dan langer wegblijft dan weet je ook dat dit het is. Maar even laten testen met handpompje is beter ipv zelf knutselen.

            #17775457
            Nick-GSI
            Deelnemer
              Lid sinds:
              30 June 2004

              verhaal klinkt me bekend, heeft me pa ook gehad met zijn vectra b x20dth, krukas sensor defect, vervangen en probleem was opgelost

              #17775458
              tijgetje57
              Deelnemer
                Lid sinds:
                7 July 2004

                Krukas sensor, dan rijdt de wagen toch niet meer?? Tenminste als deze echt stuk is??

                #17775459
                corsa_c20xe
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  23 November 2005

                  Krukassensor defect idd. Toerenteller valt dan weg en computer gaat op toerentalsignaal van brandstofpomp de motor laten lopen

                  #17775460
                  Laagvlieger
                  Deelnemer
                    Lid sinds:
                    30 June 2004

                    Die is al vervangen wordt gezegd.
                    Maar de toerenteller valt nog steeds weg dan Tanja?

                  8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
                  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.