Forumindex › Forums › Modellen › Astra › Paar vraagjes over de Z22SE
- Dit onderwerp bevat 6 reacties, 4 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 21 juni 2020om 12:49 door Haasje17.
-
AuteurBerichten
-
17 juni 2020 om 23:03 #18376377
Hallo,
Ik heb een paar vragen.
1. Wie kan mij verstellen wat het is verschil is tussen de “Z22SE EcoTec”(Astra-G) en de “Z22SE GTS”(Vectra-C)?
2. En of je bij de Astra-G Z22SE EcoTec de EGR moet uitschrijven in de ECU na het afdoppen van de EGR klep?
3. Ik heb ook gelezen dat de M62 supercharger zonder koeling bij de Z22SE plug en play is. Klopt dat?
Met vriendelijke groet,
Cheff
18 juni 2020 om 12:13 #18376435Astra g heeft de z22se, de vectra c heeft de z22yh. Verschil is dat de yh direct ingespoten is en de se niet. De yh heeft daarom ook nog een hogedrukpomp eropzitteen om genoeg druk te hebben voor inspuiten.
Egr zit er op mijn se gewoon op. Nog nooit problemen mee gehad.
En de supercharger is zeker niet plug and play. Er staat geloof ik op dit forum een thread over iemand die zon ding op een astra heeft gezet.
18 juni 2020 om 12:42 #18376445Hallo @Bart…,
Mijn Vectra-C GTS heeft de SE en niet de YH, daarom vraag ik het verschil tussen de ecotec en de gts.
Ik heb ook op mijn astra de egr er op zitten maar wil hem afdoppen voor meer vermogen, alleen wil ik weten of ik die moet uitschrijven.
Ik kan alleen de “handleiding” vinden van de SC met koeling maar ik wil die zonder koeling monteren.
Mvg,
Cheff
18 juni 2020 om 12:44 #18376446Hallo Bart,
Mijn Vectra-C GTS heeft de SE en niet de YH, daarom vraag ik het verschil tussen de ecotec en de gts.
Ik heb ook op mijn astra de egr er op zitten maar wil hem afdoppen voor meer vermogen, alleen wil ik weten of ik die moet uitschrijven.
Ik kan alleen de “handleiding” vinden van de SC met koeling maar ik wil die zonder koeling monteren.
Mvg,
Cheff
20 juni 2020 om 16:42 #18376946De Vectra C kan beide motoren bevatten.
Ik heb ze beide gehad.
De YH blokken hebben een drukregelaar en een opvoerpomp en deze motoren kunnen niet tegen E10.
De EGR op je Astra hoef je niet uit te schrijven .
Dit kan uiteraard wel om een klantenbindingslampje niet te laten branden.
Of je er ook echt veel vermogen ervoor terug krijgt denk ik niet.
En van de SC weet ik niet zo veel af.
Suc6
21 juni 2020 om 12:49 #18376964Mechanisch gezien is de z22se in de astra G en Vectra C gelijk. Daar er onderling in de Astra en Vectra Z22SE ook al verschillen zijn. Verschillende configuraties versnellingsbakken en wel of geen egr af fabriek.
ECU van de Vectra C en astra G zijn verschillend.
Heb je de EGR afgedopt wanneer je voorheen geen problemen ondervond, zal het je niets meer opleveren dan een storingslampje dat nu af en toe gaat branden. Dus beste is om deze uit te schijven.
Wat betreft de compressor set, deze past inderdaad zowel in de astra G als Vectra C als Speedster.
Een complete set heeft overigens wel een gekoeld inlaatspruitstuk!
Dit is een complete kit: https://zzperformance.com/products/2-2-2-4l-bolt-on-supercharger-kit
21 juni 2020 om 12:49 #18376965Mechanisch gezien is de z22se in de astra G en Vectra C gelijk. Daar er onderling in de Astra en Vectra Z22SE ook al verschillen zijn. Verschillende configuraties versnellingsbakken en wel of geen egr af fabriek.
ECU van de Vectra C en astra G zijn verschillend.
Heb je de EGR afgedopt wanneer je voorheen geen problemen ondervond, zal het je niets meer opleveren dan een storingslampje dat nu af en toe gaat branden. Dus beste is om deze uit te schijven.
Wat betreft de compressor set, deze past inderdaad zowel in de astra G als Vectra C als Speedster.
Een complete set heeft overigens wel een gekoeld inlaatspruitstuk!
Dit is een complete kit: https://zzperformance.com/products/2-2-2-4l-bolt-on-supercharger-kit
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.