Z1.8XE Remmerij vraagje

Forumindex Forums Modellen Astra Z1.8XE Remmerij vraagje

  • Dit onderwerp is leeg.
14 berichten aan het bekijken - 1 tot 14 (van in totaal 14)
  • Auteur
    Berichten
  • #17244539
    jan0405
      Lid sinds:
      15 December 2009

      Goede avond,

      Ik zou graag een Brembo remsysteem willen zodat ie beter remt en sneller remt :)

      heeft er iemand ervaring mee? Wimv6 :vertag hahaha
      heb ik dan alleen het brembo pakket nodig met schijf en blokken of ook nieuwe remcylinders en zuigers en slangen?

      Mvg,

      Jan

      #17963422
      wim-v6
      Deelnemer
        Lid sinds:
        12 August 2005

        ik weet nog een setje 4pots 330mm remmerij te koop minimaal 17inch vereist!!!!

        Willem

        #17963423
        Haasje17
        Moderator
          Lid sinds:
          8 September 2009

          Je kunt ook voor andere remklauwbeugels monteren, dan kun je de schijven van een opc eronder zetten. 308mm ipv 280
          Klauwen zijn gelijk.

          #17963424
          jan0405
            Lid sinds:
            15 December 2009

            Okeej, ja weet nu ff niet hahaha wil in iedere geval sneller kunnen remmen… want soms heb ik het idee dat ie langzaam remt en als ik te hard rempendaal intrapt schiet gelijk abs in haha

            #17963425
            jan0405
              Lid sinds:
              15 December 2009

              Ik kies wel voor wimv6 :) hehe wim kunnen dan die remblokken voor Z1.8XE er nog op ? want heb hier nog een setje blokke leggen van toen ha

              #17963426
              wim-v6
              Deelnemer
                Lid sinds:
                12 August 2005

                Nope is een Speciale set, alles moet Speciaal besteld worden voor deze set.

                Jan, ik moet eigenlijk heel eerlijk zijn tegen jou.

                Ik denk in jouw geval je beter kan Kiezen voor een 308mm OPC set, daarvan zijn de onderdelen gewoon te krijgen, en daar kan iedereen aan werken en onderdelen van vervangen.

                Tenzij je het wel wil natuurlijk, gaat dan om Zulke remmen:

                Willem

                #17963427
                Famempeters
                  Lid sinds:
                  8 March 2008

                  Jan Jan waar heb je het nou weer over ,,orienteer je nou eerst eens wat je wilt en wat haalbaar zou zijn op die auto van jou .

                  nogmaals volgens mij heb je de verkeerde auto en dat vertel ik je nou al een jaar of 1 1/2 .

                  voor dat je weer een heel topic vol verhalen neer zet ,en er niks mee doet dit van die remmerij heb je een half jaar geleden ook al eens gelanceert ,

                  voordelige Remmerij koop een anker ,of ga normaal rijden .als je met zo,n gang vol op je remmen gaat staan dat je ABS inwerking komt is dat verre van normaal rijden .de buurt zit er hier vol mee van die HAANTJES .er zit een groot vershil in echt hard rijden en rossen en ik weet wel zeker dat het laatste heel dicht bij jou in de buurt zit .

                  neem het advies van Wim V6 nou ook eens tot je en ga voor een up grade van bestaande systeem of houd het orgineel .en pas je zelf aan .

                  of neem mijn advies nou is ter harte koop een wagen met de aan al jou te wensen optie,s er op ,zal je zien is veel goedkoper en ben je nog jonger aan het rijden ook .bijvoorbeeld een permanent aan gedreven Audi a6 van een jaar of 8 oud .heb je alle optie,s die je maar kan bedenken hij stijgt nog net niet op .(heb net aan een mogen werken een cabrio wat een bom om mee te rijden dikke v6 automaat die niet te temmen is een schijven op die auto ik wist niet dat ze groot waren .
                  alles vol leder en elektrische geweldig ,maar o wee als er wat stuk gaat !!!!!!!!!)

                  Bert

                  #17963428
                  jan0405
                    Lid sinds:
                    15 December 2009

                    @wim-v6 wrote:

                    Nope is een Speciale set, alles moet Speciaal besteld worden voor deze set.

                    Jan, ik moet eigenlijk heel eerlijk zijn tegen jou.

                    Ik denk in jouw geval je beter kan Kiezen voor een 308mm OPC set, daarvan zijn de onderdelen gewoon te krijgen, en daar kan iedereen aan werken en onderdelen van vervangen.

