Forumindex › Forums › Techniek › Ecotec › Z19DTH Zafira mist 20PK en 30NM
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
5 januari 2014 om 14:22 #17263106
Op de testbank vorige week is er uit gekomen dat ik vermogen kwijt ben vooral tot de 2800 toeren is de wagen terug houdend.
20pk en 30NM met nog geen 120.000km lijkt toch wel veel, zeker als je ziet dat mensen voor tuning zelfs nog wel een pk of wat meer hebben stock.Tot nu toe heb ik gecontroleerd:
Turbo vari verstelling
Turbo slangen
EGR
LMM
DTC’s geen!
wervel kleppen bewegen maar de slag is ongeveer maar 45 graden.Is hier iemand die toevallig nog een koppelkromme van een Z19DTH heeft dan kan ik die van mij er naast leggen, dan zal ik die van mij opzoeken en inscannen.
Waar zou ik nog meer kunnen zoeken?
Zou een vervuild inlaat spruitstuk zoveel vermogen kunnen kosten?
Bedankt alvast!
5 januari 2014 om 15:27 #18205281Inlaat, EGR & smoorklep zal wel ramdicht zitten met roet en dieselsmurrie.
Vervauwde doorgan is minder vermogen.
Willem
Sent from my GT-I8190 using Tapatalk
5 januari 2014 om 15:41 #18205282Ik hoop even ergens een snake cam te kunnen lenen dan steek ik die even de inlaat in.
Heb wel toen ik de wagen kocht een half jaar terug de egr schoon gemaakt en een bus Forté diesel inlaat cleaner in de inlaat leeg gespoten.Bij de Turkse garage hier in de buurt word nu ook aangeboden een BG inlaat cleaning voor 100 euro en die schijnen goed te werken,
En liever 100 euro betalen dan heel de inlaat er af halen, bij zafira zit er zo weinig ruimte aan die kant van het blok.Gr!
5 januari 2014 om 15:50 #18205283Deze inlaten moet je evht uithakken, zelfs met diesel of kerosine bijna niet schoon te krijgen
Sent from my GT-I8190 using Tapatalk
5 januari 2014 om 16:02 #18205284Uithakken zie ik niet echt zitten… voor 250 heb je een ander spruitstuk via ebay…
Maar ik zie ontzettend op tegen het demonteren ik heb simpel weg niet de tijd om ff mn spruitstuk er af te halen,
bij de vectra’s op het forum kun je teminste nog achter het blok komen.
Ik kan bij mn zafira net met een 1/4″ facom rateltje mn egr en map sensor los maken..De Opel dealer ga ik niet meer heen ff een water leiding vervangen kost je 100 euro per uur incl btw…
6 januari 2014 om 11:23 #18205285gewoon wat onderdelen eraf trekken er rond om (kvs tank etc.),kom je er zo bij…
6 januari 2014 om 13:59 #18205286Morgen heb ik een inspectie camera dan ga ik kijken hoe het inlaat spruitstuk er voor staat.
Mocht de inlaat goed vervuild zijn dan word het toch eerst een preventieve induction cleaning en over een krap jaar bij 150K gelijk een nieuwe tandriem en waterpomp.
Ik zal proberen een voor en na foto te maken van de inlaat en de wervel kleppen.
6 januari 2014 om 23:24 #18205287vervuild zal hij zowieso wezen
ik heb er ook net een schoon gemaakt was indd bikken en hakken ;)
was wel een 2.0 diesel uit een zafira maar met geen 2xxx op de teller en zat prop vol roet
maar leverd wel resultaat
als je zo makkelijk over 250 euro denkt zou ik zeker een nieuwe kopen :thumbsucces
9 januari 2014 om 09:15 #18205288Gisteren een camera door de keel van mn auto gestoken en ik vind het er niet slecht uit zien.
Ik heb een half jaar geleden toen ik de auto kocht ook al een spuitbus Forte inlaat cleaner door gespoten.Maar het raadsel blijft bestaan…
Heeft iemand een vermogens meting van de zelfde motor eens kijken hoe en waar het vermogen afwijkt misschien dat dit ook iets meer over de oorzaak kan zeggen!
9 februari 2014 om 19:07 #18205289Helaas nog niets verder wat betrefd het probleem.
Inlaat is niet schoon maar is ook niet heel erg vernauwd wat ik met de camera heb kunnen vast stellen.Ik merk wel tegen de tijd dat mn regeneratie van mn dpf in de buurt komt mn verbruik oploop op de cruise controle.
Is dit normaal?
Zou de 20 pk tussen net ge-regenereerd en regeneratie kunnen zittten?
10 februari 2014 om 07:59 #18205290Dat je verbruik omhoog gaat bij regeneratie, dat hoort zo, er wordt dan extra diesel ingespoten om zo het roetfilter voldoende op temperatuur te krijgen (650C)
Om de hoeveel km word er geregenereert?
10 februari 2014 om 09:30 #18205291zit je roetfilter niet verstopt…of bijna verstopt..hoeveel % is hij verzadigd?pas eentje gezien met 120xxxkm die verstopt zat.
10 februari 2014 om 17:12 #18205292Ik heb een 1.9 8V DTL (100pk) in onderhoud, die al sinds jaar en dat op 18 a 19% staat, Deze heeft nu bijna 300.000km weg..
(kreeg m in onderhoud toen er net 55.000km op stond). laatst alleen de EGR vervangen, en de boel een beetje schoongemaakt.
Kilometers zegt niet heel veel, Wel hoe ze afgelegd zijn (Veel stadswerk, of Snelweg)Laat inderdaad eens Controleren hoe vol het roetfilter zit.
ook kan deze vermogens verlies worden veroorzaakt door een verstopt inlaat traject, en dat denk ik persoonlijk eerder, daar dit eerder regel is dan uitzondering.
Zelfs bij de Z19DTL zit er al een knappe laag meuk in het inlaat, deze heeft vrijwel alleen maar snelweg gezien..Bij de Fiat Stilo JTD 140 (1.9 16V zonder wervelkleppen) van mijn Broer was het vertstopte inlaat, de oorzaak van het kapot gaar van zijn Turbo.
deze zat voor 66% dicht, 33% doorgang dus!! doorgan van max 2CM diameter, door de inlaat buis.
Mijn Broer is 2 dagen aan het hakken en Borstelen geweest om dit weer Netjes schoon te krijgen.Willem
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.