z18xe

Forumindex Forums Modellen Astra z18xe

  • Dit onderwerp is leeg.
4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • Auteur
    Berichten
  • #17221664
    roelofk
      Lid sinds:
      1 October 2007

      Geachte opel vrienden.

      Ik rijd nu in een astra 16. 16v z1.6xe moter en ik hoorde dat het nogal zwakke moters en oliezuipers zijn.

      Nu was ik wat rond aan het kijken naar een ander motertype

      Ik heb een z18xe moter 18 18v. astra uit 2003 gezien met 73000 km op de teller bij een garage.

      Hoe zijn deze type motors zijn die een stuk beter en betrouwbaarder? en hoe is de olieverbruik vergeleken met de z16xe 16 v moter

      Ik ben wat aan het rondkijken hoor het is nog niet zo dat ik de auto wil kopen maar misschien helpen jullie reacties erbij ;)

      #17678893
      asconahobbyist
      Deelnemer
        Lid sinds:
        23 June 2008

        de z16xe valt nog wel mee hoor!
        De oudere 16V’s zijn veel erger (xel etc.)
        Ik heb zelf ook een z18xe maar ook die verbruikt wel wat olie,ongeveer een liter op de 4000 km.
        Overigens maakt de z18xe wel wat meer lawaai dan de z16xe,geen idee waarom.
        verder is het een prima motor.

        #17678894
        wim-v6
        Deelnemer
          Lid sinds:
          12 August 2005

          Eigenlijk vallen al deze motoren mee of tegen

          Er zijn van de nieuwe Generatie ook Veel met het olieverbruik probleem

          dat geld overigens voor de Z18XE ook, deze is op het zelfde onderblok (smallblock) als de Z16XE gebaseerd.

          het grootste probleem is meestal de vorige eigenaar…

          Deze motoren kunnen bij goede omgang gewoon 300.000km draaien zonder Veel olie te verbruiken.

          alleen zijn deze blokken gevoelig voor koud trappen, en niet rustig af laten koelen na een snelle rit.

          Als je weet dat de distri een keer gebroken is of de koppakking kapot geweest is de kans op olieverburik ook VEEL hoger, deze onderblokken willen wel vervormen bij aantrekken van de Cilinderkop namelijk.

          Willem

          #17678895
          roelofk
            Lid sinds:
            1 October 2007

            Dank jullie wel :) dus daar hoef ik de auto niet voor in te ruilen, het zou dan dus meer om de extra pk’s gaan. Mijn distributieriem moet vervangen worden dat doet een mannetje voor mij die ook bij een opel garage werkt en die zei al tegen mij dat je die beter optijd kunt laten vervangen bij dit soort blokken en dat is nu 4 jaar geleden.

            Nogmaals bedankt voor de info.

            origineel gepost door wim-v6
            Eigenlijk vallen al deze motoren mee of tegen

            Er zijn van de nieuwe Generatie ook Veel met het olieverbruik probleem

            dat geld overigens voor de Z18XE ook, deze is op het zelfde onderblok (smallblock) als de Z16XE gebaseerd.

            het grootste probleem is meestal de vorige eigenaar…

            Deze motoren kunnen bij goede omgang gewoon 300.000km draaien zonder Veel olie te verbruiken.

            alleen zijn deze blokken gevoelig voor koud trappen, en niet rustig af laten koelen na een snelle rit.

            Als je weet dat de distri een keer gebroken is of de koppakking kapot geweest is de kans op olieverburik ook VEEL hoger, deze onderblokken willen wel vervormen bij aantrekken van de Cilinderkop namelijk.

            Willem

          4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
          • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.