Z14xep gasklephuis inleren?

Forumindex Forums Techniek Ecotec Z14xep gasklephuis inleren?

  • Dit onderwerp is leeg.
7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Auteur
    Berichten
  • #17277862
    jan92
      Lid sinds:
      31 August 2016

      Hallo allemaal,

      Een vraagje over de gasklephuis van mijn astra h uit 2004 motorcode z14xep.

      Pas een probleempje op de snelweg, bij het invoegen plots weinig vermogen, lampje met sleutel ging branden, motor in de noodloop.
      ANWB heeft toen zonder demontage het glasklephuis schoongemaakt en ik kon mijn weg zonder problemen vervolgen.
      Na een paar maanden is het probleem echter soms weer terug en gaat ook vanzelf weer weg.

      Ik zou het glasklephuis dus goed willen reinigen, de vraag is moet ik deze na demontage, reinigen, montage in leren? Ik lees hier wel over op het forum maar mij is niet duidelijk of het voor mijn type motor wel of niet nodig is.

      Als het wel nodig is, kan dit inleren dan met Op-Com?

      B.v.b dank voor de info.

      #18325831
      liviu2004
      Deelnemer
        Lid sinds:
        6 April 2014

        Ecu zelf inleren, laat contact aan voor 30 sec.

        #18325832
        jan92
          Lid sinds:
          31 August 2016

          Bedankt voor de info……heb je nog tips of aandachtspunten waar ik op moet letten bij het cleanen van het gasklephuis?
          ik neem aan dat ik de pakking direct zal moeten vervangen…

          B.v.b dank voor de info

          #18325833
          Opeltje17
          Deelnemer
            Lid sinds:
            18 January 2012

            Idd de pakking vervangen verder is het niet zo spannend.

            Maar je hebt hem niet uitlaten lezen nu?

            #18325834
            jan92
              Lid sinds:
              31 August 2016

              Ik heb de Op-Com in bestelling en zal als de storing zich opnieuw voordoet deze proberen uit te lezen.
              Ik heb wel een universeel uitlezertje maar die geeft geen storigen aan op dit moment, ook niet als de motor nu op noodloop gaat.
              De ANWB monteur kreeg wel de storing in zijn uitlezer en concludeerde gasklephuis schoonmaken.
              Heeft hij toen gedaan zonder demontage, en maanden geen last meer gehad.
              Nu af en toe voor het gevoel zelfde storing, gaat ook vanzelf weer weg (lampje met sleutel gaat dan ook tijdens het rijden weer uit en het vermogen is terug)
              Auto wordt vaak maar voor kleine afstanden gebruikt…..3 tot 4 km…..dus komt niet altijd op tempratuur denk ik waardoor er ook wel meer vervuiling van het gasklephuis zal optreden.
              Vandaar mijn gedachte om het klephuis eens te demonteren en goed te cleanen.
              Maar als er nog andere sugesties zijn dan hoor ik het graag.

              B.v.b dank voor de info

              #18325835
              jan92
                Lid sinds:
                31 August 2016

                Ik zit even te lezen op het forum…..zou het ook een vervuilde egr klep kunnen zijn?
                Zoals al aangegeven gaat het onderhoudslampje vanzelf weer uit en zie ik geen foutcodes…?
                Is deze klep bij mijn motor type z14xep ook af te doppen?

                #18325836
                Opeltje17
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  18 January 2012

                  Kan een hoop zijn vandaar dat ik vroeg of ie al uitgelezen was, toch eerst uitlezen met de opcom of tech-2.

                7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.