Z22YH soms moeilijk aanslaan

Forumindex Forums Techniek Ecotec Z22YH soms moeilijk aanslaan

  • Dit onderwerp is leeg.
11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)
  • Auteur
    Berichten
  • #17225460
    MicroGSI
      Lid sinds:
      26 July 2006

      Ik heb een beetje wazig probleem. Mijn VOD heeft laatst de brandstofpomp vervangen, injectoren gereinigd en distributieketting compleet vervangen.

      Voordat ik een nieuwe afspraak maak om het na te laten kijken, is dit probleem beetje bekend bij jullie?

      Hij pakt ‘m beetje moeilijk als de auto afgekoeld is, dus een beetje lauw. Dan moet ik soms de startmotor paar keer het blok laten draaien tot hij ‘m net oppakt en daarna loopt ie als een zonnetje.

      Voor het vervangen van de boel (ik dacht dat het aan de brandstofpomp lag) pakte hij wel gelijk maar bleef het blok onder stationair toeren draaien (zeg maar 300 rpm ofzo), na een beetje gas ging ie goed lopen of viel ie uit. Als ie uit viel was daarna wel mogelijk om gelijk te starten.

      Vaag probleem wellicht wel bekend bij jullie?

      #17723711
      MicroGSI
        Lid sinds:
        26 July 2006

        Helemaal niemand? :(

        Kan het misschien de EGR klep zijn? Als ik het goed heb is de EGR klep op de Z22YH software matig uit te zetten, is dit hoe dan ook aan te raden ivm. verstuivers die erg gevoelig zijn?

        #17723712
        jsgsi
        Deelnemer
          Lid sinds:
          1 July 2004

          Van wel bouwjaar is jouw vectra ?
          de Z22YH heeft namelijk vanaf 2006 geen EGR klep meer .
          Is de brandstofdrukregelaar ook vervangen ?? (is ook een schrijven van).

          #17723713
          MicroGSI
            Lid sinds:
            26 July 2006

            origineel gepost door jsgsi
            Van wel bouwjaar is jouw vectra ?
            de Z22YH heeft namelijk vanaf 2006 geen EGR klep meer .
            Is de brandstofdrukregelaar ook vervangen ?? (is ook een schrijven van).

            2005, brandstofdrukregelaar is laatst vervangen (juli) vanwege aangepaste drukregelaar (“terugroepactie”)

            brandstofpomp ook niet, verstuivers ook niet.

            Kan de EGR klep dit veroorzaken dan?

            #17723714
            jsgsi
            Deelnemer
              Lid sinds:
              1 July 2004

              De EGR klep zou dit kunnen veroorzaken ja als hij open blijft staan start hij slecht.
              Maar dan merk je dat ook onder het rijden wel.

              Welke benzine tank je ? en bij welke pomp (esso shell ?? ).

              #17723715
              MicroGSI
                Lid sinds:
                26 July 2006

                origineel gepost door jsgsi
                De EGR klep zou dit kunnen veroorzaken ja als hij open blijft staan start hij slecht.
                Maar dan merk je dat ook onder het rijden wel.

                Welke benzine tank je ? en bij welke pomp (esso shell ?? ).

                Ik tank voornamelijk V-Power van Shell. Laatste tijd alleen maar.

                Ik heb soms het gevoel dat bij het optrekken klein hikje heeft maar dat is dan ook weer eenmalig. Probeer ik opnieuw op te trekken dan is er weer niets loos..

                Is de klep dan via software uit te zetten? Dan maak ik gewoon een afspraak met de VOD om ‘m uit te schakelen in de software.

                #17723716
                aapje1963
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  28 July 2006

                  Of model 2006 nog ERG heeft, ik weet dit niet, wel weet ik dat er veel onderdelen zijn opgemaakt in de 2006 modellen, ik zie ze met oudere stuurwiel bediening en meer dingen denk dat er delen op moesten voor de C2….

                  ERG is software matig uit te zetten bij deze motor…. bij event dealer met software update, bij vele is dit al gebeurt..
                  ERG kan niet geheel sluiten, dus lekken, dit geeft wel probleempjems.
                  er is een officieel onderdeel GM voorhande om de ERG te verwijderen en dit onderdeel op de plaats van ERG te plaatsen, is officieel Opel onderdeel…

                  #17723717
                  Xedrah
                    Lid sinds:
                    30 June 2004

                    Volgens mij ben ik ook aan de beurt…

                    Total number of fault codes: 6
                    U2103 – CAN-Bus Node no Communication (70) – Not present
                    P0650 – Malfunction Indicator (MI) Circuit Low Voltage (06) – Not present
                    P0400 – Exhaust Gas Recirculation Valve Malfunction (62) – Present
                    P1112 – Swirl Flap Stuck (61) – Not present
                    P1191 – Fuel Rail Pressure Sensor Circuit Low Input (5A) – Present
                    P0301 – Cylinder 1 Misfire Detected (01) – Not present

                    Houdt enorm in en haalt maar 60-65 km/u…

                    Morgen maar eens bellen met de dealer en 1tje ophalen ergens. Moet maandag wel weer naar het werk….

                    #17723718
                    jsgsi
                    Deelnemer
                      Lid sinds:
                      1 July 2004

                      P1191 – Fuel Rail Pressure Sensor Circuit Low Input (5A) – Present

                      deze foutcode duidt vaak op de welberuchte brandstofdrukregelaar.
                      Wat voor bouwjaar is die auto??

                      #17723719
                      Xedrah
                        Lid sinds:
                        30 June 2004

                        2005.

                        Heb vandaag de druksensor en de brandstofpomp vervangen. Beide nieuw, nu is alles weer in orde. :)

                        #17723720
                        Xedrah
                          Lid sinds:
                          30 June 2004

                          Vandaag uitsluitsel t.a.v. de kosten. De drukregelaar valt onder de terugroepactie, daaraan dus geen kosten. De pomp gekregen met een waardevolle korting, maar desondanks blijft het duur allemaal. :(

                          Maar ja, snel opgelost en hopelijk nooit weer problemen daarmee. Verder is de 2.2 direct een fijne en betrouwbare motor, dus hoop em nu met gemak naar de 2 ton te rijden. Heb er pas 84000 opzitten, dus ik ga mijn best doen. :P

                        11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)
                        • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.