Forumindex › Forums › Modellen › Vectra, Signum › z22yh motor 2.2 direct bokt een beetje
- Dit onderwerp bevat 13 reacties, 4 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 4 november 2020om 02:30 door bjansen.
-
AuteurBerichten
-
24 oktober 2020 om 12:20 #18394207
Hallo, ik heb een z22yh motor 2.2 direct automaat. Hij heeft 300.000 km gelopen.
Wanneer de auto in de 5de versnelling staat, 100Km/h rijdt, 2000 toeren en in accellereer dan bokt ie wat. Schakel ik handmatig naar de 4 dan is dat bokkerige veel minder.
Brandstofpomp op t blok en brandstof tank zijn gecontroleerd en goed bevonden. Verder geen storingsmeldingen.
De garage zei, mogelijk wervelkleppen en ophoping koolstof in het inlaat spuitstuk. Ben benieuwd wat hier de meningen zijn.
Thanks.
24 oktober 2020 om 17:18 #18394236Is gewoon een te hoge versnellingen, schakel maar terug naar zn 4 zal die het wel niet hebben en pas met 120 naar de vijf.
25 oktober 2020 om 09:34 #18394270This een automaat die schakelt volgens hoe opel daar over denkt en dus ook zo ontworpen. Dus alle eigenaren en alle gelijkwaardige vectra eigenaren krijgen te horen. Je moet maar gewoon handmatig schakelen tot 120kmh. Vanuit dat perspectief is je antwoord niet echt bevredigend. Dit moet toch gewoon een technisch probleem zijn.
25 oktober 2020 om 10:27 #18394272Wat gebeurt er als je het pedaal tot dr bodem duwt bij 100. Gewoon volgas?
Kun je een filmpje maken van het bokken?
Anders automaat laten spoelen, heeft die ooit niet gebokt?
25 oktober 2020 om 11:02 #18394277Wat is kkit?
Bij vol gas schakelt hij uiteraard terug en is het een stuk minder tot niets. Ook als de auto langer loopt is het iets minder.
Zal eens vrageb wat het kost om de automaat van nieuwe olie te voorzien.
25 oktober 2020 om 11:12 #18394281Heeft de auto ooit zonder bokken versneld van 100 tot 130.
Beste zou zijn als die rond de 2500 rpm zou draaien of hoger als je gaat versnellen.
Rijd je op e10 of tank je super plus?
25 oktober 2020 om 11:48 #18394289Ik heb em nog niet zo lang. Had wel een probleem met de catalysator. Die is vervangen. HERSTELD.
Daarna is aangetroffen dat de slang niet goed op de branfstofpomp in de benzine tank zat. HERSTELD
Ik tank e5. Aangezien e10 wordt afgeraden.
Boven de 2500 toeren gaat alles soepeler.
Het viel me al op dat de automaat vrij snel naar de 5de versnelling gaat en daar in blijft hangen. Dus of zon blok een andere mapping zou moeten krijgen.
This echt als ik op de snelweg zit. Van 100 naar 120/130 wil. Zonder dat ik vol gas in druk. Blijft ie in de 5 en dan doet ie dat vrij stoterig.
Ja lastig.
26 oktober 2020 om 15:30 #18394376Ik zou een paar keer (3 tot 4 keer met wat tussenpozen) achter elkaar de olie uit de automaat vervangen.
Niet laten spoelen, daar kunnen deze bakken niet zo goed tegen.Als je de kickdown (vol gas, pedaal op de bodem) gebruikt, hoeveel versnellingen gaat hij dan terug 1 of 2?
26 oktober 2020 om 18:20 #18394397Hij gaat maar 1 versnelling naar beneden. Bedankt voor de tip.
2 november 2020 om 15:23 #18395211Eind conclusie:
Auto gaf uiteindelijk toch weer een een uitlaatgas probleem aan. Vermogen stopte en de auto ging in noodloop.
Hij is naar een dealer geweest en blijkt dat door een vorige eigenaar de wervelkleppen er zijn uitgehaald. Dit zorgt voor het probleem van het bokken en de storing die ik nu heb. Helaas is met dat bij de verkoop niet verteld door https://dynamiccars.nl/
Heeft weinig zin om dit te laten herstellen daar dit 1500 euro gaat kosten. Zodra de storingen worden gewist dan loopt de auto weer “goed”. Dus misschien is het handig om voor de time beeing een OBD handheld te kopen om de storingen te wissen zodra ze optreden.
2 november 2020 om 19:04 #18395240Ik zou een 2e hands inlaat spruitstuk zoeken. Ik heb sr recent een verkocht voor 50 euro dus dat hoeft geen duizende euros te kosten.
3 november 2020 om 19:14 #18395346De stang zal er wel af liggen dan gaan de kleppen vanzelf bewegen.
Nieuw setje kleppen kost bij fsrs €400,-( is fors duurder geworden).
Er staan ook how-to’s online om je huidige spruitstuk zo aan te passen dat de kleppen volledig weg zijn.
4 november 2020 om 02:28 #18395407[quote quote=18395346]De stang zal er wel af liggen dan gaan de kleppen vanzelf bewegen. Nieuw setje kleppen kost bij fsrs €400,-( is fors duurder geworden). Er staan ook how-to’s online om je huidige spruitstuk zo aan te passen dat de kleppen volledig weg zijn.[/quote]
Nee ze zijn al weg. En of er een officieel modificatie kit is gebruikt is onduidelijk. Auto is te oud om nog zoveel geld aan uit te geven.
4 november 2020 om 02:30 #18395408[quote quote=18395240]Ik zou een 2e hands inlaat spruitstuk zoeken. Ik heb sr recent een verkocht voor 50 euro dus dat hoeft geen duizende euros te kosten.[/quote]
Vrij lastig te vinden en ben denk ik technisch te beperkt dit zelf te kunnen aanpassen
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.