Z18XER zweet olie

Forumindex Forums Techniek 1,8 liter motoren Z18XER zweet olie

2 berichten aan het bekijken - 1 tot 2 (van in totaal 2)
  • Auteur
    Berichten
  • #18343804
    GooneyBird
    Deelnemer
      Lid sinds:
      11 February 2010

      Ik heb een Vec C2 met een Z18XER, nu net een kleine week, en ik heb deze vandeweek eens even op de brug bekeken. De bovenkant van het blok is mooi druk, alleen zag ik dat er wel wat olie aan het carter hing. Niet specifiek 1 druppeltje of zo, meer een soort van algehele smurrie. Langs de onderkant van het blok was ie ook nat.

      Nou lees ik online wel dat ze wel eens een drupje olie willen zweten, maar geen specifieke plekken, noch oplossingen. Van het weekend wil ik de auto van onder even wat schoner maken om te kijken waar ’t vandaan komt, kijken of ik het kan oplossen. Zijn er op voorhand al plekken waarvan jullie zeggen “Oh, maar daar komt het bijna zeker weten vandaan!”, of andere zaken waar ik op moet letten?

      #18344529
      GooneyBird
      Deelnemer
        Lid sinds:
        11 February 2010

        Okee, dus vandaag even goed onder de auto gekeken, en nu hing er wel degelijk een drupje aan de onderkant van het blok. Het lijkt onder de warmtewisselaar voorop het blok vandaan te komen, waar deze op het blok geschroefd zit. Het is geen oude lekkage, want het is verse olie.

        Morgen maar een afspraak bij de garage maken, dit moet wel opgelost worden, en zonder brug kom ik niet veel verder…..

      2 berichten aan het bekijken - 1 tot 2 (van in totaal 2)
      • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.