Z19dth, weinig vermogen onderin.

Forumindex Forums Modellen Vectra, Signum Z19dth, weinig vermogen onderin.

  • Dit onderwerp is leeg.
19 berichten aan het bekijken - 1 tot 19 (van in totaal 19)
  • Auteur
    Berichten
  • #17272848
    Spacejam
    Deelnemer
      Lid sinds:
      21 November 2006

      Ik merk de laatste tijd dat mijn astra h met z19dth onderin regelmatig weinig vermogen heeft (post het even hier omdat hier meer 1.9 rijders zijn), bij precies 2300rpm schiet hij dan als het ware los en schiet hij vooruit. Ik heb inmiddels de turbodruk sensor vervangen en de gasklep/egr etc schoongemaakt. Ook het staafje van de wervelkleppen zit er nog op. Daarnaast merk ik dat hij ook wat schokkerig is met het gasgeven en gas loslaten, kan dit gerelateerd zijn aan elkaar? Hopelijk weet iemand waar ik dit kan zoeken.

      #18291227
      speaker
      Deelnemer
        Lid sinds:
        8 March 2007

        Dat het staafje op je wervelkleppen zit , wil natuurlijk niet zeggen dat de actuator nog werkt. FF iemand laten kijken of ze bewegen als je gasgeeft.

        #18291228
        Skeezer
        Deelnemer
          Lid sinds:
          5 July 2013

          Ik herken het wel, heb het zelf ook gehad. Enorm turbo gat, schokkerig rijden(niet altijd) . Oorzaak bij mij was het inlaattraject vol met roet en smurrie veroorzaakt door egr. Wat je eens zou kunnen proberen is om de egr af te doppen, je krijgt dan wel een storing. Dan eens kijken hoe hij rijd. Als dat beter gaat kun je overwegen er een blindplaat met een gat van 9 mm ertussen te zetten. Dan krijg je geen storing op de bc maar schakel je de egr zoveel mogelijk uit.

          Dit is natuurlijk mijn ervaring en kan bij jou anders zijn.

          Remedie bij mij was wervelkleppen eruit. En inlaat spruitstuk reinigen. Maar als je dit doet moet eigenlijk ook de veroorzaker (egr) ook aangepakt worden. Uitgeschreven worden in de software. Misschien dat je wat hebt aan deze info.

          Hoeveel km heeft het blok gelopen?

          Mark

          Succes met het oplossen.

          #18291229
          Spacejam
          Deelnemer
            Lid sinds:
            21 November 2006

            De egr was al afgedopt en uitgeprogrammeerd. Net wilde ik gaan kijken of het stangetje bewoog maar nu lag hij eraf. Dus tot zover werken de gemodifceerde wervelkleppen, ze gaan gewoon net zo lang mee als de eerste generatie :thumbdown. Pff gaat weer goed, 2 maanden geleden het vliegwiel laten vervangen. Weet iemand een adresje of wellicht iemand hier op het forum die de wervelkleppen voor een leuk prijsje kan laten vervangen? Kan je het staafje tijdelijk vastlijmen of is dat kansloos?

            #18291230
            speaker
            Deelnemer
              Lid sinds:
              8 March 2007

              Er staat op vectra-c.com een how2 voor… maar die werkt wel erg tijdelijk.
              Het beste is om de kleppen meteen te laten verwijderen en er een speciaal doppenkitje in te doen(op ebay.co.uk staan ze o.a)

              #18291231
              Spacejam
              Deelnemer
                Lid sinds:
                21 November 2006

                Bedankt voor de tip, ga dat toch eerst proberen en zie wel hoe lang die het vol houdt. klep 1, 2 en 4 draaien ook nog gewoon soepel, 3 niet maar daar zit dacht ik ook de actuator achter. Er is eigenlijk ook maar relatief weinig speling, wel vreemd dat die stang er dan toch af ligt. Ik dacht dat de gemodifceerde hierin beter was.

                #18291232
                Anoniem
                  Lid sinds:
                  1 January 1970

                  Kogeltjes en de kommetjes sluiten met de tijd. En dan klikt het stangetje niet meer vast. Ook mede door de hogere weerstand van de aanslag die zich ophoopt in op en rond de wervelkleppen. Die oplossing van het Engelse forum zou idd weinig uitkomst bieden.
                  Wat wellicht een goedkope oplossing kan zijn. Is het uitlaatspruitstuk los halen. Wervelkleppen er uit halen. En de gaten dicht maken. Met een setje bussen die er voor in de plaats komen
                  http://www.ebay.nl/itm/Vauxhall-Vectra-C-Inlet-Manifold-Swirl-Flap-Caps-1-9-CDTI-150bhp-Z19DTH-55210201-/351353506217?pt=LH_DefaultDomain_3&hash=item51ce4d09a9″ onclick=”window.open(this.href);return false;

                  Bespaard je een nieuw inlaatspruitstuk

                  #18291233
                  DennisD
                  Deelnemer
                    Lid sinds:
                    25 June 2007

                    Voordat je halve blok uit elkaar haalt om die wervelkleppen te verwijderen kijk eerst eens naar je vacuüm slangetjes. Als hierin een scheurtje hebt krijg je ook de symptomen die je omschrijft. Zijn die dunne rubber slangetjes aan de voorkant.

