Z16SE bokt heel af en toe

Forumindex Forums Modellen Astra Z16SE bokt heel af en toe

  • Dit onderwerp is leeg.
1 bericht aan het bekijken (van in totaal 1)
  • Auteur
    Berichten
  • #17277280
    petar1
    Deelnemer
      Lid sinds:
      2 July 2012

      Ik rijd al jaren en meer dan 150 000 km tevreden met mijn Astra waarvan 130k ook op LPG is. Deze heeft nu ongeveer 240k km gelopen en heeft na een koprevisie (kosten 650 euro all incl. + nokkenas) nu ook geharde kleppen. Olieverbruik is 1L op de 3000+ km wat door een lekkende krukaskeerring komt. Het is een mooie, pittige wagen met zeer weinig kuren en makkelijk onderhoud. Heb sinds de revisie ook nooit meer storingslampjes die branden en de motor is heerlijk stil;stiller dan na aankoop…op een gaatje in de uitlaat na die nog niet groeit, slechts te horen is bij optrekken vanuit lage toeren en op de APK ongemerkt is gebleven. Verder maak ik wel eens de EGR en Gasklephuis schoon. Gasklephuis en carterventilatie zijn vrijwel altijd al gewoon schoon terwijl de EGR wel eens behoorlijk vies kan zijn.

      Afijn, zo komen weer de olieverversing en de filters aan. De bougies worden ook vervangen na pakweg 40k km en 1 schoonmaakbeurt. Ben reuze tevreden, maar 1 ding valt me op. Ik doe het niet vaak, maar bij flink doortrekken in de versnellingen bij accelereren houdt de auto wel eens een beetje in bij hoge toeren. Wat zou de oorzaak kunnen zijn naast oude bougies? Dit gebeurt zowel op gas als op benzine. Bobine, verdelerkap en bougiekabels zijn trouwens nog steeds de originele, maar zonder zichtbare schade. Stationair wil de auto wel eens schommelen in toeren (heel licht, ik ben de enige die dat ziet/voelt en dan vooral als ik diegene ben die rijdt). Dit gebeurt meestal gepaard met het aan gaan van de ventilator. Stoort in ieder geval niet en gebeurt al sinds ik de auto heb.

    1 bericht aan het bekijken (van in totaal 1)
    • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.