z20let met r25 bak, welk vliegwiel, drukgroep en koppeling?

Forumindex Forums Techniek C20let / z20let(2.0 16v turbo) z20let met r25 bak, welk vliegwiel, drukgroep en koppeling?

  • Dit onderwerp is leeg.
7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Auteur
    Berichten
  • #17272441
    crappymeal
    Deelnemer
      Lid sinds:
      3 August 2013

      hallo iedereen.

      ik heb een vraag wat betreft het monteren van een r25 aan een z20let.
      deze set heb ik gezien bij mtech: http://www.mathijssentechnics.nl/?View=page&part_id=420003&hid=1176&lhid=&lvid=&mid=189″ onclick=”window.open(this.href);return false;

      ik heb alleen niet een set nodig wat to 500 nm gaat, wat ik wel mooi vind is dat het plug n play is, ik hoef het druklager bijvoorbeeld ook niet te verhogen. Weten jullie misschien wat hier voor vliegwiel, drukgroep en koppeling is gebruikt? (van welke auto)

      Groeten

      #18288030
      bart-gsi
      Deelnemer
        Lid sinds:
        7 July 2012

        bij http://www.mijnautoonderdelen.nl” onclick=”window.open(this.href);return false; heb je 3 merken: LuK ,Sachs en valeo.. de prijs varieert tussen de 150 en 300 euro voor een kit ( met of zonder druklager) maar ik kon geen Z20let bij een omega vinden.. wel de X20SE waar een R25 bak op zit.. maar ik weet zo niet of de koppelingsplaten gelijk zijn voor het koppelgat tussen de 2.. want een LET zal denk ik meer koppel hebben dan een X20SE

        de kit heeft wel een dubbel massa vliegwiel nodig om het passend te maken.. heb je die niet moet je die los aanschaffen.. en die zijn best prijzig.. ik denk dat je qua prijs met die kit van M-tech goedkoper uit bent want daar zit al een vliegwiel bij en bij die koppelingskitjes van mijnautoonderdelen.nl niet

        http://www.mijnautoonderdelen.nl/opel/omega/77019/77021/koppelings-kit” onclick=”window.open(this.href);return false;

        #18288031
        Haasje17
        Moderator
          Lid sinds:
          8 September 2009

          @bartgsi, de z20let is nooit geleverd in een omega het betreft hier een ombouw.

          De Z22XE en Y22XE zijn wat passing gelijk aan een Z20LET. Deze hebben er ook een R25 achter hangen.
          Als je hiervan het vliegwiel pakt en eventueel dus koppeling en drukgroep past dat ook? Ga je met standaard z20let met 200pk rijden?

          #18288029
          crappymeal
          Deelnemer
            Lid sinds:
            3 August 2013

            @Haasje17 wrote:

            @bartgsi, de z20let is nooit geleverd in een omega het betreft hier een ombouw.

            De Z22XE en Y22XE zijn wat passing gelijk aan een Z20LET. Deze hebben er ook een R25 achter hangen.
            Als je hiervan het vliegwiel pakt en eventueel dus koppeling en drukgroep past dat ook? Ga je met standaard z20let met 200pk rijden?

            ik ben inderdaad van plan om eerst met de standaard pk’s te gaan rijden, wat betreft de z22xe en y22xe, deze vliegwielen zijn inderdaad een stuk dikker, wat zou betekenen dat je inderdaad het druklager niet hoeft te verhogen en deze zo op een r25 zou aan kunnen sluiten.

            #18288032
            kiyamizio
              Lid sinds:
              5 February 2010

              Z20let is toch een xev onderblok? Dat vliegwiel met sinterplaat?

              Verstuurd vanaf mijn SM-G900F met Tapatalk

              #18288033
              bart-gsi
              Deelnemer
                Lid sinds:
                7 July 2012

                Nouja los van alles wat je er voor nodig hebt is het kitje van m-tech zeker wel goedkoper dan een standaard koppelingskit waarbij ik las fat je een dubbelmassa vliegwiel nodig hebt.. Die zijn duurder als de koppelingskit zelf.. Als je later wat meer pk’s wilt los laten in je omega is die kit van m-tech een goede stap dan hoef je er later niet meer naar te kijken..

                #18288034
                Haasje17
                Moderator
                  Lid sinds:
                  8 September 2009

                  @crappymeal wrote:

                  @Haasje17 wrote:

                  @bartgsi, de z20let is nooit geleverd in een omega het betreft hier een ombouw.

                  De Z22XE en Y22XE zijn wat passing gelijk aan een Z20LET. Deze hebben er ook een R25 achter hangen.
                  Als je hiervan het vliegwiel pakt en eventueel dus koppeling en drukgroep past dat ook? Ga je met standaard z20let met 200pk rijden?

                  ik ben inderdaad van plan om eerst met de standaard pk’s te gaan rijden, wat betreft de z22xe en y22xe, deze vliegwielen zijn inderdaad een stuk dikker, wat zou betekenen dat je inderdaad het druklager niet hoeft te verhogen en deze zo op een r25 zou aan kunnen sluiten.

                  In dat geval gewoon vliegwiel en koppelingsset van de Z22XE gebruiken.

                7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.