Z16SE klepseals

Forumindex Forums Techniek Ecotec Z16SE klepseals

  • Dit onderwerp is leeg.
5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Auteur
    Berichten
  • #17265699
    Ray2712
    Deelnemer
      Lid sinds:
      13 June 2009

      Binnenkort wil ik bij een Astra G Z16SE de koppakking en klepseals vervangen. Nu heb ik mijn leverancier gebeld om spullen te bestellen, en nu werd mij gevraagd welke diameter de klepstelen hebben, want volgens hem zijn er voor deze motor klepseals met verschillende diameters. Als ik dan kijk op bijvoorbeeld mijnautoonderdelen.nl zie ik inderdaad klepseals met een binnendiameter van 6 mm en van 7 mm. Wie weet welke ik moet hebben? Uit elkaar halen en opmeten is eigenlijk niet zo handig voor mij, aangezien de auto 90 km verderop staat en dagelijks gebruikt wordt, dus 2 keer openhalen of 3 dagen open laten liggen is niet zo handig..

      #18232297
      wim-v6
      Deelnemer
        Lid sinds:
        12 August 2005

        Bijde bestellen en onjuiste later retourneren..

        Willem

        #18232298
        Haasje17
        Moderator
          Lid sinds:
          8 September 2009

          Volgensmij zijn beide nodig, inlaat en uitlaatkleppen verschillen dacht ik.

          #18232299
          Ray2712
          Deelnemer
            Lid sinds:
            13 June 2009

            @Willem:
            Ja, dat kan natuurlijk ook, haha. Niet aan gedacht.

            @Haasje:
            Ik heb ze inmiddels gewoon bij de dealer gehaald, omdat die ze per stuk verkopen, en anders moest ik waar ik doorgaans mijn spullen haal gelijk 50 afnemen, daar had ik geen zin in… Maar de dealer gaf aan dat er maar 1 maat in is, in- en uitlaat hetzelfde. Magazijnman kon me niet vertellen welke maat dat dan was, maar mijn schuifmaat zegt 6 mm binnendiameter.

            Zo heb ik stiekem mijn eigen vraag beantwoord :)

            #18232300
            Vannos
            Deelnemer
              Lid sinds:
              14 November 2010

              @Ray2712 wrote:

              @Willem:
              Ja, dat kan natuurlijk ook, haha. Niet aan gedacht.

              @Haasje:
              Ik heb ze inmiddels gewoon bij de dealer gehaald, omdat die ze per stuk verkopen, en anders moest ik waar ik doorgaans mijn spullen haal gelijk 50 afnemen, daar had ik geen zin in… Maar de dealer gaf aan dat er maar 1 maat in is, in- en uitlaat hetzelfde. Magazijnman kon me niet vertellen welke maat dat dan was, maar mijn schuifmaat zegt 6 mm binnendiameter.

              Zo heb ik stiekem mijn eigen vraag beantwoord :)

              :thumb

            5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
            • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.