Z20LET mechanisch uitwisselbaar met C20LET?

Forumindex Forums Techniek C20let / z20let(2.0 16v turbo) Z20LET mechanisch uitwisselbaar met C20LET?

  • Dit onderwerp is leeg.
4 berichten aan het bekijken - 26 tot 29 (van in totaal 29)
  • Auteur
    Berichten
  • #17897197
    RacesconaB204
    Deelnemer
      Lid sinds:
      11 December 2009

      @Rik Ophuis wrote:

      Een z20LET heeft blijkbaar balansassen in het onderblok (?). Waar zitten deze dan? Toch niet onder het blok in de carterpan (want daar heb ik niet veel ruimte met het ondiepe pannetje van de 1.8s Manta-motor). Heeft een c20LET dat niet dan?

      Volgens M-Tech zitten er standaard wel balansassen in het carter van een z20LET.

      Zie (met foto’s): http://www.mathijssentechnics.nl/?View=page&part_id=302205&hid=&lhid=&lvid=&mid=189″ onclick=”window.open(this.href);return false;

      Die kunnen er bij mij dadelijk niet meer zitten, want daarvoor is de manta 1.8s carterpan te ondiep (i.v.m. vooras onder blok door).

      #17897198
      Baas J.
      Deelnemer
        Lid sinds:
        19 May 2008

        Zei ik toch al..

        #17897196
        GSI Racer
        Deelnemer
          Lid sinds:
          25 June 2009

          C20LET heeft ze niet Rik :thumb
          die is grotendeels gelijk aan de C20XE, maar die heeft geen bladblazer erop :wors

          #17897199
          rallyastra
            Lid sinds:
            12 July 2004

            Gewoon ff de balansas verwijderen, je krukas plus vliegwiel weer balanceren en een verstevigingsbrug van een XEV plaatsen. 1.8 S pan past gewoon, versnellingbak past ook. Originele koppeling van een LET past ook aan de 1.8 S bak. Voor de toyota bak zul je dan een losse 4 bak 1.8 bellhousing moeten gebruiken met een pasplaat. Mocht je die spullen zoeken voor het verwijderen van je balansas, zonder olie aanzuigbuis kost de set 129,95 die moet je namelijk toch aanpassen. Als je interesse hebt kun je me pmen ;)

          4 berichten aan het bekijken - 26 tot 29 (van in totaal 29)
          • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.