Z20let in een c kadett

Forumindex Forums Techniek C20let / z20let(2.0 16v turbo) Z20let in een c kadett

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • Auteur
    Berichten
  • #18407948
    pipi.opel
    Deelnemer
      Lid sinds:
      2 February 2021

      Goeienavond heren.

       

      Ik kan van een bekende een z20let overnemen. Die zou dan in mijn c-kadett kunnen. Ik heb er al een 20seh in liggen dus bak carter motorsteunen heb ik al. Het enige waar ik tegenaan loop is het electronische gaspedaal. Hij was zelf van plan om een dta of kms te gaan gebruiken. Maar dat kost serieus centen. En ook niet nodig voor de rest. Blok heeft nu met originele ecu een z20leh turbo en grotere injectoren al 285pk. Dat is al veel te veel voor mij. Dus er zal wel een standaard z20let of z20leh map in komen.

      Hoe is het gaspedaal probleem op te lossen? Simpel een electronisch gaspedaal opzoeken en verbinden met de goede aansluitingen op de ecu of is dat te makkelijk gedacht?

      Of is gewoon een standaart kabelboom en ecu van een c20let erin ook goed of moeten er dan allemaal sensoren ed overgezet worden?

       

      Ik hoop dat jullie me wat wijzer kunnen maken want 2 weken googlen hebben me niet de juiste antwoorden bezorgt. :unsure:

      #18407959
      Haasje17
      Moderator
        Lid sinds:
        8 September 2009

        Als je zorgt dat je de ecu hebt met kabelboom, dan de secundaire stekker van de ecu die naar binnen gaat in de auto (mag afgeknipt zijn) gaspedaal met een stuk kabel, transponderring imobiliser met een stuk kabel. Dan kun je de rest wel zo bedraden dat alles netjes werkt. Mits het de ecu van een Z20LET is. die van een Z20LEH gaat lastiger in verband met canbus signalen.

        #18408122
        pipi.opel
        Deelnemer
          Lid sinds:
          2 February 2021

          Ha Haasje.

           

          Ik zag je bericht nu pas. Dus het is mogelijk? Dat is goed om te weten.  :good:

          Dan de volgende vraag past een 18s carter op een z20let met balansasverwijderingset?

           

          #18408125
          pipi.opel
          Deelnemer
            Lid sinds:
            2 February 2021

            Ik heb trouwens geen transponderring of sleutel. Is die blokkering er niet uit te schrijven?

          4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
          • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.