                    #18291234
                    Spacejam
                    Deelnemer
                      Lid sinds:
                      21 November 2006

                      Het stangetje van de wervelkleppen is eraf dus daar zal sowieso iets mee moeten gebeuren. Het is wel een goede dat je ook de vacuumslangetjes aanhaalt, die zijn bij mij ook zo poreus als wat. Zijn daar eigenlijk setjes oid voor verkrijgbaar? Ik heb namelijk wel ooit naar slangetjes gezocht maar zijn bijna niet in de goede maat te krijgen. Als je ze bij de dealer wilt bestellen krijg je meteen het hele leidingpakket erbij waardoor het weer ontzettend duur wordt.

                      #18291235
                      Anoniem
                        Lid sinds:
                        1 January 1970

                        Stukje meenemen naar een Brezan oid. Hebben vast wel wat passend is

                        #18291236
                        speaker
                        Deelnemer
                          Lid sinds:
                          8 March 2007

                          Idd bij brezan oid. Ik heb toen ruitensproeierleiding gehaald.. werkt perfect (alleen buitenmaat is iets dikker.)

                          #18291237
                          Spacejam
                          Deelnemer
                            Lid sinds:
                            21 November 2006

                            Vanochtend bij de praxis meteen een paar rubberen ringetjes gehaald en de stang aangepast. Moest vandaag toevallig meteen 300km rijden en hij zit er nog op, de auto rijdt nu ook weer gewoon goed. Maar even afwachten hoe lang het blijft zitten, maar de nood is er nu vanaf voor 3 euro :). Je kan overigens goed zien dat het vooral het kunstig van het stangetje is uitgesleten en niet de kogeltjes van de kleppen. Enkel het kogeltje van de derde klep is wat gesleten, waarschijnlijk omdat daar de meeste kracht opkomt te staan.

                            Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

                            #18291238
                            DennisD
                            Deelnemer
                              Lid sinds:
                              25 June 2007

                              Goed dat het met de noodoplossing nu weer opgelost is. Wel vind ik het vreemd dat jouw auto hier zo erg op reageert. Die van mij heeft er ook een tijdje vanaf gelegen en merkte eigenlijk nauwelijks hier wat van. Kan uiteraard zijn dat mij alles zo vervuild is dat het niks meer uitmaakt. Stang overigens gerepareerd met van die messing busjes.

                              #18291239
                              Anoniem
                                Lid sinds:
                                1 January 1970

                                Kan het toeval zijn of de kleppen open of dicht hebben gezeten

                                #18291240
                                Spacejam
                                Deelnemer
                                  Lid sinds:
                                  21 November 2006

                                  Het stangetje zit er nog steeds op en hij loopt ook nog goed, de egr is bij mij 100k km geleden al uitgeprogrammeerd, en teven zit er zo’n restrictiebout in zodat er geen olie meer in het inlaattraject komt. De inlaat ziet er zover ik het kan zien vrij zuiver aan de binnenkant, blijf het vreemd vinden dat de gemodificeerde inlaatklep net zo snel stuk gaat.

                                  #18291241
                                  bart-gsi
                                  Deelnemer
                                    Lid sinds:
                                    7 July 2012

                                    Meestal met het aanpassen worden de kleppen verwijdert.. Wat er niet meer is kan dan ook niet meer kapot gaan…

                                    #18291242
                                    KRSA2000
                                    Deelnemer
                                      Lid sinds:
                                      25 February 2009

                                      Verlies je wel flink wat vermogen onderin als de kleppen verwijderd worden.

                                      #18291243
                                      bart-gsi
                                      Deelnemer
                                        Lid sinds:
                                        7 July 2012

                                        @KRSA2000 wrote:

                                        Verlies je wel flink wat vermogen onderin als de kleppen verwijderd worden.

                                        dat is dan wel een nadeel.. maargoed.. daar zijn de meningen/persoonlijke voorkeuren nogal over verdeeld .. of minder koppel onderin of geen problemen met de kleppen…

                                        een nieuwe flens met kleppen kost bijna 500 euro… prijs gezien bij fsrs

                                        #18291244
                                        Spacejam
                                        Deelnemer
                                          Lid sinds:
                                          21 November 2006

                                          De kleppen laten verwijderen kost ook een dikke 600euro. En je leest inderdaad wisselende verhalen over het weghalen

                                          Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

                                        19 berichten aan het bekijken - 1 tot 19 (van in totaal 19)
                                        • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.