Z20let koppakking

Forumindex Forums Techniek C20xe (2.0 16v) Z20let koppakking

  • Dit onderwerp is leeg.
5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Auteur
    Berichten
  • #17261325
    ckadett16v
    Deelnemer
      Lid sinds:
      15 August 2005

      Hallo,

      Ze zeggen dat je bij het monteren van een z20let pakking de rivets moet verwijderen voor
      het monteren op een c20xe. Nu heb ik dat ook gedaan, maar vroeg mij eigenlijk af, of het
      wel nodig is. Zullen de rivets niet samendrukken bij het monteren, zijn gewoon van koper.
      En hoe zit het bij een z20let heeft die dan uitsparingen voor de rivets. Lijkt me eigenlijk stug,
      was gewoon benieuwd naar jullie ervaringen hierin. :D :D

      Alvast bedankt.

      #18180856
      Vinci
      Deelnemer
        Lid sinds:
        3 August 2009

        http://www.mk3oc.com/forum/showthread.php?52400-First-project-1-8-sport-to-C20XE-on-R1-s&p=773945&viewfull=1#post773945″ onclick=”window.open(this.href);return false;

        http://www.migweb.co.uk/forums/engines-transmission/410426-porous-head-gasket.html#post4113419″ onclick=”window.open(this.href);return false;

        Bij een Z20LET en ook bij Coscast koppen op de oudere (C20XE/LET) motoren vallen deze rivets buiten de ‘mating-surface’ en zullen ze geen problemen geven. Bij de KS koppen, welke een groter bodemvlak hebben aan de randen zullen de rivets een obstakel vormen die mogelijk problemen kan geven met ondichtheid….

        #18180857
        ckadett16v
        Deelnemer
          Lid sinds:
          15 August 2005

          Hoe heeft een z20let dat dan, valt die er ook buiten of zit er een inkeping in.
          Zal het niet gewoon samengedrukt worden, omdat het vrij zacht materiaal is.
          Begrijp me niet verkeerd hoor, het uitboren is zo gebeurd en ik zal het de volgende
          keer ook weer uitboren.

          #18180858
          Vinci
          Deelnemer
            Lid sinds:
            3 August 2009

            Bij een Z20LET loopt het onderblok er gewoon netjes binnen… Kop zou op zich overlappen..

            Verder zou ik ze er zeker niet tussen laten, hoewel het misschien geen probleem is, het is een stalen pakking, dus weinig tot geen ruimte om dingen op in te persen. De kansen op ondichtheid zijn dan gewoon groter.

            #18180859
            ckadett16v
            Deelnemer
              Lid sinds:
              15 August 2005

              Ik zelf zou het risico ook niet lopen hoor is maar eventjes werk, en dan kan je het uitsluiten.
              Maar vroeg me gewoon af hoe het bij een z20let was, maar daar is het onderblok dus kleiner
              van dat hij er binnen valt.

            5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
            • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.