Forumindex › Forums › Techniek › C20let / z20let(2.0 16v turbo) › Z20LEL of toch een Z20LER
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
24 augustus 2015 om 18:03 #17273273
hello opel freakjes.
ik zit met een vraag waar ik zelf niet helemaal uitkom.
ik zit te denken om een astra h gtc te kopen.nu zit ik alleen te dubben tussen de z20lel of toch de Z20LER
ik had gelezen hier op het forum dat als je de z20lel chipt.het zelfde vermogen uitkomt dan als dat je de z20ler chipt….230pk
zit het vermogen dan echt alleen maar in de software :shock: geen andere motor aanpassingen of dergelijken :shock:
waarom doen ze dan niet meteen 200 pk in de z20lel….aangezien een z20lel goedkoper is, kan ik die dan beter kopen en chippen :hmmz
ik ben zeer benieuwd naar jullie antwoorden :hmmz24 augustus 2015 om 19:26 #18294399Zit hem alleen in de software ja.
24 augustus 2015 om 19:40 #18294400Heb zelf een lel, volgens de tuner zat het verschil idd in de software, maar ook nog wat kleine (afstel) verschillen in het blok, aangezien een phase 1 chip voor de lel 200pk 300nm geeft. Maar een stuk efficiënter loopt dan een ler, de phase 1 ler had hij nog niet op een lel geprobeerd, dat antwoord moet k je schuldig blijven. Blokken lijken aardig overeen te komen.
24 augustus 2015 om 19:46 #18294401aaha duidelijk :thumb
maar is het wel verstandig om hem naar 230pk te chippen dan? aangezien jij hem naar 200pk gechipt hebt ?
ben zelf automonteur dus als er een koppeling of turbo begeeft oke…maar draait de motor niet in de soep met 230pk?24 augustus 2015 om 19:48 #18294402Blokken gaan niet stuk, koppeling gaat het niet houden.
24 augustus 2015 om 19:53 #18294403Ik heb hem zelf (nog niet) gechipt) wel is mn bak gereviceerd en de kopping verzwaard,
De blokken houden het wel. Alleen je koppeling begeeft et bij 350nm.Zijn vrij hoge waardes gehaald met een lel ler blok, alleen is het beter om een opc(let leh) blok te nemen voor die waardes,
200-220pk en 300-320nm is goed te doen, daarna gaat t meer kosten. Dan zit je al wel dicht bij de opc waardes24 augustus 2015 om 20:07 #18294405Ik heb 2 jaar lang een Z20LEL met 236PK gereden,
heb eerst met 360NM koppel gereden, daar kan de koppelingset niet goed tegen, dat is echt op het randje.
vervolgens de platen vervangen en terug geschroefd naar 340NM, dat gaat prima.Een Z20LER heeft de zelfde koppeling dus begeeft het ook boven de 360NM
24 augustus 2015 om 20:28 #18294404@turbosix wrote:
Ik heb 2 jaar lang een Z20LEL met 236PK gereden,
heb eerst met 360NM koppel gereden, daar kan de koppelingset niet goed tegen, dat is echt op het randje.
vervolgens de platen vervangen en terug geschroefd naar 340NM, dat gaat prima.Een Z20LER heeft de zelfde koppeling dus begeeft het ook boven de 360NM
aha duidelijke taal:) nu weet ik waar ik aan toe ben :thumb
waar heb jij hem laten chippen?25 augustus 2015 om 10:41 #18294406Ik ben bij Vdb tuning geweest, werkt samen met OBDtuning in Sint Jansklooster.
Maar er zijn genoeg goede tuners, genoeg hier van op t forum te vinden.26 augustus 2015 om 21:35 #18294407Gewoon LEH koppeling en vliegwiel. Ik reed met 465Nm en 295pk, wel met LEH blok dan.
27 augustus 2015 om 20:36 #18294408of een betere koppeling, achter mijn C20let zit een sachs sinterkoppeling welke 500 Nm. moet kunnen hebben
28 augustus 2015 om 09:57 #18294409Standaard Sachs Performance voor een C20LET met komvliegwiel gaat tot 450Nm, rijdt je met plat vliegwiel dan is het iets minder (400Nm).
Verzwaarde varianten met komvliegwiel gaan tot 650Nm.9 september 2015 om 16:42 #18294410nou,daar istie dan king: ik ben er blij mee :D weet nog niet of de strepen en het bumper set erop blijft..tijd zal het leren;)
bedankt voor jullie info van afgelopen week :thumb
de corsa die ik in mijn bezit heb met de c20ne gaat over enkele weken verkocht worden,als iemand nog interesse heeft
mag je me altijd een pb sturen.16 december 2015 om 11:19 #18294411Hoeveel boost draait zon ding met 236PK??
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.