Ze zeggen dat je bij het monteren van een z20let pakking de rivets moet verwijderen voor
het monteren op een c20xe. Nu heb ik dat ook gedaan, maar vroeg mij eigenlijk af, of het
wel nodig is. Zullen de rivets niet samendrukken bij het monteren, zijn gewoon van koper.
En hoe zit het bij een z20let heeft die dan uitsparingen voor de rivets. Lijkt me eigenlijk stug,
was gewoon benieuwd naar jullie ervaringen hierin. :D :D
Bij een Z20LET en ook bij Coscast koppen op de oudere (C20XE/LET) motoren vallen deze rivets buiten de ‘mating-surface’ en zullen ze geen problemen geven. Bij de KS koppen, welke een groter bodemvlak hebben aan de randen zullen de rivets een obstakel vormen die mogelijk problemen kan geven met ondichtheid….
Hoe heeft een z20let dat dan, valt die er ook buiten of zit er een inkeping in.
Zal het niet gewoon samengedrukt worden, omdat het vrij zacht materiaal is.
Begrijp me niet verkeerd hoor, het uitboren is zo gebeurd en ik zal het de volgende
keer ook weer uitboren.
Bij een Z20LET loopt het onderblok er gewoon netjes binnen… Kop zou op zich overlappen..
Verder zou ik ze er zeker niet tussen laten, hoewel het misschien geen probleem is, het is een stalen pakking, dus weinig tot geen ruimte om dingen op in te persen. De kansen op ondichtheid zijn dan gewoon groter.
Ik zelf zou het risico ook niet lopen hoor is maar eventjes werk, en dan kan je het uitsluiten.
Maar vroeg me gewoon af hoe het bij een z20let was, maar daar is het onderblok dus kleiner
van dat hij er binnen valt.
Auteur
Berichten
5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.