Z20LER P1243 – Turbocharger Bypass Valve Range/Performance

Forumindex Forums Techniek Overige motor types Z20LER P1243 – Turbocharger Bypass Valve Range/Performance

  • Dit onderwerp is leeg.
6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Auteur
    Berichten
  • #17272889
    AstraOPC2010
    Deelnemer
      Lid sinds:
      8 March 2010

      Foutmelding:
      Motortype Z20LER
      P1243 – Turbocharger Bypass Valve Range/Performance (58) – Present

      Het valt me op dat ik telkens bovenstaande fout heb volgens opcom.
      De vorige eigenaar had een blowoff valve gemonteerd, deze is door mijn garage verwijderd omdat ik telkens noodloop had.
      Ik heb getest met hard optrekken en rustig rijden maar het blijft terugkomen. Niet direct een probleem merkbaar tijdens rijden.
      Nu viel me op dat achter het blok (schutbord zijde) een slang afgedopt is. Weet iemand of bij een standaard auto iets afgedopt is ?
      Het lijkt dat hier het probleem zit. Maar wat klopt er en waar is dit te controleren, is er ergens een foto beschikbaar?

      Aanvulling:
      http://i1185.photobucket.com/albums/z354/zezzet/SNC00044.jpg” onclick=”window.open(this.href);return false;
      Ik zocht een foto van mijn blok, en deze lijkt een beetje, gaat om de locatie, ter hoogte van het blauwe dunne slangetje hangt deze los.

      #18291498
      swebbie
      Deelnemer
        Lid sinds:
        22 June 2015

        Is dat niet et slangetje dat naar je blowoff gaat/aanstuurt? Dan zou de andere kant naar een 3verdeel moeten gaan.

        Zover ik weet moet je bij installatie van je blowoff een slang aftappen voor aansturing van je blowoff

        #18291499
        AstraOPC2010
        Deelnemer
          Lid sinds:
          8 March 2010

          Dit is niet mijn blok maar het ging om de locatie ervan.
          Mijn dealer is te ver weg en ze vragen geld om te kijken :(
          Dus misschien iemand in de buurt met zo’n blok om te vergelijken.
          Momenteel locatie rucphen.

          #18291500
          AstraOPC2010
          Deelnemer
            Lid sinds:
            8 March 2010

            Problem solved.
            Moest wegens ecu storing(noodloop) naar de dealer.
            Bleek dat deze slang ooit door iemand doorgeknipt was en nooit hersteld.

            #18291501
            Banjerrr
            Deelnemer
              Lid sinds:
              9 November 2014

              Mooi dat het opgelost is, wat was er met je ECU als ik vragen mag?

              #18291502
              AstraOPC2010
              Deelnemer
                Lid sinds:
                8 March 2010

                Volgens dealer een defecte gaspedaal potmeter (zitten er 2 in). Heb via auto sloop een andere gezocht met hetzelfde Gm nummer. Dit zou dezelfde moeten zijn als de mijne. Mijn auto stond echter ver weg. Nu blijkt dat het type nr afwijkt. Was ook een opc pedaal met aluminium. Na meten aan beide pedalen bleek deze gewoon dezelfde te zijn. Tot nu toe geen problemen meer gehad. Het bewegende onderdeel is waarschijnlijk ook dmv torx 30 te vervangen (nog niet geprobeerd)
                Leverancier is hella. Kwam een site tegen waar vervangingstypes ed stonden. Wordt wel gek van alle nummers.

                Mijn originele was GM24427004, de huidige vervanger is nu GM9157998 (standaard Astra nummer blijkbaar) geworden.
                Zou ruim € 300,- gaan kosten voor het vervangende onderdeel tegen € 40,- op de sloop.Volgens de sloop gaan deze dingen vaker over de toonbank.
                Let wel op de versie van de as. Deze is volledig kunststof, maar ze zijn er ook met een metalen as en dus goedkopper(Gaspedaal positiesensor – 6PV 010 946-051 HELLA) link https://www.dutchcarparts.nl/26944-opel-astra-h-sw-combi-20-16-v-turbo-2004-2010/auto-onderdelen/elektrisch-systeem/sensoren/sensoren-diversen&artid=6PV+010+946-051_-_79″ onclick=”window.open(this.href);return false;.
                Origineel nummers 8 48 007 ; 91 58 010 ; 91 93 190



                Hieronder een opsomming van de site
                https://www.dutchcarparts.nl/26944-opel-astra-h-sw-combi-20-16-v-turbo-2004-2010/auto-onderdelen/elektrisch-systeem/sensoren/sensoren-diversen&artid=6PV+010+946-041_-_79″ onclick=”window.open(this.href);return false;
                Gaspedaal positiesensor – 6PV 010 946-041 HELLA
                Origineel nummers
                8 48 003
                91 57 998
                91 93 186

                Alles proefondervindelijk ondervonden king: suc6

              6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
              • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.