Z18XE Vectra C P0340-08

Forumindex Forums Techniek 1,8 liter motoren Z18XE Vectra C P0340-08

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Auteur
    Berichten
  • #18367927
    voederbiet
    Deelnemer
      Lid sinds:
      9 May 2006

      Hallo allemaal!

      Ik heb sinds kort een apart probleem met mijn vec C Z18XE, gaf soms tijdens het rijden het MM lampje, na uitlezen met de op-com clone kwam foutcode p0340 eruit, nokkenas sensor, hier dus een vervangende van Valeo in gemonteerd, auto starte nu zelfs moeilijker en direct MM lampje weer uitlezen en foutcode P0340-08
      .
      Omdat het nokkenas signaal en de krukas samen moeten werken en met een foutieve krukas sensor deze ook fouten kan geven op de nokkenas sensor hier een nieuwe van Delphi ingezet, helaas weinig verbetering, sommige starts direct MM lampje, sommige starts weer niet, ook nadat het foutlampje brand bij een startpoging de motor weer uit te zetten en dan weer te starten is de fout weer weg.
      Verder snuffelen in de motor ecu meetwaardes van de op-com geeft aan dat soms het voltage bij starten inzakt naar 8,5 volt, ook een mogelijke reden voor fouten op de motor ecu, accu gechecked, startkabel op blok en de accu minpoool gezet om slechte massa uit te sluiten leek allemaal goed te zijn. Aangezien de startmotor al een tijdje op het blok zit verdacht ik slechte koolborstels waardoor je een hoop ampere trekt en daardoor dus een spanningsval krijgt en dus ook weinig spanning naar de motor ecu.
      Verse startmotor erop mocht ook niet baten, dus nu zit ik nog steeds met deze vreemde storing en hoop ik dat een van jullie misschien de gouden tip heeft!

      Alvast erg bedankt voor de moeite!

      Mvg, Mike

      #18367931
      liviu2004
      Deelnemer
        Lid sinds:
        6 April 2014

        Ik kan met een osciloscope krukas en nokkenas sensoren meeten. Zie mijn youtube voor een goed waveform (z14xe dezelfde is).

        Ik heb een motor ecu, originele nokkenas en krukas sensor. Kom je langs?

        #18368054
        voederbiet
        Deelnemer
          Lid sinds:
          9 May 2006

          Bedankt voor je reactie, maar als het nokkenas krukas signaal niet overeen komt zou het toch niet alleen bij starten moeten zijn?

          Het probleem is nu eigenlijk elke start dat de auto niet direct aanslaat, nog geen MM lampje, zet ik het contact uit, daarna gelijk weer starten en niets aan de hand.

          #18368055
          liviu2004
          Deelnemer
            Lid sinds:
            6 April 2014

            Als distributie riem niet op tijd staan, komt direct een melding.

            Als ecu defect is, werkt nog koud, een betje warm=melding.

            [quote]zet ik het contact uit, daarna gelijk weer starten en niets aan de hand.[/quote]

            Niets te maken met P0340, als er is geen melding. Deze motor heeft twee problemen.

            In de tussentijd, mijn nokkenas sensor staat op en ik verwijder het niet meer.

            IMG_7655IMG_7656IMG_7714

            #18368057
            voederbiet
            Deelnemer
              Lid sinds:
              9 May 2006

              Dus waarschijnlijk ecu overleden?

              Distributie riem zou gewoon netjes optijd moeten staan, is 45000km terug vervangen.

              #18368058
              liviu2004
              Deelnemer
                Lid sinds:
                6 April 2014

                Meeten is weten.

              6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
              • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.