                    Tenzij je het wel wil natuurlijk, gaat dan om Zulke remmen:

                    Willem

                    Okee dan wil ik die remmen wim, moeten ze alle 4 dan ?
                    en weet jij hoe duur die krenge zijn ^^ want tenslotte ik race er niet mee maar ik wil gewoon veiliger en sneller stil staan…
                    wim weet hoe ik rij.

                    (FAMEPETERS) als ik aan het trappe ben had allang die koppakking verrot zijn
                    er staat 145.000 km op de teller en de pakkingen zijn allemaal nog redelijk……..
                    als ik had gaan staan blazen had het allang kapot geweest, tuurlijk is af en toe opentrekken goed. die Z.18XE mag ook wel eens op ze klote krijgen en dan alleen als de motor goed warm is vind het jammer dat sommige gelijk het negatieve denken erover pfff
                    ik ga niet racen met een auto die ik helemaal hebt over laten spuiten en of alles verbouwd eraan als ik hem total los rijd heb ik een sloop auto…….

                    Wim your the man! :wors ik laat alles aan jou over hehehehe maar wil erwel graag bij staan om te leren natuurlijk :D

                    #17963429
                    wim-v6
                    Deelnemer
                      Lid sinds:
                      12 August 2005

                      Jan, dit is zeker NIET rendabel voor normaal straatgebruik, eerder zonde…

                      Zou als ik jouw was lekker kijken voor een GOEDE set remblokken, en Schijven Voor en Achter Jouw remmen hebben RUIM voldoende Capaciteit, je gaat namelijk zeker NIET harder remmen met deze remmen, daar je de boel al de ABS in trapt….

                      Willem

                      #17963430
                      Baas J.
                      Deelnemer
                        Lid sinds:
                        19 May 2008

                        Totaal zinloos inderdaad….

                        #17963431
                        jan0405
                          Lid sinds:
                          15 December 2009

                          haha weet ik veel…. ik ben maar een schilder, maar ik dacht hoe groter de rem oppervlakte hoe krachtiger die remt :) heheh dat klinkt logisch tog ? hahah
                          dus grotere remmerij is dus de reden van auto’s die zwaarder wegen ? hmm dan moet ik maar eens laten na kijken of er geen vocht in de remleidingen zitten zie zelf niet in het onderhouds boekje wanneer de remmen zijn ververst qua olie enzo maar de blokjes zijn nog perfekt en in 3 jaar geleden waren alle 4 de schijve vernieuwd incl blokken..
                          maar komt wel goed WIM wanneer heb je tijd ?:D in het voorjaar zou perfekt zijn! :D:D:D:D:D

                          #17963421
                          wim-v6
                          Deelnemer
                            Lid sinds:
                            12 August 2005

                            Als je vocht in de remvloeistof hebt heb je een DIEP pedaal…

                            Grotere remmen horen bij Veelal Zwaardere en Snellere auto’s heeft ook veel te maken met de Koelkapaciteit..

                            De remmen op jouw Z18XE zijn ook gelijk aan die van de 2.0 16V, 2.2 16V, en 2.2DTi, dat zijn alle 3 zwaardere en snellere exemplaren als de jouw, en doen er ook prima mee remmen..

                            Willem

                            #17963432
                            jan0405
                              Lid sinds:
                              15 December 2009

                              @wim-v6 wrote:

                              Als je vocht in de remvloeistof hebt heb je een DIEP pedaal…

                              Grotere remmen horen bij Veelal Zwaardere en Snellere auto’s heeft ook veel te maken met de Koelkapaciteit..

                              De remmen op jouw Z18XE zijn ook gelijk aan die van de 2.0 16V, 2.2 16V, en 2.2DTi, dat zijn alle 3 zwaardere en snellere exemplaren als de jouw, en doen er ook prima mee remmen..

                              Willem

                              Okeej, luid en duidelijk :D
                              dan gaan we maar eerder afremmen haha en terug schakele op motor afremmen :wors

                              #17963433
                              wim-v6
                              Deelnemer
                                Lid sinds:
                                12 August 2005

                                Kom anders weer eens langs, wil die remmen wel eens Voelen voor je om te kijken hoe dat voelt… en hoe dat remt, gelijk effe kijken of de boel niet versleten is…

                                Willem

                              14 berichten aan het bekijken - 1 tot 14 (van in totaal 14)
                              • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.