z18xe Bobine defect? (P0303-01 Overslaan cilinder 1 t/m4)

Forumindex Forums Modellen Vectra, Signum z18xe Bobine defect? (P0303-01 Overslaan cilinder 1 t/m4)

  • Dit onderwerp is leeg.
4 berichten aan het bekijken - 26 tot 29 (van in totaal 29)
  • Auteur
    Berichten
  • #18314146
    the aviator
    Deelnemer
      Lid sinds:
      6 May 2008

      Hierbij weer een update.

      Vorige week bij Liviu langs geweest. Daar hebben we de LMM, ECU en Lambda sonde uitgewisseld en één voor één mijn onderdelen weer terug geplaatst. Uiteindelijk kwamen we erop uit dat mijn LMM defect was. Ook bleek mijn luchtfilter dusdanig vies dat het een effect bleek te hebben op de luchttoevoer (LMM waarden). Ik blij want nu had ik helder wat defect was en wat ik concreet moet aanschaffen.

      Dus, luchtfilter vervangen en een andere LMM gekocht (originele siemens, 5wk9606, maar dan 2e hands). Helaas, ik de andere LMM gemonteerd, geen resultaat :(. Ik sluit niet uit dat ik mogelijk een defecte LMM heb gekocht, dus ik naar een 2e persoon gereden en zijn LMM op mijn motor aangesloten met de opcom erbij. Wederom weer geen gewenste resultaat.

      Of ik ben bij 2 personen geweest die allebei een defecte LMM hadden en aanboden, of er is toch (weer) wat anders aan de hand. De 2e persoon was er namelijk heilig van overtuigd dat de problemen komen van een defecte gasklephuis(positiesensor). Kortom, ik ben weer terug bij af :(.

      Wat wel is uitgesloten en is vastgesteld:
      – ECU werkt en is goed;
      – Lambda 1 en 2 werken;

      Nu wil ik binnenkort weer even bij Liviu langs om de auto weer te testen met zijn LMM. Als de auto hier goed op reageert en werkt naar behoren, dan besluit ik om een nieuwe LMM aan te schaffen.

      #18314147
      the aviator
      Deelnemer
        Lid sinds:
        6 May 2008

        Kort samengevat.
        – Probleem is nu P0170, motor loopt arm –> Hiermee zijn alle problemen incl. P0303 begonnen;
        – P0303 treed alleen op als ik de motor op LPG-G3 zet, niet op benzine –> Ik ben nu bezig met de basis goed te krijgen, de auto moet goed lopen op benzine –> Testen met Liviu wezen in de eerste instantie uit dat toen de basis goed was, dat de auto het op gas ook goed deed (ben/was ik heeeeel blij mee)!;
        – P0303 is dus nu niet de storing waar ik mij mee bezig houdt.

        Uitgevoerd, getest, vastgesteld:
        – Compressie meten –> Done –> Alle cilinders 12 bar, met compressie kwamen we uit dat deze goed is;
        – Distributieriem –> gecontroleerd –> staat op tijd;
        – Gasinstallatie in orde (nu niet van toepassing);
        – Nieuwe bobine en bougies (ivm storing P0303);
        – Nieuwe Lambdasonde –> oude bleek ook goed te werken!;
        – Nieuwe luchtfilter;
        – Geen kabelbreuk ergens, dit omdat de auto na uitwisselen onderdelen wel goed heeft gelopen;
        – Ecu is goed.

        To-do, nog te testen of te vervangen:
        – Brandstoffilter;
        – Luchtmassameter (defect of niet?);
        – Injectoren benzine;
        – Gasklephuis schoonmaken en alle slangen van de carter nalopen of ze open zijn (voor onderhoud);
        – Gasklephuis uitwisselen als het probleem niet ligt aan de LMM.
        – Benzine druk?;
        – Brandstofpomp?;

        #18314148
        the aviator
        Deelnemer
          Lid sinds:
          6 May 2008

          Ik heb zowat de hele motor gehad. Ik moet wel zeggen dat storing P0170 dé storing is om een motorblok beter te leren kennen, kennis op te doen en om mensen te ontmoeten :jerry . Zo wordt je op den duur wel een expert :agent .

          #18314149
          littlebird
          Deelnemer
            Lid sinds:
            9 February 2015

            Vervang de lmm maar eens voor een nieuwe originele. Kost wel even geld. Maar dan weet je zeker dat die goed is. Heb ook vele andere geprobeerd en stuk voor stuk waren ze kapot.
            Nieuw was de enige oplossing voor mij.
            Zie ook mijn topic met p0170 lean exhaust.
            Ik heb mijn lmm vervangen op aanraden van liviu en werkt perfect nu weer!
            Luchtfilter zo vies? Dan weet ik niet of de rest van de auto zo goed onderhoud heeft gehad?
            Maar vervang de lmm. Fsrs-opelwebshop kan origineel leveren.
            Hopelijk word het probleem hiermee opgelost

            Verstuurd vanaf mijn Nokia 3310 zonder Tapatalk

          4 berichten aan het bekijken - 26 tot 29 (van in totaal 29)
          • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.