Z19DTH Zafira mist 20PK en 30NM

Forumindex Forums Techniek Ecotec Z19DTH Zafira mist 20PK en 30NM

  • Dit onderwerp is leeg.
13 berichten aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)
  • Auteur
    Berichten
  • #17263106
    Jones Newton
    Deelnemer
      Lid sinds:
      20 September 2013

      Op de testbank vorige week is er uit gekomen dat ik vermogen kwijt ben vooral tot de 2800 toeren is de wagen terug houdend.
      20pk en 30NM met nog geen 120.000km lijkt toch wel veel, zeker als je ziet dat mensen voor tuning zelfs nog wel een pk of wat meer hebben stock.

      Tot nu toe heb ik gecontroleerd:

      Turbo vari verstelling
      Turbo slangen
      EGR
      LMM
      DTC’s geen!
      wervel kleppen bewegen maar de slag is ongeveer maar 45 graden.

      Is hier iemand die toevallig nog een koppelkromme van een Z19DTH heeft dan kan ik die van mij er naast leggen, dan zal ik die van mij opzoeken en inscannen.

      Waar zou ik nog meer kunnen zoeken?

      Zou een vervuild inlaat spruitstuk zoveel vermogen kunnen kosten?

      Bedankt alvast!

      #18205281
      wim-v6
      Deelnemer
        Lid sinds:
        12 August 2005

        Inlaat, EGR & smoorklep zal wel ramdicht zitten met roet en dieselsmurrie.

        Vervauwde doorgan is minder vermogen.

        Willem

        Sent from my GT-I8190 using Tapatalk

        #18205282
        Jones Newton
        Deelnemer
          Lid sinds:
          20 September 2013

          Ik hoop even ergens een snake cam te kunnen lenen dan steek ik die even de inlaat in.
          Heb wel toen ik de wagen kocht een half jaar terug de egr schoon gemaakt en een bus Forté diesel inlaat cleaner in de inlaat leeg gespoten.

          Bij de Turkse garage hier in de buurt word nu ook aangeboden een BG inlaat cleaning voor 100 euro en die schijnen goed te werken,
          En liever 100 euro betalen dan heel de inlaat er af halen, bij zafira zit er zo weinig ruimte aan die kant van het blok.

          Gr!

          #18205283
          wim-v6
          Deelnemer
            Lid sinds:
            12 August 2005

            Deze inlaten moet je evht uithakken, zelfs met diesel of kerosine bijna niet schoon te krijgen

            Sent from my GT-I8190 using Tapatalk

            #18205284
            Jones Newton
            Deelnemer
              Lid sinds:
              20 September 2013

              Uithakken zie ik niet echt zitten… voor 250 heb je een ander spruitstuk via ebay…

              Maar ik zie ontzettend op tegen het demonteren ik heb simpel weg niet de tijd om ff mn spruitstuk er af te halen,
              bij de vectra’s op het forum kun je teminste nog achter het blok komen.
              Ik kan bij mn zafira net met een 1/4″ facom rateltje mn egr en map sensor los maken..

              De Opel dealer ga ik niet meer heen ff een water leiding vervangen kost je 100 euro per uur incl btw…

              #18205285
              ivartje
              Deelnemer
                Lid sinds:
                28 December 2010

                gewoon wat onderdelen eraf trekken er rond om (kvs tank etc.),kom je er zo bij…

                #18205286
                Jones Newton
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  20 September 2013

                  Morgen heb ik een inspectie camera dan ga ik kijken hoe het inlaat spruitstuk er voor staat.

                  Mocht de inlaat goed vervuild zijn dan word het toch eerst een preventieve induction cleaning en over een krap jaar bij 150K gelijk een nieuwe tandriem en waterpomp.

                  Ik zal proberen een voor en na foto te maken van de inlaat en de wervel kleppen.

                  #18205287
                  arnold kadett
                    Lid sinds:
                    17 October 2010

                    vervuild zal hij zowieso wezen
                    ik heb er ook net een schoon gemaakt was indd bikken en hakken ;)
                    was wel een 2.0 diesel uit een zafira maar met geen 2xxx op de teller en zat prop vol roet
                    maar leverd wel resultaat
                    als je zo makkelijk over 250 euro denkt zou ik zeker een nieuwe kopen :thumb

                    succes

                    #18205288
                    Jones Newton
                    Deelnemer
                      Lid sinds:
                      20 September 2013

                      Gisteren een camera door de keel van mn auto gestoken en ik vind het er niet slecht uit zien.
                      Ik heb een half jaar geleden toen ik de auto kocht ook al een spuitbus Forte inlaat cleaner door gespoten.

                      Maar het raadsel blijft bestaan…

                      Heeft iemand een vermogens meting van de zelfde motor eens kijken hoe en waar het vermogen afwijkt misschien dat dit ook iets meer over de oorzaak kan zeggen!

                      #18205289
                      Jones Newton
                      Deelnemer
                        Lid sinds:
                        20 September 2013

                        Helaas nog niets verder wat betrefd het probleem.
                        Inlaat is niet schoon maar is ook niet heel erg vernauwd wat ik met de camera heb kunnen vast stellen.

                        Ik merk wel tegen de tijd dat mn regeneratie van mn dpf in de buurt komt mn verbruik oploop op de cruise controle.

                        Is dit normaal?

                        Zou de 20 pk tussen net ge-regenereerd en regeneratie kunnen zittten?

                        #18205290
                        PaulAstra
                        Deelnemer
                          Lid sinds:
                          13 August 2013

                          Dat je verbruik omhoog gaat bij regeneratie, dat hoort zo, er wordt dan extra diesel ingespoten om zo het roetfilter voldoende op temperatuur te krijgen (650C)

                          Om de hoeveel km word er geregenereert?

                          #18205291
                          0Rudy0
                          Deelnemer
                            Lid sinds:
                            1 February 2005

                            zit je roetfilter niet verstopt…of bijna verstopt..hoeveel % is hij verzadigd?pas eentje gezien met 120xxxkm die verstopt zat.

                            #18205292
                            wim-v6
                            Deelnemer
                              Lid sinds:
                              12 August 2005

                              Ik heb een 1.9 8V DTL (100pk) in onderhoud, die al sinds jaar en dat op 18 a 19% staat, Deze heeft nu bijna 300.000km weg..
                              (kreeg m in onderhoud toen er net 55.000km op stond). laatst alleen de EGR vervangen, en de boel een beetje schoongemaakt.
                              Kilometers zegt niet heel veel, Wel hoe ze afgelegd zijn (Veel stadswerk, of Snelweg)

                              Laat inderdaad eens Controleren hoe vol het roetfilter zit.
                              ook kan deze vermogens verlies worden veroorzaakt door een verstopt inlaat traject, en dat denk ik persoonlijk eerder, daar dit eerder regel is dan uitzondering.
                              Zelfs bij de Z19DTL zit er al een knappe laag meuk in het inlaat, deze heeft vrijwel alleen maar snelweg gezien..

                              Bij de Fiat Stilo JTD 140 (1.9 16V zonder wervelkleppen) van mijn Broer was het vertstopte inlaat, de oorzaak van het kapot gaar van zijn Turbo.
                              deze zat voor 66% dicht, 33% doorgang dus!! doorgan van max 2CM diameter, door de inlaat buis.
                              Mijn Broer is 2 dagen aan het hakken en Borstelen geweest om dit weer Netjes schoon te krijgen.

                              Willem

                            13 berichten aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)
                            • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.