Zacht geritsel bij stationair draaien.. iets luider bij gas geven..

Forumindex Forums Modellen Astra Zacht geritsel bij stationair draaien.. iets luider bij gas geven..

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Auteur
    Berichten
  • #18437274
    Anoniem
      Lid sinds:
      1 January 1970

      Hoi luitjes,

      Terug van weggeweest, is een poosje geleden dat ik op het forum (Tigra) was.

       

      Even een vraagje:

      Ik rij een Astra G-CC (Hatchback, automaat, 8v 1.6 uit 1998)

       

      Sinds kort heb ik,  als de motor na starten stationair draait (koude start) een bijna niet te horen zacht geritsel onder de motorkap. Als ik gas geef is dat geritsel ietsjes duidelijker. Lijkt qua geluid of er een boomblaadje ergens in vastzit..

      Dus bij een koude motor en gas geven is het geluid het meest hoorbaar.

      Als de motor warm is,  is het geluid heel sporadisch (af en toe) aanwezig,  en dan alleen tot ongeveer 60, 70 km. per uur..

       

      Alle vloeistoffen zijn op orde.. iemand enig idee in welke hoek ik het moet zoeken?

       

      Gr. Michiel.

       

      #18437599
      Febe
      Deelnemer
        Lid sinds:
        5 November 2004

        Blad in de radiateur? Blad in de kachel?

        Met een beetje pech is het de waterpomp die vervangen moet worden…

        #18437616
        Anoniem
          Lid sinds:
          1 January 1970

          Hoi Febe,

          De gedachten lijken inderdaad uit te gaan naar de waterpomp, als die, als je recht voor de motorkap staat, rechts van het olie en versnellingsbak-vuldinges zit..

           

           

          #18437621
          Haasje17
          Moderator
            Lid sinds:
            8 September 2009

            Daar zit niet de waterpomp, daar zit je koppeling. Er is geen versnelingsbak vul dingens

            #18437643
            Anoniem
              Lid sinds:
              1 January 1970

              Rechts naast de peilstok van de olie zit nog een peilstok..  dat is toch voor de automaatbakolie?  Maar anyway,  rechts naast die peilstokken/ vulreservoirs is dat geritsel/getik te horen.. :)

            5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
            • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.